22 juni 2025, 21:29:15

nieuw plekje

Gestart door Lique, 11 mei 2005, 16:03:01

« vorige - volgende »

Lique

Citaat van: Lin op 24 maart 2006, 11:43:07
Wat een mooi nieuws!

Maar alle vogels blijven binnen dus, dat wordt druk. dsu tegen die tijd hoeven we jullie even niet op het forum te verwachten. Pfoe ik ben blij dat ik het net achter de rug heb. Maken jullie tussendoor dan wel fotos?

Groeten, Lin

Hoi Lin,
Ja, de eerste tijd zullen de buitenvalkjes binnen moeten  verblijven. En dan zullen we een kleinere voliere maken. Pas als we een vergunning hebben voor de voliere, zullen we hem groter maken.
Ach, voor korte periode is het wel te doen voor de valkjes, om in een kleinere ruimte te leven. En ze zullen een groter binnenhok krijgen als ze nu gewend zijn.
Foto's zullen we absoluut maken. we hebben nu ook al een hele reeks van de bouw, maar als we de sleutel hebben, zullen de leukste foto's gemaakt worden hihihi

Citaat van: Sanna op 24 maart 2006, 11:44:28
En weet je wat het ergste is? Jullie nieuwe huis wordt groter ........ dan ga je nog meer troep verzamelen!! :D ;).
Sterkte ;D.

Liefs, Sanna

Hoi Sanna,

Daar heb ik ook al aan zitten denken hihi. Maar nu zitten we voornamelijk met de webwinkel. We hebben zo onwijs veel dozen vol met speelgoed... (dus iedereen bestellen hahahah)
Maar dat komt straks op een apart kamertje. We hebben toch 6 slaapkamers dus...;D
Wat ik wel heel fijn vind is zometeen lekker opnieuw beginnen in het nieuwe huis. Nieuwe meubels, deze meubels gaan voor een groot gedeelte naar de vogelkamer. Deze kamer zal ongeveer even groot zijn als onze woonkamer. We houden overigens wel 2 valkjes in de woonkamer, Loky en Rocky. Zij zullen niet in een voliere kunnen. Loky ->geamputeerde vleugel, Rocky -> hersenbloeding gehad.

Maar poew, als ik er al aan denk om alle vogels over te verhuizen, wat zal dat druk worden.

groetjes Lique

Marianne

Hoi Lique,

Succes met inpakken. ;)
Als je gaat verhuizen kom je er pas achter hoeveel spullen je hebt, zeggen ze.
Heel veel plezier alvast toegewenst in jullie nieuwe huis.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Maak je ook fotos van alle troep? of is je camera dan vol?  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Citaat van: *Marianne* op 24 maart 2006, 11:54:50
Hoi Lique,

Succes met inpakken. ;)
Als je gaat verhuizen kom je er pas achter hoeveel spullen je hebt, zeggen ze.
Heel veel plezier alvast toegewenst in jullie nieuwe huis.

Groetjes Marianne

Hoi Marianne,

Dank je wel;D Troep hebben we al veel, maar als het waar is wat je zegt, zal dat alleen maar meer zijn als we alles echt in dozen moeten stoppen...

Citaat van: Lin op 24 maart 2006, 11:56:30
Maak je ook fotos van alle troep? of is je camera dan vol? ;D

Hoi Lin,

Ik ben bang dat mijn camera dan zo vol is, en heb nog wel een 512 MB kaartje hihihihi

groetjes lique

Gerda

Hoi Lique,

Dat zal inderdaad een drukte geven. Gelukkig zijn de twee locaties op loopafstand  ;D
De vogels zullen wel even flink van slag zijn. Maar die zijn hopelijk snel gewend aan de nieuwe situatie (gewoon drogeren met grote hoeveelheden trosgierst).
Gelukkig is Delanootje nog te klein om het bewust mee te maken.
Gewoon in fases doen!! En tussendoor lekker veel rusten!!
We letten hier wel een beetje extra op!! Dan kunnen jullie je energie steken in de dingen die 'even moeten'.
Jullie gaan er wel enorm op vooruit, maar ik kan me voorstellen dat afscheid nemen van je oude huis toch altijd een klein kneepje in je ziel is!! Je hebt er lang gewoond en Delano is er (bijna) geboren.

Gelukkig hebben jullie (ondanks het uitstel) nog net overlappend de tijd om alles eerst in te richten en dan echt te gaan verhuizen.
Ach, als de vloeren maar liggen, de vogelkamer en de babykamer klaar zijn, en jullie een bed hebben om in te slapen, dan kun je in ieder geval over!!

Jammer dat ik zo ver weg woon, anders had ik jullie wel een helpend handje geboden!!

Groetjes, Gerda

Rianne

Spannend hoor! :) En die bende, ongelofelijk he? Van te voren kun je niet inschatten hoeveel troep je eigenlijk hebt. Wees blij dat Delano nog niet naar school gaat, daarvan kunnen ouders ook nooit iets weggooien ;D
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen met de valkjes!

Riny

Hoy Peter en Lique
Een nieuw huis is prachtig,maar ik had altijd even moeite om mijn ander huisje vaarwel te zeggen.
Ik ben te honkvast!
Werk krijgen jullie nog genoeg,en wat de valkjes betreft denk ik dat het best mee zal vallen.
Ze hebben elkaar en de verzorgers blijven het zelfde ,dat scheelt ook al veel.
Veel succes Riny :D

Annouschka

Hoi Lique,

dan zitten we in hetzelfde schuitje :P wij zijn ook druk bezig met inpakken, wij krijgen de sleutel op 30 maart.  Wij hebben een al wat ouder huis gekocht maar wel met meer ruimte dan we nu hebben, binnen een paar jaar gaan we het verbouwen (nieuwe keuken, nieuwe vloer enz..) :)

Ongeloofelijk he wat een troep je verzamelt, en wij wonen hier nog maar 3 jaar :-[
Gelukkig was het woensdag groothuisvuilophaling, we hebben gelijk al alle troep meegegeven ;D
Nog veel succes met het inpakken :D

groetjes

Lique

Hoi Gerda,

hahah, ja drogeren met trosgierst is een heel goed idee.
Maar als het nieuwe binnenhok staat, wil ik een hoop nieuwe speeltjes erin hangen, zodat ze daar ook lekker druk mee zijn.
Gelukkig komt het allemaal toch nog op zijn pootjes terecht. Het leek even dat we uitstel aan de kopers van dit huis moesten vragen, maar gelukkig hoeft dat niet.

Hoi Rianne,

Ik denk ook dat die periode nog gaat komen, dat we van Delano niets weg willen gooien. Nu is dat al een beetje met dingetjes die ik wil bewaren, zoals het bandje uit het ziekenhuis, en andere dingen, maar die zijn allemaal nog zo klein, dat ze in het boek kunnen van Delano.

Hoi Riny,

Ik denk dat we ook wel even moeten slikken als we alles naar het nieuwe huis hebben gebracht, en voor het laatst door het huis lopen. Maar het was een mooie tijd, en nu tijd voor een nieuw plekje, een nieuw begin.

Hoi Annouschka,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!
Helaas moeten we zelf een afspraak met de ROVA maken zodat zij het vuil komen halen, of alles erheen brengen. Het is hier niet dat je het 1 keer per week aan de kant van de straat kunt zetten.
Jullie zullen dus nog wel langer in de troep zitten, als jullie ook nog de keuken met de tijd willen doen en de vloer.
Maar niet alles kan tegelijk, het kost allemaal heel veel geld, en daar moet natuurlijk eerst voor gespaard worden.

groetjes Lique

Irene

oh lique!!!!!!!! Leuk; eindelijk de sleutel in zicht!!!!!  ;D ;D en nu al die zooi inpakken ;D ;D.  ::) ::)oke ik zal niet te hard lachen, want anders sta jij volgend jaar net zo te grijnzen bij ons ;) ;D.
Je kent ons tel nr he? als we moeten helpen dan zeg je het maar! al is het oppassen op Delano en Milo ::) ;D ;D ;D

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

ROCKS

Peter, Angelique en Delanootje....

Ik wilde jullie even feliciteren met jullie nieuwe woning!
Donderdag de sleutel gekregen?
Nou....maak je borst maar nat dan, er zal heel veel werk op jullie afkomen en dat in zo'n korte tijd!
Zestien mei de sleutel al inleveren van jullie "oude" huisje, snel hoor!! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt!!
En geen gekke dingen tegenkomen, hoor!
Succes!!

Liefs, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Lique

Hoi allemaal,

Zo, we hebben inderdaad de sleutel, maar o wat een werk allemaal zeg :)
Gelukkig hebben we onwijs veel hulp, daar hebben we ook veel aan.
De scan zit voor een groot gedeelte al op de benedenverdieping en op de eerste verdieping zit ook al scan, en voor een groot gedeelte in de saus.
Morgen gaan we op de eerste verdieping laminaat leggen, en wordt de tweede verdieping onder handen genomen.
Vanavond zal de scan volledig op de begane grond zitten, en kunnen we daar ook sausen.

Dus zijn we erg druk en vervelen ons totaal niet.

Binnenkort wat foto's.

groetjes Lique

Rianne

'Dus zijn we erg druk en vervelen ons totaal niet.'

;D

Gerda

Hoi Lique,

Dat heb je met zo'n groot huis  ;D ;D Dan is het flink wat werk!!
Maar het levert ook wat op en dat is het belangrijkst!
Ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's. Ik heb het huis alleen maar van de buitenkant gezien, dus ik ben best nieuwsgierig!

Volgens horen zeggen is het allemaal erg mooi!!!

Liefs, Gerda

*Esther*

Hoi Lique
Blijven jullie in Zwolle wonen?
Ik heb 2 collega's die ook in Zwolle wonen.
Succes met klussen!
gr Esther