naar buiten met je vogel? wanneer wel en niet.

Gestart door johanna, 30 augustus 2005, 14:22:08

« vorige - volgende »

johanna

hoihoi,

ik heb al op veel verschillende site geweest en steeds zie ik dat mensen wel met hun grijze roodstaart en andere grote papegaaien naar buiten gaan, maar met valken niet. wat is hier het verschil tussen? ik weet dat als je een gekortwiekt valkje meenaar buiten neemt hij beter kan vliegen als er een windvlaag komt, maar is dat dan niet bij de andere papegaaien zo?
ik zou echt graag met m'n vogel naar buiten gaan. maar vind het best en en ben bang dat hij in paniek raakt en toch nog wegvliegd.

groetjes johanna

Roosje

Een valkje is veel lichter dan een papegaai en zal dus sneller gegrepen kunnen worden door de wind. Ook zijn valkjes gewoon veel kwetsbaarder. Daarom gaan mijn valkjes niet mee naar buiten en mijn papegaai straks wel :)

Rianne

Zet hem lekker in z'n kooi buiten, dat vind ie ook erg fijn! :)

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik zou je valkjes inderdaad met mooi weer lekker in de kooi naar buiten doen.
Weet je in ieder geval zeker dat het valkje niet weg vliegt.
En als ze in de kooi zitten genieten ze ook.
Die van ons vinden het heerlijk.
Groetjes karin marco en de valkjes

~Natas~

Hoi,

Ik zet mijn valkjes met mooi weer altijd buiten.
Ik zet mijn valkje alleen buiten als ik het lekker vind buiten en er zelf ook kan zitten.
En zet je valk nooit in de volle zon, maar lekker in de schaduw.
Dan genieten ze des te meer  ;D en moe dat ze zijn 's avonds  ;D

Groetjes,

NAtas

valkchico

Toch nemen wij onze gekortwiekte valk wel mee naar buiten een beetje opletten maar gaat goed hoor. In de tuin zit ze in de kersenboom en loopt over de grond achter ons aan. We zijn ook al twee keer naar een papagaaien en parkieten-dag geweest.
suc6  8)

Roosje

Succes, en ik hoop niet dat je eens een hond of kat tegen komt :-X Die dagen vind ikzelf niet zo handig. De andere papegaaien kunnen allerlei ziektes bij zich dragen en die zo overbrengen op je valkje, ook al zet je hem er niet bij. Lees maar eens wat over pbfd bijvoorbeeld.

Gerda

Ik heb hier een tijdje geleden een poll over gestart.
Veel mensen hebben daar gereageerd!!
Lees hier mnaar: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11448.0.html

Groetjes Gerda

valkchico

ik kan me dat van die beurzen wel goed voorstellen hoor. IK zet chico dan ook niet echt in de buurt van andere en ook niet op de gezamelijke takken.Maar het heeft me wel aan het denken gezet. En als ze in de kersenboom zit zit ze daar alleen als ik of iemand anders erbij is NOOIT alleen. We hebben een heel beschutte tuin en er komen geen katten.Hebben honden gehad.(ze is gek op die boom lekker tussen de blaadjes)