20 april 2024, 03:08:05

help dunne ontlasting!!!!!!!!!

Gestart door mon, 19 april 2003, 17:44:38

« vorige - volgende »

mon

hardstikke bedankt voor al jullie lieve reakties mijn dochtertje en ik hebben zo vreselijk gehuild.mijn dochtertje was ontroostbaar, je krijgt zon band met het valkje ook omdat je het ieder uur aan het bijvoeden was   en ons vrouwtjes valkje bleef maar roepen,waardoor we besloten hebben om gelijk een nieuwe valkje tenemen.ons nieuwe valkje is weer een ouder mannetje niet tam maar wel gelijk aan het fluiten moet kennelijk niet wennen hij fluit gelijk,en is erg nieuwsgierig het is wel raar zo snel weer een nieuwe valk ook omdat hij precies de zelfde wildkleur is als onze bobo.we troosten ons omdat we echt alles voor bobo hadden gedaan,onze nieuwe valk heet chiko.en ons vrouwtje heet binky..we dachten dat zij een mannetje was dus we houden het maar zo ,maar ze is een mooie geparreld vrouwtje.we hopen nu meer geluk te hebben met chiko,allemaal erg bedankt voor jullie reakties groetjes monique.

mon

wij willen nog wel even vertellen dat ik deze site echt geweldig vind en ik echt dankbaar bent voor de lieve reacties,
en dat iedereen toch iedere dag even reageerden op mijn vragen dat was geweldig.soms is het zo moeilijk maar ik heb wel heel  veel geleerd van het ziek zijn van onze bobo.we zijn nog steeds wel verdrietig maar het zingen van onze nieuwe chiko maak ons ook wel weer vrolijk we fluiten automatische terug naar chiko,we hopen hem misschien nog tam te maken  wordt hij niet tam vinden wij het ook goed want ons vrouwtje is super tam die kroelt geef zoentjes en wil het liefs bij ons zitten dus we hebben van alles wat .thanks en groetjes monique

Chewy

Dit is de beste site van heel Nederland en Belgiƫ! :D. Probeer daar maar eens tegenin te gaan ;-).

Paul

Hoi Monique,
Hier zijn we allemaal liefhebbers van valkjes dus als er met eentje iets gebeurd vinden we dat allemaal heel erg.
Ik zit soms ook met tranen in mijn ogen als ik bijvoorbeeld over jouw valkje las wat ziek was en doodgegaan is.
dan denk je waarom moest dat nou gebeuren.
Vanavond is mijn jongste valkje overleden en ben echt de hele avond van streek geweest dus ik weet precies hoe jullie je voelde maar dat wist ik daarvoor ook al hoor :-(
Je doet toch alles om het valkje te redden maar soms kan zelfs een dierenarts niets doen.
In elk geval veel succes met jullie nieuwe valkje en de kans dat hier ook wat mee gebeurd is heel klein.
Meestal zijn valkjes juist hele sterke vogels en kunnen ze best wel tegen een stootje.

Groetjes,  paul

mon

hooi paul
oh wat erg ook bij jou een jong valkje overleden,was hij ziek  of heb je het zien aankomen?hoeveel  vakjes heb je nou?en hoelang heb jij al valkjes?
ik heb nog wat leuks te vertellen,mijn nieuwe valkje kwam bij mij zitten nog wel soms blazend en bijtend en erg  onzeker maar ik denk dat hij wel tammer kan worden.hij is zeker drukker en ondernemende dat onze vorige bobo.hij kan heel mooie fluiten en volgens die mevrouw was hij rond de 6 maanden maar zeker weten doe ik het niet... mijn vriendin heb zijn broertje zeker 6weken geleden gekocht maar die bijt echt vreselijk, kan ook heel erg mooie fluiten,is er dan nog hoop dat hij tam wordt?ik ben wel aangestoken hoor door het valkenvirus het is zo gezellig in je huis.nou ga ik toch als mijn valkvrouwtje in september 1 jaar is het berkennestblok in de kooi zetten.hoe zit dat nou eigenlijk als je maar 1 keer een nestje wil?is het waar dat als je dan het blok weg haalt dat het vrouwtje dan geen eitjes meer leg dat je dan het vrouwtje en mannetje hun leven lang bij elkaar kan laten zitten?nou paul veel sterkte met het verlies van jou jonge valkje en ik hoop voor jou ook op betere valktijden,groetjes monique

Paul

Hoi Monique,
We denken dat het een beroerte is geweest.
Daardoor sterft een gedeelte van de hersenen af en kan ie bijvoorbeeld zijn kopje niet meer rechthouden :-(
Alles wijst daarop, zeker de paars gekleurde helft van zijn kopje.
Hij kreeg die aanval en viel daarom van het bed en we hebben hem op aanraden van de dierenarts warm gehouden op een kruik en hij heeft toch nog enkele uren geleefd.
Daaroverheen is denken we een tweede aanval gekomen en dat overleefde hij niet.
We denken dat hij geen pijn gehad heeft omdat de hersenen al gedeeltelijk waren afgestorven.
Als troost hebben we in elk geval een nestje van een ander koppeltje met 3 bevruchte eitjes en die broeden eindelijk zoals het hoort, bij mijn vorige twee koppeltjes met nest ging het niet zo goed met broeden en alles ging fout.
Als je een jong van zes maanden hebt kan je die nog prima tam krijgen en je andere tamme valkje kan daar zeker mee helpen als de nieuwe ziet dat de tamme steeds bij jullie komt :-)
Maar als je nieuwe valkje nu al bij je komt is dat zeker een goed teken :-)
Als je een nestje wilt kan je gewoon het nestblok in de kooi zetten en als je na het eerste nest dat weghaald zullen ze vaak geen eieren meer leggen of alleen soms op de bodem en die kan je dan gewoon weghalen.
Hopenlijk heb je met dit valkje meer succes dan met de vorige maar twee keer gebeurd zoiets naars gelukkig niet snel achter elkaar.
In elk geval oo bedankt voor het medeleven met het verlies van mijn valk en zo te zien heb je in elk geval het valkenvirus aardig te pakken.

Groetjes,  Paul