28 maart 2024, 15:07:18

eerste fallow jongen geboren

Gestart door marlies 2, 10 mei 2005, 00:10:35

« vorige - volgende »

marlies 2

jippie miin eerste fallow jongen zijn geboren.
Afgelopen winter heb ik twee fallows gekocht , ze zijn van 2004. Ik heb ze bij elkaar gezet en had niet verwacht dat ze al zo snel zouden gaan beginnen, maar het ging dus goed.
nu maar afwachten of de andere eitjes ook nog uitkomen.
gr marlies ;D

Mandy

Gefeliciteerd hoor, heb je er nu 2 dan als ik het goed begrijp? :)
En hoeveel bevruchte eitjes liggen er nog bij?

Dus de vader en moeder zijn wel allebei fallow?
Dat is eigenlijk niet zo verstandig hé, omdat het beiden roodogen zijn. ::)

Kom jij toevallig uit Halsteren?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

marlies 2

Hoi Mandy,
Ja ik kom uit halsteren.
Ik weet dat het niet verstandig is, maar ik had geen split om erbij te zetten dus vandaar. Er zijn er inmiddels 3 geboren en er liggen nog 2 eitjes bij ,dus ik ben benieuwd wat er nog uit gaat komen.
Gr Marlies

Yvonne_R

Hoi Marlies!

Gefeliciteerd met je jonge valkjes!
Wat voor fallows heb je, witmasker of niet?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto als je die hebt, ik heb nl nog niet zo vaak fallows gezien.
Veel succes in ieder geval met je valkjes.

Groetjes Yvonne


Yvonne's valkenparadijs!

♪ Marlies

Hoi Yvonne,
Het klinkt misschien raar, maar ik weet zelf niet wat voor fallow het nou eigenlijk is. De pop lijkt iets of wat gepareld, maar ik weet niet of dat bij fallows voorkomt.
Zodra ze wat meer uit het blok komen zal ik proberen om een duidelijke foto te maken.

Gr Marlies

Mandy

11 mei 2005, 01:42:26 #5 Last Edit: 11 mei 2005, 22:21:40 by Mandy
Citaat van: marlies 2 op 10 mei 2005, 07:30:38
Ja ik kom uit halsteren.


Dacht het al wel, welkom hier. ;)

Citaat van: Yvonne_R op 10 mei 2005, 21:08:36
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto als je die hebt, ik heb nl nog niet zo vaak fallows gezien.


Ik kan je wel een foto van mijn fallow laten zien;

En hier zie je het verschil met een lutino;

De fallow zit rechts en de lutino links. ;)

Citaat van: marlies op 10 mei 2005, 23:21:16
De pop lijkt iets of wat gepareld, maar ik weet niet of dat bij fallows voorkomt.


Dat kan hoor, ik had van mijn fallow koppel vorig jaar 1 fallow jonkie, een geparelde fallow. :)
Alleen is die helaas overleden. :-\
De andere 3 geparelde split fallow hebben het wel gered.


Nu hadden ze 5 eitjes waarvan het bij de 1e halverwege mis is gegaan, in het 2e ei zat een dood jong, een fallow helaas. :(
En uit ei 3 en 4 zijn wel jongen gekomen maar die voerde ze niet en vond ik dood. Heel vreemd, want vorig jaar hebben ze hun jongen wel groot gebracht. ::) Het 5e ei heb ik bij een ander koppel uit laten komen en met dat jong gaat het goed. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

♪ Marlies

Hoi Mandy,
Mooie flinke vogel hoor.
Onze fallows zijn wat geler en daar zitten dan bij de man wat van die bruinige vegen op. zou dat misschien net zoiets als bij een bonte kunnen zijn ? Ik ken deze mutatie niet zo goed. je ziet hem hier ook niet zoveel.

antoine

hoi marlies,
leuk hoor, zo fallow jonkies!
ik heb een fallow man samen met een wildkleur geparelde pop, ze hebben nu samen wildkleur jongen split fallow, ik hoop daarmee fallow jongen te kunnen kweken!
grtz antoine , en nog veel succes

♪ Marlies

 ;D Vandaag is de vierde fallow geboren. Als alles goed gaat hebben ze toch en mooi nestje gehad. Moest er wel helemaal voor naar Belgisch Limburg , maar dat heb ik er wel voor over.
Gr Marlies