witte donsjes geboren, waar zit de split

Gestart door Kirsten, 9 mei 2005, 12:55:01

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Iedereen,

Binnen zijn bij mijn cinnamon geparelde split witmakser man en mijn lutino geparelde pop twee witte donsjes geboren.
Ik heb nu een beetje gekeken hoe dat komt en kan me alleen bedenken dat de pop ook split voor witmasker is,.
Iemand nog andere ideeën? Ik heb hier niet zoveel verstand van, dus kan wel wat hulp gebruiken :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Peter

Hoi Kirsten,

Gefeliciteerd met je kleintjes.
Het was wel te verwachten dat je hieruit witmaskertjes zou krijgen, omdat Moppy split voor witmasker is. Moppy is een jong van Ren (witmasker gepareld)  en stimpy (cinnamon gepareld).

groetjes lique

Kirsten

Hoi Hoi,

bedankt voor jullie reactie,.
en lique, ik wist inderdaad die split bij moppy, maar lucky had ik geen idee van. Toch wel leuk, ik keek in het hok en zag ineens een wit donsje ;D. Ben ook blij dat alles goed gaat

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Maar ik bedenk me dan ineens, erft hij dan ook die split geparelde extra van zijn moeder?
Ik vind dit steeds een lastig onderwerp :)

Groetjes
Kirsten

Lique

Hoi,

Je kan hier berekenen wat er waar uit komt:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatiecalculator.htm

Dit is het nest waar Moppy uit is gekomen:

Vader=Witmasker Gepareld split voor {X1:Cinnamon}
Moeder=Cinnamon Gepareld

Jonge man
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker

50.0 % Gepareld split to Witmasker {X2:Cinnamon}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Gepareld split to Witmasker
50.0 % Gepareld split to Witmasker

Kirsten

Dank je Lique! Daar had ik nog niet aan gedacht om er zo achter te komen. Ik ga het allemaal vast nog eens begrijpen ;D bedankt nogmaals voor je reactie

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Hoi Marco,

Lique heeft de berekening van de ouders van mijn valkje laten zien, Zo zie ik dus dat Moppy een cinnamon geparelde is split witmasker. De lutino kan inderdaad niet anders dat ze een split voor witmakser heeft,. Vind het wel leuk, zo kan er vanalles uitkomen :D

Groetjes
Kirsten

Henry

he kirsten

ik heb het even geprobeert om het uit te zoeken waarom je wit donsjes hebt maar volgens mij staat het in je im die ik je het weekend hebt gestuurt en dat verklaart een hoopdenk ik.ik denk dat je lutino split is voor witmasker.

henry