19 april 2024, 12:06:53

Yakult

Gestart door Ria, 15 mei 2005, 08:55:20

« vorige - volgende »

Ria

Vannacht heb ik yakult door het papje van Ukkie gedaan omdat de krop slecht leegde en omdat zijn darmpjes nog niet op en top functioneren. Maar hoeveel yakult doen jullie door de pap als jullie het gebruiken.

Ria

trienke

Hoi ria

het 10e deel van het pap. Maar je geeft ukkie ook steeds meer voeding toch? ik denk dat hij hierdoor langer met de krop doet.

Groetjes Trienke


Ria

Ja hoor, dat klopt. Volgens Feld mag hij 10 tot 15 % van het gewicht hebben dus dat houdt in tussen de 1.2 en de 1.5. Daar zat hij al op maar vannacht was even vreemd. Hij heeft nu weer 1.2 gehad en kijk even hoe lang hij nu daar mee doet. Net in een keurige 2.5 uur maar wil nu even zorgen dat de krop niet te vol raakt en ik straks weerhetzelfde heb of anders. Ga het nu langzaam opvoeren maar ik kijk nu naar de krop hoe vol die zit en minder naar de ml.

Groetjes,
Ria

trienke

Hoi ria

Dat is goed. ben blij dat het nu weer even goed gaat

Groetjes trienke

Mandy

Citaat van: Ria op 15 mei 2005, 11:40:20
Volgens Feld mag hij 10 tot 15 % van het gewicht hebben dus dat houdt in tussen de 1.2 en de 1.5.


Even een oud onderwerp terug halen nu ik hier meer over wil weten.
Ik heb nu ook een valkje dat ik pap geef (uit nood) en ik weet dat yakult goed is voor de darmpjes en ik heb het vorig jaar ook eens gegeven bij een valkje met pap (ook uit nood) maar ik weet niet meer hoeveel ik mag geven.

Ik neem aan dat met de genoemde 1.2 en 1.5 "ml" worden bedoeld?
Mijn valkje weegt 58 gram dus dan zou ze 0,58 ml mogen hebben als ik het goed begrijp?
En 1 keer per dag neem ik aan? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

trienke

hoi mandy

je mag het 10e deel van het papje toevoegen (yacult)

groetjes Trienke

Lin

Citaat van: Mandy op 26 juli 2005, 23:15:59
Citaat van: Ria op 15 mei 2005, 11:40:20
Volgens Feld mag hij 10 tot 15 % van het gewicht hebben dus dat houdt in tussen de 1.2 en de 1.5.

Ik neem aan dat met de genoemde 1.2 en 1.5 "ml" worden bedoeld?
Mijn valkje weegt 58 gram dus dan zou ze 0,58 ml mogen hebben als ik het goed begrijp?
En 1 keer per dag neem ik aan? ::)


Dan is het toch 5,8 ML?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bianca

ja 5,8 ml pap en 0,58ml yakult alleen moet je van de pap hoeveelheid weer die 0,58 afhhalen dus
5.22 pap en 0.58ml yakult :D ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

Was even een opmerking voor de duidelijkheid.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

ik was nooit zo precies in het geven van yacult, ik deed er een klein scheutje in ( paar druppels) en als de krop wat moeilijker ging legen deed ik er wat meer in.

groetjes trienke