29 maart 2024, 08:35:21

"probleem" met 2de valkje

Gestart door Kurtje, 9 mei 2005, 17:15:24

« vorige - volgende »

Kurtje

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag dan tcoh een 2de valkje gaan bij halen, eentje van bij dezelfde kweker (poppetje nu) hebbe ook altijd bij elkaar gezeten.
Maar nu het probleem, het poppetje is héél schuw en zit voor het momen op de kooi, Chico (het mannetje) zit in zen kooi, en is nu heel kwaad ... hij  heeft me zelfs 2 maal gebeten tot ik bloede ... is dat wel allemaal normaal, heb ik er wel goed aan gedaan een 2de valkje bij te halen ... ? Zal Chico haar aanwezigheid wel accepteren, dat hij terug tam wordt, dat hij me niet meer zohard zal bijten ... ?
Ik heb ook maar 1 grote kooi, mag ik ze (als ik haar op men vinger krijg) bij hem zetten, want anders zit ik met een groot probleem.

Heb zo een beetje een raar gevoel nu omdat het nu blijkt dat ze me bijde nu niemeermoete hebben ...

Hopelijk krijg ik vlug reacties hier op.

Groetjes Kurt

Riny

Hoy Kurt
Eigenlijk moet valkje nummer 2 in quarantaine dat is wel verstandig.
En je had mischien (en dat is geen Kritiek)toch wat geduldiger moeten zijn en 1 of 2 jonge valkjes die al tam gemaakt zijn kopen.En soms moet je daar dan even op wachten.
Dat heb ik je ook aangeraden ,dan zijn ze samen opgegroeid en kennen elkaar.
Niet ieder valkje vindt het leuk als ineens een ander bij hem in de kooi wordt gezet ,soms zien ze de ander als een indringer.
En dat is denk ik met jou Chico nu het geval.
Omdat Chico ook al een jaar oud is zul je ze toch langzaam aan elkaar moeten laten wennen denk ik.En ik denk in 2 verschillende kooien.
Maar misschien zijn er andere mensen op het forum die er anders over denken ,dat zullen we dan wel horen.
Groetjes Riny :D :D :D

Kurtje

Hoi Riny,

Het erste dat ik wil zegge is dat ze alle 2 tam waren toen ik ze kocht, hij is ook tam en zij ook hebben altijd bij elkaar gezeten voor we ze kochten, ik weet dat het geen kritiek is hoor. Maar vind het gewoon raar dat hij zo ineen agressief om me reageert, als ik haar op men vinger wil lokke dan is chico daar en is het net of hij haar verdedigt dus denk n iet dat hij denk dat het een indringster is.

zal moete afwacten zeker.

Riny

Hoy Kurt
Toch denk ik dat Chico het andere valkje als een indringer ziet.Hij heeft er klaar blijkelijk toch meer van genoten dat hij jou voor zich alleen had als hij heeft laten blijken.
Sorry maar ik had niet in de gaten dat ze allebei tam waren.
Ik hoop voor je dat Chico morgen een beetje over zijn boze bui heen is.
Heb je geen tweede kooi om ze langzaam te laten wennen?
Groetjes Riny :D :D :D

Kurtje

Neen ik  heb geen 2de kooi, ik zal haar gewoon laten zitten en als ze honger/dost heeft zal ze wel zoeke ... in ieder geval, ik zal moest ik haar nie in de kooi krijgen deze nacht op de zetel bij hun slapen.

Kan zijn dat hij het liet blijken dat hij met ons alleen het goed had, maar iedereen zegt hier dat het beter is een vriendje/vriendinnetje erbij te halen, zodat ze niet alleen zijn en daarom hebben wij het ook gedaan, omdat het me aangeraden werdt ... we zullen wel zien wat het wordt, ben alleen een beetje geschrokken van de valkjes hun reactie tov mij, de eene is serieus boos op me, de andere zeer schuw, begin te twijfele of ik er wel goed heb aan gedaan om er een tweede bij te halen ...

Groetjes Kurt

Rianne

Ze zullen in ieder geval weer aan elkaar moeten wennen. Geef het wat tijd en kijk of je verandering ziet.

Riny

Hoy kurt
Kan ik me goed voorstellen dat je je nu af vraagt of je er wel goed aan hebt gedaan.
Ik denk ook wel dat je er goed aan gedaan hebt maar dat die 2 het je nu nog niet laten merken .
Kun je niet een kooi lenen bij iemand?
Ik heb al gekeken maar je woont zover bij mij vandaan want ik had best wel een kooi voor je.
Sterkte ermee en ik hoop dat je een kooi bij iemand kan lenen.Vraag anders die kweker eens ,vaak hebben die er ook wel staan.
Groetjes Riny :D :D :D

marianca.

Hallo Kurt,


Ik vind dat je het voor je valkje goed bedoelde ;).Ik denk eigenlijk dat het mannetje het vrouwke erg aardig vind en jou daarom BIJT...Ik heb net zo een valkje,Coco,die is stapel op zijn Rosie.Als ik erbij kom word ik gebeten en als hij alleen met mij is gaat het heel goed..rare beessie toch he :)Ik zou het gewoon bij elkaar in de kooi zetten en ff opletten hoe het gaat...niet meteen schrikken als er wat gepikt naar elkaar wordt...ziet akeliger uit dan het is.Als het echt niet gaat merk je het snel genoeg ;)

Niet bang zijn...ga maar gewoon op je gevoel af...heb ik met mijn 36 valken ook altijd gedaan en er zijn nooit erge dingen gebeurt.

Veel succes ermee en het zal wel allemaal goed komen ;)

groetjes
marianca

luukluuk

Hoi Kurt
hoe is het nu met ze ?
sorry dat ik ineens weg was op msn ,maar mijn pc ging weer opeens afsluiten omdat ik bezig was met de virusscanner update
en vanavond zag ik het te laat
maar hoe is het nu gaat het al beter ?
heb je de nacht goed doorgebracht ,
groetjes Margot

Kurtje

Hoi,

Dank je voor jullie reacties, geeft niet hoor dat je niet antwoorde, zult ook wel andere dingen te doenhebben dan alleen op achter die pc te zitten hé  ;D
Over de valkjes nu, het gaat niet zo erg goed ... het vrouwtje begint nu zelf ook te blazen op ons en telkens als we het poppetje willen lokken, komt Chico als een wilde naar haar toe en begint hij haar te pikke op de borst (tot ze werkelijk piept van de pijn) ... daarom laten we ze nu bijde gewoon met rust ... vind het wel erg jammer dat onze Chico op een paar min. tijd zo verranderd is tegen ons ...

Groetjes Kurt

luukluuk

hoi kurt
denk toch dat je ze gewoon wat tijd moet gunnen hoor
koppie van mij heeft nu ook zo 3 weken een beetje raar gedaan ,toen yoshi er bij kwam ,maar nu begint hij weer een beetje normaal te doen
maar hoe lang waren deze 2 valkjes al uit elkaar dan ?
omdat je zei dat het goeie vrienden waren ?
gr margot

Kurtje

Hoi Luukluuk,

Ik heb chico nu een 2 tal weekjes dus olang waren ze nu uit elkaar, eigenlijk is dit niet zo heel lang he ... ? Maarja, we kunnen de gedachte van die beestjes nie lezen hé, ging dat maar maakte het voor ons al een stuk makkelijker  :D

Sanna

Hoi Kurt,

Ik denk dat het probleem een beetje is dat je het popje in de kooi van Chico gezet hebt; dat was zijn domein. Waarschijnlijk is hij nou nog aan het laten zien dat hij hier de baas is. Het is nu te laat, maar eigenlijk had je ze het beste in een, voor hun beide, nieuwe kooi aan elkaar kunnen laten wennen. Dan is het niemands territorium en is er nog niemand de baas. Maar goed, het beste wat je nou kunt doen is ze een beetje met rust laten om aan elkaar te wennen. Je zei dat ze allebei al tamen waren voor die tijd he? Dan denk ik dat ze straks wel weer liever tegen jullie zullen worden hoor. Misschien kun je eens proberen om Chico met wat lekkers te lokken in plaats van het popje. Ten slotte is hij de baas in de kooi ;). Dan heb je kans dat hij weer wat welwillender wordt tegenover jullie. Je moet in ieder geval veel geduld hebben. Laat niet toe dat ze gaan verwilderen. Blijf proberen ze te lokken en te paaien met wat lekkers, laat zien dat jullie te vertrouwen zijn. Succes ermee he?

Groetjes, Sanna