25 april 2024, 08:40:28

Witte streepjes in de staart, gepareld?

Gestart door Yvonne_R, 15 mei 2005, 16:37:02

« vorige - volgende »

Yvonne_R

Hoi,

Ik heb een vraagje over een mannetjesvalkparkiet. Hij is aan mij verkocht als zijnde een cinnamon witmasker. Hij heeft echter witte streepjes in de staart, wat houdt dit nog maar in? Verder heeft hij momenteel 2 jongen bij een cinnamon bonte (geparelde?) witmasker pop (zie andere topic; wat voor mutatie is dit?). Bij 1 van deze jongen zie ik duidelijk een witte plek op de rug en onder de buik, dan moet de man toch ook split zijn voor bont?





Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

Yvonne_R

 ??? ??? ??? ???
Is er dan helemaal niemand die weet hoe dit precies zit??
In de titel staat dat ik denk aan gepareld bij witte streepjes in de staart, maar ik heb eigenlijk geen idee.
??? ??? ???


Yvonne's valkenparadijs!

Inger m

Hoi,
Hoe oud is deze valkparkiet? en hoe oud heb je hem gekocht?
Gaat het om de vogel op de foto?

De witte strepen in de staart zie je soms nog bij vogels ouder dan een jaar als ze nog niet volledig alle staartpennen hebben geruid. De parels zijn ze pas na ruim een jaar kwijt en vaak zie je dan nog wel dat de vogel enigszins gepareld is geweest.

De witte strepen in de staart wijzen niet direct op split voor bont. Maar het sluit het ook niet uit.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Yvonne_R

Hoi Inger,

Het gaat idd om de vogel op de foto en hij is van 2004 of 2003. Ik weet dus niet zeker of hij gepareld is, ik vroeg me af of die witte streepjes in de staart daar iets mee te maken hebben. Maar aangezien ze dus wel een bont jong voortbrengen neem ik aan dat hij wel split moet zijn voor bont. Want als alleen de pop bont is kun je toch nooit bonte jongen krijgen? De andere foto is dus een foto van hun 2 jongen ,waarbij je bij de ene duidelijk een witte plek op de rug kunt zien. Ook het buikje van dit jong is voor het grootste deel wit van kleur. Ik dacht trouwens dat alleen popjes of heel jonge vogels streepjes in de staart vertonen.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!