29 maart 2024, 13:27:48

♥ MIJN VALKENVOLK ♥ Update

Gestart door ♪ Marlies, 16 mei 2005, 17:11:22

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Goed zeg dat de ouders hun jongen nog steeds voeren!!!
Maar zoals je wel weet is dag 10 de kritieke dag, ik hoop echt dat het daarna ook nog goed gaat.

En lutino geparelde geelwangen zijn echt geweldig, jammer dat je zo ver weg woont  :(
Voor mij dan he, ik woon bovenin Groningen.

Ik ga gewoon eerst proberen met mijn jonge geelwangen van dit jaar verder te kweken. Waarschijnlijk met gewone mutaties, in de hoop een betere geelwang te kweken. En ik hoop dat er tussen 1 van die 5 van mij toch echt een mannetje tussen zit om daarvoor te gebruiken. Het is dat geelwangen zo prijzig zijn, anders had ik er nog een of een splitvogel aangeschaft. maar ik doe het liever wat rustiger aan.

Hou ons op de hoogte van je geelwangen!

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

Hoi Yvonne
Waarschijnlijk heb ik tot nu toe ook wel veel geluk gehad met dit koppel.
M'n andere koppel had ook eitjes en daar had er van geruild met m'n wildkleur koppel. De wildkleuren hebben nu twee jongen ,maar dat zijn er van hunzelf. De eitjes van de geelwangen waren niet bevrucht. Daar had ik ook de moed al bij opgegeven en niet meer elke dag in hun blok gekeken omdat ze er meer uit waren dan erin.
M'n man heeft vanmiddag nog even gekeken en wat bleek, een van de eitjes van de wildkleuren was toch uitgekomen. Helaas lag het jonkie dood in het nest en hadden ze de andere eitjes begraven in de houtsnippers.
Misschien doen ze nog een tweede rondje en dan ga ik hun eitjes toch van het begin af aan bij een ander koppelleggen
Dit koppel is een cinnamin geelwang pop en een cinnamon split geelwang man. Hij is alleen niet zo mooi, hij is wat vlekkerig.
Een heel verhaal maar goed dan ben je gelijk weer op de hoogte.
Gr Marlies

♪ Marlies

19 mei 2005, 20:36:55 #17 Last Edit: 20 mei 2005, 17:38:56 by marlies
Eerste en tweede geelwangen worden nog steeds goed gevoerd. Derde is vandaag geboren. Tot nu toe gaat alles prima

Mandy

Jeetje wat goed zeg! :o
Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan. ;D
En je laat straks wel foto's zien hé. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Wat goed zeg ! We duimen mee Marlies !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♪ Marlies

20 mei 2005, 07:21:52 #20 Last Edit: 20 mei 2005, 17:39:26 by marlies
Hallo,
Als ze wat groter zijn ga ik proberen om wat duidelijke foto's neer te zetten. Ik ga straks weer even kijken of alles goed gaat met ze. Vandaag is dan dag 5 van de oudste.
Gr Marlies

Yvonne_R

Hoi Marlies,

Ik blijf voor je duimen hoor.
Ben zeer benieuwd naar de foto's.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

20 mei 2005, 17:41:59 #22 Last Edit: 23 januari 2007, 09:07:26 by marlies
Ging net nog even naar m'n jonkies kijken, (15 stuks op dit moment) En wat zag ik ? Geelwang nr 4 is geboren. Nu lag er nog 1 eitje dus ik ben benieuwd of dat ook nog uitkomt.

Gr Marlies :P :D

♪ Marlies

Het gaat nog steeds goed met de kleintjes, jammer dat er maar een met rode oogjes tussen zit . Maar we moeten al blij zijn als nu alles goed blijft gaan.

antoine

hoi Marlies,
spannent zeg,
hopelijk blijven ze voeren!
ik duim voor je,
hopelijk is het 5de jonkie een met roode oogjes!
want ik heb al gereserveerd he, mss voor volgend jaar dan wel ;D :D
grtz antoine

♪ Marlies

22 mei 2005, 11:18:56 #25 Last Edit: 20 juni 2005, 20:14:00 by marlies
Vandaag dag 6 en het ggat nog steeds goed. Eitje 5 zal denk ik niet meer uitkomen,( sorry Antoine ) maar als deze 4 op mogen groeien tot gezonde valkjes dan ben ik al super tevreden.

Gr Marlies ;D ;D

Lin

He gefeliciteerd met je eitjes!! Jammer van dat 5e eitje. Maar is het misschien niet leuk om dit bij verhalen/dagboeken te plaatsen dan kunnen meer mensen mee genieten.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

♪ Marlies

Eitje nr 5 is vandaag uitgekomen en heeft ook rode oogjes.

Lin

hey ik dacht dat die niet meer zou uitkomen. gefeliciteerd hoor. en nu wel een dagboek beginnen hoor want ik ben erg benieuwd hoe het straks gaat en ook naar de fotos.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

antoine

hoi Marlies,
wouww, wat ben ik blij!!!
is die dan voor mij??
als ie het overleefd? ;D :D
nog veel succes met al je andere schatjes ook!
grtz antoine