2 augustus 2025, 18:08:49

VALKENDORP

Gestart door gonnie, 14 mei 2005, 13:47:19

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Citaat van: Valerie op  6 juli 2005, 09:33:52
Op de laptop doet ie dat niet, Petra.  :-\

Wat vervelend voor je, bij die van mij wel!

Citaat van: gonnie op  6 juli 2005, 09:53:42
Frans valt niet meer zo heel veel aan , gister toevallig nog,weer zat ie in de keuken, en hap,hap in me vel, ze hebben een hoekje in de keuken naast de magnetrin en daar staat zo`n bakje met papier voor boodschappen op te schrijven, en daar zijn ze altijd bezig om te zorgen dat ze peperforeerd zijn , en dan kan ik rustig doen maar als hij het op zijn horres heeft kom je er niet in de buurt.

Frans heeft dus gewoon af en toe een humeurtje... ach, moet ook kunnen toch? Sommige mensen hebben dat ook! Issie nog wel lief naar Indy toe?

Groetjes,
Petra

gonnie

Hoi

ja hij is nog steeds lief naar indy toe , en ook naar mij en de andere , inderdaad hij zal soms zijn dag niet hebbben, hebben wij ook wel eens he
maar ik denk dat het geen koppel is ,ik denk dat frans zo met indy omging om dat ze/hij zo jong nog is en zich meer opvoedkundig gedraagt voor indy.

Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Wel vervelend hoor ,dat Fransje je nog af en toe aanvalt. Gelukkig is hij wel lief tegen Indy ,maar hij moet tegen jou ook gewoon lief zijn. Maar vertel zo'n valkje dat maar eens  :o ::) :P.Gelukkig valt hij niet zo vaak meer aan ,misschien aan het puberen ,ikheb geen idee wanneer ze gaan puberen?

Groet van Ankie

gonnie

Hoi

Frans is nu 1 jaar oud , volgens mij zijn het geen puber streken ,maar van naturen indy verdedigen voorheen deed hij dat nooit.

Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Moeilijke dingen zijn dat hoor ,ik zou je graag willen helpen ,maar weet niet hoe!!!!

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Ha Gonnie!

Zoiets blijft je bezig houden, he, zo'n gedragsprobleem. Maar als je nagaat wanneer dit allemaal begonnen is, is dat toch nadat Indy is gekomen, toch? Op de een of andere manier is Frans daardoor qua gedrag veranderd? Misschien probeert hij op deze manier wel indruk op Indy te maken?

Het is misschien wel handig om een soort dagboekje bij te houden als Frans zich agressief gedraagt tegen jullie, wat de omstandigheden erbij zijn (vliegt hij los, waar is Indy op dat moment, wat doen jullie precies, heeft hij al gegeten, dat soort dingen). Misschien kun je dan toch een bepaald patroon ontdekken en daar iets mee doen.

Ik hoop het voor je meid, want al is het niet dramatisch, je zou het toch graag anders zien! Logisch!

Groetjes,
Petra

bobbie

Hoi Gonnie,

Daar ben ik weer eens. Ik kan het allemaal niet bijhouden, sorry.  :-[

Wat betreft het aanvallen van Fransje: bij mij doet Kanoni dat naar Cootje als ze met mij wil kroelen. Hij stuurt haar dan bij mij weg door naar haar te hakken of aan haar veren te trekken. Ik denk dat dat het zelfde is. Kanoni is helemaal mesjogge van Cootje. Hij weet dat Cootje helemaal weg is van mij en probeert haar op die manier bij mij weg te houden. Kanoni is niet echt tam al komt ie nu wel op mijn hand zitten en eet hij uit mijn hand. Toch is hij bijna zover dat als Cootje op mijn schouder zit, hij ook op mijn schouder komt. Hij twijfelt nog, legt alleen even zijn snavel op mijn schouder en gaat dan weer terug op de kooi.

Het zou best kunnen dat ze allebei op verschillende manieren hun liefie zo willen scheiden van de rest van de "groep".

Ik kom gauw weer bij je lezen hoor Gonnie.

succes met alles.

Groetjes, Nel :)

Ankie

Hoi Gonnie

Hoe gaat ie nou ?
Wel fijn dat er mensen zijn die met je meedenken en een verklaring voor Fransjes gedrag proberen te vinden.Altijd prettig als je weet dat er mensen zijn die met je meeleven.
Heb je Paul al een mailtje gestuurd?

Groet van Ankie

gonnie

Hoi

Nee Ankie heb nog geen mail gestuurd naar Paul , wat ik nu doe is er op voorbereid zijn dat ie gaat happen, telkens als ze in dat ene hoekje zitten ,en bij voorbaat zeg ik dan al op een wat hardere toon "nee" dan is hij vast gewaarschuwt dat ik het niet neem dat happen ,dus ik wacht nog even .
Samen kibbelen ze iets meer naar elkaar toe ,voorheen als frans iets in zijn bek had om te spelen of hij zit ergens en indy wilde daar zitten of daar mee spelen gaf frans toe ,maar nu heeft ie daar kennelijk genoeg van en pakt zijn plaats of waar ie mee aan het spelen is terug . dus soms even kibbelen, ook wel leuk om te zien.

Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Je moet inderdaad later merken dat je zijn gedrag niet pikt.
Ik moet af en toe ook wel even optreden tegen Zazou.....als hij weer eens probeerd om mijn planten te slopen en ik heb het idee dat hij het best wel begrijpt. Misschien ben je veel te lief  ::) ::). Ik hoop dat het helpt . Ze kunnen beter tegen elkaar kibbelen dat jou aanvallen ,want daar zit je niet op te wachten.
Hoe gaat het trouwens met de vriend van Gwenda?
Nog hetzelfde of zijn er veranderingen ?

Ik zou ook wel weer eens wat foto's willen zien. ;D ;)

Groet van Ankie

gonnie

Hoi
Ankie
het gaat een heel klein beetje vooruit hij loopt maar moeizaam, ze hebben lekker het rijk alleen , de ouders van hem zijn dit weekend weg , dus lekker genieten voor die twee .

Groetjes Gonnie

Ankie

Hoi Gonnie

Laat ze maar lekker genieten ,dat hebben ze wel verdiend!!

Groet ,Ankie

Valerie

Krijgt hij nu ook fysio?
Ik hoop dat het snel weer een stuk beter gaat!
Enne foto's van Frans en Indy??  ;)

Kirsten

Hoi Gonnie,

Fijn dat je weer een beetje opgeknapt bent.
Fijn ook dat de vriend van je dochter weer naar huis mocht. Laten die twee even lekker samen genieten van elkaar, dat hebben ze wel even nodig en ook super verdiend.

Jammer dat frans deze kuren heeft, ik weet niet of het puberteit is en of het weer snel over zal gaan. Misschien is zo´n dagboekje wat petra zegt wel een idee, zo kan je goed observeren misschien :-\

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Ha Gonnie!

Wat heerlijk dat die twee het weekend lekker samen kunnen zijn. Dat hebben ze idd wel verdiend! Laat ze maar lekker genieten!

Hopelijk kom je er snel achter wat Fransjes gedrag veroorzaakt! Wat je al doet is volgens mij heel goed, consequent afstraffen als hij iets doet wat niet door de beugel kan, want als hij denkt dat hij de macht in handen heeft, heb je de poppen pas echt aan het dansen. Maar dat doe je al, begrijp ik uit je vorige berichtjes.

Groetjes,
Petra