8 mei 2025, 13:53:09

aanschaf valkparkiet?

Gestart door angela22, 3 mei 2005, 20:54:09

« vorige - volgende »

angela22

hallo mijn naam is angela en wil graag een nieuw vogeltje, maar zit te twijfelen of ik een valkparkietje moet nemen.

ik heb hiervoor parkieten gehad en wil eigelijk weten of valkparkieten van nature ergere slopers en krijsers zijn dan gewone parkieten? of ligt dit aan het aanbod van speelmateriaal en aandacht wat ze krijgen?
ik heb mijn parkieten ook altijd los laten vliegen. ook als we niet thuis waren(even een boodschap doen). dit was geen probleem. kan ik dit met een valkparkietje ook of moet ik als ik weg ga hem in zn kooitje doen?

ik zou graag antwoord willen krijgen op mn vragen, want als wij een dier in huis nemen, blijft ie ook en wil dus graag een goede beslissing nemen.

alvast bedankt
Angela

gonnie

Hoi Angela

Valkjes zijn echte lieverds , het is een verslaving , ze zijn heel sociaal , je kan ze niet even alleen laten want ze kunnen altijd ergens in vallen of achter gaan zitten er kan altijd iets zijn waaraan ze zich pijn doen, , ik zelf doe mijn valkje altijd in zijn kooi als ik een boodschap doe want je weet maar nooit,ook als bij jezelf iets op je pad komt waardoor je valkje veel te lang alleen is, is niet goed . ze slopen af en toe wat maar daar kun je maatregels tegen treffen en dat is niet zo bezwaarlijk, want een maal een valkje , echt neem dat maar van mij aan , je wil niet meer zonder , binnenkort krijg ik mijn tweede valkje, en dat is heel spannend [leuk] . let wel op losse draden en eventueel giftige planten , maar ook daarover kun je op deze site alles over vinden .heb voorheen ook grasparkieten gehad heel leuk , maar mijn voorkeur gaat echt naar valkjes ,terwijl ik zit te typen zegt mijnvalkje in mijn oor , kusje kusje , lekker kroelen . nou meer hoef ik niet te zeggen , kijk rond op het forum dan raak je zo verslaafd.

sucses met je beslissing , en koop als het even kan een valkje bij een kweker je krijgt ze dan meestal nog tam ook .

groetjes Gonnie

margreet

hallo Angela,

Koop eerst eens een boek over het houden van valkparkieten, daar heb je nu en straks ontzettend veel aan, b.v.van Thomas Haupt, zijn te bestellen via het forum. En valkparkieten zijn echt ontzettend leuk, maar ze hebben toch een eigen karakter, natuurlijk kun je hier nu en straks vragen stellen daar is deze site ook voor. succes

groetjes Margreet

Karin

Hoi Angela,

Het stemgeluid van valkparkieten is over het algemeen minder lieflijk dan die van grasparkieten  ;D Ook hebben ze een sterkere snavel, en ja, het zijn kleine slopertjes  ::) Willen alles even proeven en zich overal mee bemoeien. Je moet dus een flinke dosis humor hebben, maar voor je het weet ben je verslaafd aan ze  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

angela22

Hoi mensen,

Bedankt voor jullie advies. Als het goed is is komt mn valkparkietje vrijdag  ;D. Kan niet wachten  ;D.

Groetjes Angela

Kolkkie

Hoi Angela,

Wat leuk dat je ook een valkje neemt :).

Zelf heb ik vroeger altijd grasjes gehad, tot 9 jaar geleden.
Toen kocht ik mijn eerste valkje en ik was verkocht...::).

Ze maken wel wat meer lawaai als een parkietje en ze kunnen aardig slopen ed., maar hun karakter maakt alles goed.

Als je valkje tam is, kan je er echt veel plezier aan beleven.

Net al Gonnie net al zei, kan je je valkje het beste in de kooi doen als je wegaat.

Ik heb zelf een paar slopers zitten, als ik niet oppas, kan ik allemaal nieuwe snoeren ed. aanschaffen :D.
Al valt het de laatste tijd erg mee, dnek ik effectiever opbergen van snoeren haha.

Voor je het weet heb je meer valkjes....::)

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006