2 mei 2025, 02:04:35

IS DIT DAN MISSCHIEN LUTINO BONT?

Gestart door bobbie, 14 mei 2005, 14:46:54

« vorige - volgende »

bobbie

14 mei 2005, 14:46:54 Last Edit: 14 mei 2005, 16:00:19 by bobbie
Hallo,

Even geleden had ik de vraag gesteld of Kanoni misschien een geparelde lutino is. Nu ik al deze verhalen lees zou het zelfs wel eens kunnen dat Kanoni bont is, daarom wil ik graag jullie mening. Hij heeft heel donkere ogen, dat schijnt ook een kenmerk te zijn.

Ik heb al een mailtje gestuurd naar de vogelvereniging waar hij gekocht was door de vorige eigenaren. Daarop heb ik nog steeds niets terug gehoord. Ook heb ik een mailtje gestuurd naar devoorzitter van die vereniging, ook daarop heb ik geen antwoord gekregen.

Misschien zien jullie iets?

Ik hoor het graag.

Groetjes, Nel :)

Anita1

;D ja hoor nel.ook de kop is bont geel vind ik.
erg mooi valkje hoor.maar hij heeft wel weinig geel bont op het lijfje.maar is volgens mij wel een bonte lutino.groetjess anita :D

Marianne

Hoi Nel,

Volgens mij is het GEEN lutino bont.
Lutino bont zijn over het gehele lijf erg geel. Jouw valkje is toch erg wit over zijn lijfje.
Ik ben namelijk ook al een tijdje op zoek naar een duidelijke omschrijving over een bont geparelde lutino en het enige wat zeker duidelijk is geworden dat ze erg geel over de gehele lijf zijn en robijn rode ogen hebben (al weet ik het verschil niet tussen gewoon rood en robijn rode ogen :-\)

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

bobbie

Hoi Marianne,

Het is in ieder geval een "vreemde vogel"  ;)

Het verschil tussen gewoon rood en robijnrood is volgens mij dat je gewoon rood ziet en robijnrood alleen een donkerrode kleur met fel licht erop. Tenminste zo heb ik dat bij Kanoni. Alleen met zonlicht of flitslicht zie ik dat ze rood zijn.

Ik weet echt niet wat Kanoni is. Het maakt me ook niet zoveel uit maar ik ben wel een beetje nieuwsgierig, vandaar mijn vragen.

Bedankt voor het reageren, jij ook Anita.

groetjes, Nel :)

Marianne

Hoi Nel,

Bij mijn lutino's (en ik heb er inmiddels 5 gehad van dit koppel) zijn de oogjes wel goed zichtbaar rood. Daar heb ik geen lamp of zonlicht voor nodig.

Wie weet, zit daar een verschil, ik weet het niet.
Maar het is net wat jij schrijft, ze zijn lief en gezond en dat is het aller belangrijkste.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

wat grappig dit zeg.Bij mijn lutino zie je het niet dat ie rode ogen heeft,alleen bij een bepaalde flits van de camera

mijn lutino staat bij Lin haar stukje

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,10287.0.html

bobbie

Hoi Joyce,

Had ik inderdaad al gezien. Door die foto's besloot ik Kanoni weer eens onder de aandacht te brengen betreffende zijn mutatie. Zelf denk ik dat het een bonte is. De lutino's die ik ooit gezien heb waren effen geel en dat is Kanoni niet. Die van jou ook niet vind ik.

Het maakt me verder niet uit hoor. Vind het wel leuk hierover te mailen met elkaar.

Anita1

;D is ook erg leuk om te doen ja
dus hierbij deze topic ook ff mijn gele.dit is echt een bonte
hier voor het eerst in de kooi.dan kan je de vlekken goed zien vind ik

knufff anita

Snoop en vinnie

hoi,
ja dat heb ik ook.
kijk maar naar mijn lutino op dat plaatje.

Ik weet niet of het goed te zien is maar ongeveer zijn hele rug is geel
grtz.
Shirak ;D ;D ;D ;D ;D

Joyce28

Citaat van: bobbie op 14 mei 2005, 22:26:16
Hoi Joyce,

Had ik inderdaad al gezien. Door die foto's besloot ik Kanoni weer eens onder de aandacht te brengen betreffende zijn mutatie. Zelf denk ik dat het een bonte is. De lutino's die ik ooit gezien heb waren effen geel en dat is Kanoni niet. Die van jou ook niet vind ik.

Het maakt me verder niet uit hoor. Vind het wel leuk hierover te mailen met elkaar.

Hoi Nel,

Nee maakt mij ook niks uit hoor,maar vind het net als jou leuk om erover te speculeren :)

Maar ik krijg in 1x een ingeving,zijn jullie lutino's allemaal popjes?Want popjes worden geler dan mannetjes namelijk
De mijne is wel een pop,die van jullie allemaal die gereageert hebben?

bobbie

Hoi Joyce,

Mijn lutino is een man.

Anita1

;D mijne is een pop.
groetjess anita ;D