29 april 2024, 00:09:47

ja of nee

Gestart door lynne, 2 mei 2005, 20:48:11

« vorige - volgende »

lynne

 ;D hoi
Wij hebben een valkje van bijna een jaar oud  vroeger kon hij makkelijk alleen in zijn kooi blijven zitten.Maar soms heeft hij een eigen willetje en wilt hij niet in zijn kooi en als hij er dan toch inzit begint hij zijn klaaglied boven te halen.Hij kan niet meer in zijn kooi zitten ,we hebben al afwisseling van speelgoed geprobeerd maar dat help voor een dag en dan weer het zelfde liedje.Zou dat beter zijn als we er nog 1 bijnemen ?Dat hij gezelschap heeft.Voor de rest is het een schat van een valkje en we zouden hem niet meer kunnen  missen

groetjes lynne

Karin

Ja, zeker doen, wel zorgen dat de kooi ruim genoeg is  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zazoe

Gezelschap wordt altijd op prijs gesteld.  :)
Ik krijg binnenkort ook mijn tweede valkje zodat de eerste niet alleen hoeft te zitten, maar ik heb zoals Karin al zei wel een grotere kooi aangeschaft, zodat ze niet al te knus bij elkaar zitten  ::)

lynne

de kooi zal geen probleem zijn onze enigste zorg we willen een jong valkje dat kan je nog tam maken maar stel dat dat een vrouwtje is we willen geen eitjes? ??? ???

margreet

hallo Lynn,

Bij sommige koppels is het van te voren vast te stellen of de jongen mannetjes of popjes zijn. Dan moet je wel even op zoek. Het broedseizoen is net in volle gang dus er zal best wel wat tussen zitten. En anders nepeitjes in de plaats leggen, werkt ook goed. Is wel leuk hoor een koppeltje.

groetjes Margreet

lynne

wat is  eigenlijk een goede afmeting voor een kooi (voor 2 valkjes)

PB

Hoi Lynne,

Zeker doen een tweede nemen!
Over de kooi, daar moeten ze beiden hun vleugels in kunnen strekken. Zelf heb ik de Ferplast Gemma , http://www.valkparkiet.com/nl/files/fotokooi.htm , 59 x 32,5 x 81 cm. vind ik zelf minimaal voor 2 valkjes (tevens maximaal ;) ). Daarin kunnen ze allebei hun eigen plekje hebben of gezellig bijelkaar zitten. Maar groter is natuurlijk altijd goed! Let wel op dat er ook horizontale tralies in de kooi zitten ivm klauteren. Volgens mij hebben veel mensen hier op het forum met meer valkjes een soort "jock kooi".

Nouja op internet is wel het een en ander aan info te vinden over waar je kooien kunt kopen en natuurlijk via marktplaats.

Groetjes,
Petra

lynne

hoi
ik las juist ergens als je een tweede valkje neemt dat die zijn aandacht gaat verdelen tussen zijn baasje en de andere valkparkiet maar bedoelen ze nu dat die dat niet meer naar jou komt voor is te knuffelen ofzo want  als we een tweede bijnemen wil ik dat nog wel hebben tussen mij en mijn valkje ons knuffeluurtje  ;D :D
groetjes