19 april 2024, 23:32:01

kuif gaat weg het kan niet anders

Gestart door liza302, 9 mei 2005, 11:24:45

« vorige - volgende »

liza302

hoi allemaal kuif zat ook wel eens op zijn stokje maar op de grond vond hij het ook fijn mijn moeder is zaterdag even vragen hoe het ging en het ging al een stukje beter hij is inderdaad gevoelig voor stress dat zei de dierenarts omdat ze allemaal sterpjes door zijn staartveren zag hij is daar stukken beter af hij zit lekker onder warmte lamp ik weet nie hoe zijn benouwd heid nu is donderdag gaat het terug dus voor donderdag ga ik nog eff kijken bedankt voor julli liefi berichjes en gelukkig is zazou niet ziek :) ze lijken we volgens mij op elkaar of nie weet het niet zeker

bobbie

Hoi Liza,

Kuif zat toen ik hem zag niet onder de warmtelamp. Het ging al weer beter met hem maar als er mensen binnenstappen gaat ie weer sneller ademhalen.

Kuif en Zazou lijken in zoverre op elkaar dat Zazou meer geel heeft dan Kuif. Ze zijn wel allebei bont.

Je hebt er verstandig aan gedaan hoor Liza, dit is ook het beste voor Kuif.

Als je nog meer wilt weten horen wij het wel.

groetjes, Nel :)

liza302

zou die dan zo benouwd zijn omdat tie gewoon bang is gr lisa

bobbie

Hoi Liza,

Ja, dat idee had ik wel. Zijn kuif stond ook constant stijf rechtop. Hij zag er gespannen uit.

Zo'n valkje krijg je heel moeilijk tam. Hij kwam op mij heel gestrest over. Ik bedenk net dat je het denk ik kan vergelijken met mensen die door stress hyperventilatie krijgen, zo kwam het een beetje op mij over. Maar ..... ik kan me natuurlijk vergissen.

Groetjes, Nel :)

liza302

nou ik hoop als hij terug gaat en met andere valkjes is dat het over gaat het zou jammer zijn dat hij dood zou gaan allen maa door de stress bij mij thuis zat hij ook al met zijn kuif recht op en bewoog zijn kuif ook nooit is dat normaal gr liza

bobbie

Hoi Liza,

Dat komt niet door jou hoor. Dit is gewoon een stress-kip. Dat zou ie bij ieder ander ook hebben.

Je hebt er goed aan gedaan zo. Je moet met veel plezier een valkje aanschaffen en niet gelijk met zorgen beginnen, dat is niet leuk.

Je hebt het helemaal goed gedaan. Straks gaat ie weer naar zijn vogelvriendjes en dan is ie weer helemaal happy.

Het is niet normaal dat ie constant met zijn kuif omhoog zit. Hij is gewoon zo gestrest als een deur.

Groetjes, Nel :)

marianca.

Hallo liza,


Ik bied hierbij ook mijn exuses aan :-*Ik heb te snel gereageerd..maar dat is de valkenliefde :) ;).

Wat nel zegt is inderdaad zo...ik heb hier 36 valken en er is eentje dat is een echte stresskip..als ze los zijn en ik loop gewoon door de ruimte begint hij al te vliegen of dat zijn leventje ervan afhangt.Maar daarintegen als d evalkjes van zijn groepje brood uit mijn hand eten wil hij ook wel en komt redelijk dichtbij :).Rare diertjes toch he.

Ik hoop dat kuifje snel naar de kweker terug gaat en zonder stress zijn leventje op een mooie valken manier kan leven :)


groetjes
marianca

angelina

Hoi

Ben blij te horen dat het toch weer wat beterder ging met kuif.
Vroeg me toch af hoe het met hem ging en was vandaag niet in staat om zelf even langs de dierenwinkel te lopen om het te vragen. Zazou is weer helemaal het mannetje. Een bonte nog wel en ik maar denken dat ie wildkleur was.( daar ga ik me nog wat in verdiepen)
Hij vraagt heel de dag om je aandacht en wil alles maar dan ook alles zien. Muziek vind ie het einde heb ik van de week begrepen. En voorkeur heeft ie ook nog. ;D
En lisa ik weet zeker dat jouw volgende valkje ook helemaal goed zal zijn en dat je er dan net zoveel lol aan mag beleven.

Groetjes, Angelina ;)

Love birdies

liza302

hoi ik dacht dat kuif eerst ook een wildkleur was maar naar mate ik foto 's van bonte had gezien ging ik toch tijwelen ik ga morgen nog even langs de dierenwinkel om te vragenn hoe hij is is ik ga wel nog een valkje nemen maar daar wacht ik nog even mee ik hoop dat kuif wel op knapt als hij terug zal hij dan ook naar een nieuwe eigenaar gaan of blijft hij daar ? dat ben ik wel benieuwt naar gr lisa

liza302

heb net gebelt naar de dierenwinkel en het gaat al een stuk beter met kuif hij regageert op ander valkje wat daar zit dan zit hij terug te fluiten hij is al een stuk minder gestrest ben blij dat het al wat beter gaat gr liza

bobbie

Hoi Liza,

Fijn dat je dat hier nog even meldt.
Dit zal jou ook vast een beter gevoel geven.

groetjes, Nel :)

angelina

Hoi,

Ik ben vandaag ook nog ff langs de dierenwinkel gelopen maar kuif was al naar de kweker terug.
Ze zeiden dat het idd al een stuk beter met hem ging.
Nou dat was wel zo'n beetje het laatste wat ik hierover kon melden. Misschien horen we over een poosje nog een keertje hoe het met kuif gaat.

Groetjes, Angelina ;)

Love birdies