is grasje bekend met oogjes prikken bij valkje

Gestart door ovide, 9 mei 2005, 13:04:49

« vorige - volgende »

ovide

Hallo,

Ik heb sinds 4 dagen een jong handtam valkje. Ik heb ook een grasje van ongeveer 9 maanden, maar die heb ik al 4 maanden. Hij is niet echt tam (een beetje).
Ik laat mijn grasje en valkje samen uit de kooi (hebben een apparte kooi) om zo aan elkaar te kunnen wennen.Wanneer ik trosgierst op de grond leg komen ze er allebei van eten, maar soms lijkt het ook of mijn grasje niet wil dat mijn valkje bij de trosgierst komt. Mijn grasje geeft hem allemaal kusjes op zijn snavel en paradeert voor hem op en neer. Maakt ook hele lieve geluidjes dan, alsof hij verliefd is. Maar soms lijkt het of hij bij of in het oogje van het valkje wil pikken. Zijn grasjes hiermee bekend. Ik weet dat ze wel in de pootjes kunnen gaan bijten maar doen ze ook oogjes pikken? Verder is mijn grasje heel lief voor mijn valkje, rijdt bv mee op zijn staart. Hij trekt ook aan de veertjes van mijn valkje zijn kuif, kan dat kwaad?
Groetjes Stanlee en Yentl
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

patty_dordtse valkjes

hoi,


als ik jouw was zou het verstandiger zijn om ze nog niet bij elkaar los te laten in  verband met ziektes.


groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

ovide

Hoi Patricia,

Ik neem aan dat ze allebei goed gezond zijn, zien en doen gezond. Waarom is het dan beter ze niet smane los te laten? Ze hebben me juist verteld dat ik het het bste zo aan kan pakken als ik wil dat ze aan elkaar wennen. Allebei een apparte kooi maar wel samen los.
Groetjes Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

patty_dordtse valkjes

hoi,

het is wel geen ander grasje maar wel een vogelsoort.
bekijk dit eens....

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7165.0.html

het oog kan zelf nooit zien wat er binnen natuurlijk afspeeld allemaal.

dat is iedergeval mijn ged8te erover.

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

ovide

Hoi Patricia,

Dank je wel, deze info wist ik nog niet. Het zal moeilijk worden om mijn valkje in quarantaine te zetten want ik heb maar 1 kamer, en daar staan beide kooien in (naast elkaar). Maar ga ze voorlopig wel appart loslaten.
Groetjes Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

patty_dordtse valkjes

geen dank je vind alle info op deze site en als je het niet weet dan kan je dat altijd posten natuurlijk...
veel plezier met je valkje en je grasje
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website