21 mei 2025, 19:13:40

koppel verandert steeds van blok

Gestart door trienke, 14 mei 2005, 09:07:26

« vorige - volgende »

trienke

hallo

Ik heb nog een koppel valkparkieten, wildkleur X geparelde

Ze hadden vorige week voor de vakantie 1 eitje gelegt in broedblok 1, die hebben ze stuk gemaakt. Daarna gingen ze naar broedblok 2, 2of 3 eitjes gelegt, Gaan ze er weer uit op naar broedblok 2

Wat kan ik hier aan doen

Groetjes Trienke

Yvonne_R

Hoi,
Misschien kun je 1 broe
dblok weghalen, zodat er nog maar 1 overblijft voor ze om in te gaan broeden? Ze moeten dan wel alleen in dat blok gaan zitten.
De valkjes die ik binnen heb zitten hebben ook maar 1 blok tot hun beschikking en doen het echt perfect.

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

Tara

Hoi,

dat had ik ook vorig jaar met Elmo, ze legde der eerste in een blok en der tweede in het blok ernaast... Ik heb toen het eitje van het tweede naar het eerste verplaatst, en dat tweede er even uitgehaald, dan deed ze het vanzelf goed.

Groetjes, Tara

trienke

Ik kan er niet 1 weghalen want er is nog een koppel die aan het paren is enzo

Maar dta eerste eitje hadden ze stuk gemaakt, ik zal zo even kijken wat ze met die andere eitjes hebben gedaan

Groetjes Trienke

trienke

14 mei 2005, 10:51:32 #4 Last Edit: 14 mei 2005, 10:53:45 by trienke
Ik heb net gekeken in het blok en wat zag ik 3 eitjes, 2 weer stuk gepikt  >:( 1tje nog heel maar is super klein eitje nog kleiner dan die van de agaporinis. Wat kan ik mag ik met het eitje doen? mag ik het ook onder een ander koppel leggen?

Groetjes Trienke

Yvonne_R

Hoi,

Ja, je kan het eitjes wel onder een ander koppel leggen. Bij mij zijn er ook diverse koppels die geelwangeitjes uitgebroed hebben omdat deze dat zelf niet deden. dat gaat eigenlijk heel goed.

Je hebt 2 blokken in je voliere en 2 koppels? Waarvan 1 dus steeds van blok wisselt en de eitjes stuk maakt? Ben je dan niet bang dat als het andere koppel eitjes legt ze deze ook stuk gaan maken? Ik zou het denk ik nog even aankijken maar anders zou ik zelf overwegen 1 van beide koppels eruit te halen (als je de ruimte hebt natuurlijk) zodat het andere koppel wel ongestoord kan broeden.

Succes ermee in ieder geval.

groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!

trienke

Ik ga het inderdaat nog even aankijken. Ik heb op dit moment 3 koppels met 4 nestblokken. 1 koppel zit al op eitjes( binnenhok)

Als het niet gaat, en merk dat het vermoeiend wordt voor de pop zal ik dat koppel er uit moeten halen.

Groetjes Trienke