20 april 2024, 04:03:06

Zeer goed tehuis gezocht

Gestart door Karin, 15 mei 2005, 12:53:35

« vorige - volgende »

Karin

15 mei 2005, 12:53:35 Last Edit: 15 mei 2005, 13:10:03 by kazoo
Hoi allemaal,

Iemand die bij mij van het eerste nest een valkje heeft gekocht ( inmiddels is hij 1 1/2 jaar ) heeft momenteel er erg grote problemen mee. Hij kwam als maatje voor de al aanwezige valkparkiet van een jaar of 10, omdat die erg veel lawaai maakte en eenzaam was ( ze hadden hem ook overgenomen van iemand anders ). Nu is het probleem dat het mannetje wat ze bij mij gekocht heeft ontzettend veel lawaai maakt, en het andere mannetje natuurlijk vrolijk mee doet. Ze wonen in een erg gehorig huis en kregen al snel problemen met de buren. Dit leverde behoorlijk wat stress op in huis en dat werkte dus weer in op de valkjes, gevolg : nog meer lawaai. Nu staan ze grotendeel van de dag ergens anders in huis en dat is natuurlijk erg sneu voor de valkjes én de baasjes ! Het gaat zo echt niet langer en nu zoeken we een superadres voor deze beide mannetjes. Ze moeten wel bij elkaar blijven want ze zijn gek op elkaar.  Als ze uit logeren gaan tijdens de vakanties gedragen ze zich wel perfect, dus grote kans dat als ze in een andere omgeving komen het grootste gedeelte van het probleem opgelost is. De jongste valkparkiet is een geparelde man ( split witmasker en split cinnamon, 50 % kans split bont ) van 1 1/2 jaar, de oudste is een geparelde witmasker ( waarschijnlijk split voor bont, heeft een witte vlek in de nek ) man van een jaar of 10. We zoeken een tehuis waar ze in huis kunnen zitten ( dus niet in een buitenvolière ), het liefst bij iemand die bijvoorbeeld 2 popjes in huis hebben die een vriendje zoeken. De jongste is heel tam, de oudste is niet tam, maar als hij uit zijn kooi komt kan hij wel met een stokje terug gezet worden. Het baasje woont in België maar wil ze graag komen brengen, als ze maar een supertehuis krijgen waar ze altijd mogen blijven. Als iemand interesse heeft neem dan even contact met mij op via mijn IM of mail me even privé. Liever niet via dit bericht om problemen te voorkomen  ;D Maar het was te veel uitleg om het in een advertentie te zetten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gonnie

Hoi Karin

wat sneu voor degene , het is wel goed dat ze het zo probeert op te lossen ,maar wel erg voor degene die er afstand van moet doen , al 10 jaar ,dat is niet gemakkelijk . sucses en ik hoop dat er vlug iemand zich meld .

Groetjes Gonnie




Karin

Ze heeft dat valkje zelf niet 10 jaar hoor, ze heeft hem overgenomen van iemand anders.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Niemand interesse ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Hoi Karin,

Je zegt dat de oudste (10 jaar) een geparelde witmasker man is. Maar als hij idd gepareld is, en 10 jaar oud, dan is dit een pop. Of was hij gepareld en heeft hij nu de pareltjes niet meer?

Ik hoop dat er snel een goed adres voor deze valkjes gevonden wordt.

Succes!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Hij was gepareld  ;D Ja, zover gaat mijn kennis van mutaties nog wel hoor  ;) ;) ;) Ik hoop het ook. We zoeken vrolijk verder, we vinden er vast wel iemand voor.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jessay

Ik heb je gemailt, hopelijk komt de mail aan en heb je er iets aan.

gr jessay

Karin

Ben jij Jessica ? Ik heb je mailtje inmiddels beantwoord  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

jessay

Ja inderdaad ik heb je mail ontvangen.
Bedanky voor de snelle reactie.

succes nog

marianca.

Hallo allemaal,

Nou,met blijdschap mag ik hier vermelden dat Luca en Treesje vrijdag bij mij komen wonen ;D.Ik verheug mij er enorm op en ik heb nog hele mooie vrijgezellen dameske dus de 2 heertjes zullen hun oogjes wel eens goed de kost geven en dan een mooie keuze maken ;) :) ;D.

groetjes
marianca

margreet

hallo Marianca,

Fijn dat je een plaatsje hebt voor deze 2 heren, kunnen ze mooi op het vrijerspad. Laatst heb ik een lutino popje van bijna 2 jaar overgenomen, was erg eenkennig, gekortwiekt, en beslist niet gewend aan vliegende valkjes, heb haar apart gezet met een jonge witkop en het gaat erg goed, ze zoekt hem 's avonds op, en van de week aten ze zelfs samen uit de etensbak, ze schrikt niet meer van de andere valkjes en probeert uit allemacht te vliegen maar komt geen centimeter vooruit, maar dat komt wel weer. Heel veel plezier met de 2 mannen, leuk dat ze zo geod terecht zijn gekomen.

groetjes Margreet

marianca.

Hallo Margreet,

Wat leuk dat jij ook een valkje hebt opgevangen :).En het is toch voor jezelf en zeker het valkje heerlijk om te zien als ze dan lekker hun plaatsje in de voliere hebben gevonden.
Ik heb er alle goede hoop dat het voor Luca en Treesje ook allemaal goed komt.

Ook jij nog veel plezier met je lutino popje ne ik denk toch wel dat ze geen nee gaat zeggen tegen een mooie jonge witkop ;D

groetjes
marianca

marianca.

hallo allemaal,


Luca en Treesje zijn er ;D
Het zijn 2 pracht valkjes die er heeeeeeeel goed uitzien.Lekker vol en gezond ;) :).
Treesje heeft al zijn oogje laten vallen op Shanti die hem ook wel leuk vind...ze zit steeds tegen de Voliere naar hem te kijken en Treesje vind haar wel leuk..maakt mannelijke deuntjes en spreid zijn vleugels,heel leuk om te zien.Luca is nog ffkes een mensen valkjes..vind mij leuker ;D :D.Maar dat komt wel goed.Ze hebben lekker gespeeld en gevlogen en over de voliere gewandeld om te zien wat van schoons er allemaal inzit...nu zitten ze lekker in hun eigen kooitje en slapen :)

Ik ben er heel blij mee en weet zeker dat alles goed komt...de verliefdheid bij Treesje heeft in ieder geval al toegeslagen.

Treesje is de Witmasker...een pracht valk..Luca is ook een plaatje..je kan zien dat ze echt goed verzorg zijn..toppie ;)

groetjes
marianca



Karin

Treesje is zelfs een geparelde witmasker split bont en Luca een geparelde split witmasker én split cinnamon  ;D Kunnen dus hele mooie babies van komen, ik hoop dat Treesje "het" op zijn oud dag kan. Zal wel ff oefenen zijn  ;)
Heel veel plezier met ze en ik hoop vooral Luca hier nog vaak "tegen te komen"  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

marianca.

Hallo karen,

Klopt,Treesje is een geparelde witmasker,heel mooi om te zien ;)Ik wil met Treesje graag gaan kweken..misschiens als snel de verliefdheid doorzet...heeft hij op zijn oude dagje ook nog een mooi nestje.
Luca is een beauty...heb al iets op het oogje voor hem...weet alleen niet of Luca ja zegt...mijn dames zijn snel tevreden ;) :D :)..en Luca moet toch wel aanslaan...

groetjes
marianca