13 mei 2025, 13:49:16

Jong Valkje Licht Gewond

Gestart door breezer, 9 mei 2005, 12:52:31

« vorige - volgende »

breezer

9 mei 2005, 12:52:31 Last Edit: 9 mei 2005, 13:07:42 by breezer
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit topic hier goed staat maar het volgende:

Het gaat goed met de jongen ze groeien hard het zijn er nog steeds maar twee ze zijn nu 6 en 4 dagen oud en er liggen nog 4 eieren...
Maar vandaag zag ik dat de jongste een wondje heeft

wat kan daar de oorzaak van zijn. Ik was er wel een beetje van geschrokken, ik denk zelf dat de ouders een beetje onvoorzichtig zijn geweest met hun nagels, maar wil toch van jullie horen of het kwaad kan of niet.
De oudste zal één deze dagen wel de oogjes gaan openen denk ik er zit al een spleetje, maar wanneer komen de veertjes eigenlijk door en het begin van het kuifje?
Tis voor mij de eerste keer dat ik jongen heb dus alles is nieuw, bestaat er misschien ergens op deze site een fotosessie waarop te zien is hoe het jong groeit per week of zo?

Groetjes Ramona

Karin

Ik denk ook dat de ouders het gedaan hebben, misschien er zelfs in gebeten per ongeluk ? Ik zou het schoonmaken met een beetje water, liever nog geen desinfectie omdat dat een geur heeft en ik niet weet hoe de ouders erop reageren. Verder goed in de gaten houden op het niet gaat ontsteken. Dan wel voorzichtig ontsmeteen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

breezer

dank je karin
Ga het kleintje meteen schoonmaken.
En zal haar goed in de gaten houden.

Groetjes Ramona