16 mei 2025, 00:39:09

clagging

Gestart door Marloessie, 10 juni 2005, 10:02:17

« vorige - volgende »

Marloessie

Ik denk dat mijn vogel clagging heeft of heeft gehad. Ik zag namelijk dat ze de hele tijd probeerde te poepen, maar het niet lukte. Ik heb toen de uitgedroogde uitwerpselen voorzichtig weggehaald, daarna poepte ze meteen een hele hoop. Er staat in het stukje over clagging dat de meeste vogels eraan dood gaan, gaat mijn vogel nu ook dood? Of is ze nu, doordat ze weer heeft gepoept, niet ziek meer?

Paul

10 juni 2005, 10:08:54 #1 Last Edit: 10 juni 2005, 10:21:34 by Paul
Hoi Marloessie,

Het hoeft niet echt clagging te zijn hoor wat je valkje heeft want dat is denk ik erger dan je beschrijft.
Soms willen er wel eens wat uitwerpselen blijven zitten die dan opdrogen en dan kunnen ze een beetje een verstopping hebben.
Maar als hij nu weer gewoon ontlasting heeft lijkt me dat hij verder weer helemaal in orde is en zeker niet dood gaat want dat is alleen als de ontlasting niet weg kan en in de darmen blijft zitten.
Houd het even goed in de gaten in elk geval het kan best eenmalig geweest zijn en dan is er verder niks aan de hand.
Gaat je valkje afwijkend gedrag vertonen en een zieke indruk geven neem dan meteen even contact op met een vogelarts.
Maar als ik het zo hoor is alles weer helemaal in orde en hoef je je geen zorgen te maken :)

Groetjes, Paul

marloessie

Heel erg bedankt voor je snelle reactie! Ik ben weer wat gerustgesteld! Ik ga het zeker goed in de gaten houden! BEDANKT!!!