28 maart 2024, 14:51:34

1 valkparkiet erbij?

Gestart door stephanie111, 15 mei 2005, 22:32:31

« vorige - volgende »

stephanie111

15 mei 2005, 22:32:31 Last Edit: 17 mei 2005, 20:52:05 by stephanie111

Hallo,
Ik heb een valkparkiet mannetje van 1 jaar. Hij is met de hand opgevoed en is dus erg tam. Hij kan erg goed deuntjes fluiten en begint ook al te praten. Ook houdt hij er erg van om gekriebeld te worden op zijn koppie. Mijn vraag is nu of ik er een vrouwtje bij kan nemen zonder dat hij minder tam wordt? en dat hij niet gaat vechten ofzo omdat hij mensen gewend is en geen soortgenoten? Ik ben wel van plan om ermee te kweken als hij in ieder geval wel tam blijft.
Met vriendelijke groet,

Stephanie    :)

Marianne

Hoi Stephanie,

Gezellig een valkvriendje erbij.
Het kan wel zijn dat jouw valkje je nu minder als zijn partner gaat zien en meer met de ander op gaat trekken maar dat wil niet zeggen dat hij dan minder tam wordt.
Als je een valkje erbij neemt, niet al te lang wachten. Het gebeurd ook nog weleens dat een valkje die al te lang alleen zit een ander valkje niet accepteerd. (gebeurd niet zo vaak maar de kans is wel aanwezig)
Succes met je keuze en laat het ons even weten...

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Karin

Gewoon een lief vriendje of vriendinnetje erbij nemen. Geslacht maakt niet uit hoor, 2 mannen bij elkaar gaan ook prima ! Ze blijven gewoon net zo tam, je eerste valk zal alleen minder veeleisend worden  ;D Alleen als je er echt mee gaat kweken gebeurt het vaak dat ze wel wat minder tam worden ( uitzonderingen daargelaten  ;D ), maar gewoon 2 valkjes bij elkaar kan ik alleen maar toejuichen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

rico

Hoi Stephanie,

wij hadden eerst alleen een mannetjes valkje en die was ook heel tam en op ons gericht, we hebben er een bij gekocht en dat gaat heel erg goed. Rico is iets minder tam, maar echt niet veel hoor. Hij komt nog steeds naar ons toe om de knuffelen, maar je merkt wel dat hij met Cody contact houdt dmv fluiten en roepen aan elkaar. Ik kan je echt aanraden om er nog eentje bij te nemen...is best gezellig hoor!