4 augustus 2025, 09:39:47

Valkennieuws uit America

Gestart door Riny, 8 mei 2005, 15:40:40

« vorige - volgende »

Riny

Hallo Agnes
Op dat idee zou ik nooit gekomen zijn.
Groetjes Riny :D :D :D

Petra en Cheeky

Tijdelijk bij jou??? Nou Riny, berg je dan maar... want volgens mij WIL Bink straks helemaal niet meer bij je weg! Hij wordt zo heerlijk verwend en vertroeteld... die is voorgoed aan jou verkocht!  ;) ;D

Groetjes,
Peet

Riny

16 september 2005, 19:29:58 #407 Last Edit: 17 november 2005, 23:54:47 by Riny
Hoy petra
Daar zit toch nog wel wat meer aan vast.
Wij hebben veel voliere's maar allemaal van hout,maar koningsparkieten hebben een ijzeren voliere nodig.
En om daar nu een nieuwe voliere voor neer te gaan zetten dat weet ik toch nog niet of ik manlief zo gek krijg.
En koningsparkieten zijn echt niet gelukkig als je ze in huis houdt.
Weet je wat ik wel zou kunnen doen,mijn man is volgende week jarig om hem dan een vrouwtje voor Bink cadeau te geven.

Petra en Cheeky

Weet je wat ik wel zou kunnen doen,mijn man is volgende week jarig om hem dan een vrouwtje voor Bink cadeau te geven.
Dan moet-ie wel! Heeeeeel sneaky Riny!  ;) ;D

Maarre... ik wist niet dat de koningsparkieten zoveel andere behoeftes hebben, Riny! Zo word ik ook weer wat wijzer!
Ik kan me idd voorstellen dat je niet alles gaat verbouwen voor 1 koningsparkiet, tenzij je die heel graag zou willen hebben om er bv. mee te kweken.

Ik vond alleen dat je zo toegewijd was en Bink zo vertroetelde, dat ik echt zoiets had: die kan hem straks nooit meer afstaan!

Groetjes,
Petra

Riny

Hoy Petra
De laatste jaren maak ik valkjes tam als mensen mij daarom vragen,die zijn dan 4 weken bij ons in huis.
En daar heb ik ook vaak moeite mee als ze weer weg gaan maar met dat verschil dat ik dan weet dat ze bij mensen in huis komen,en ze daar echt een huisdier worden.
Met Bink ga ik hetzelfde om als ik met die valkjes doe.
Hij doet mij alleen wel heel veel aan mijn overleden amazone papegaai denken.
En van dat verjaardagscadeau is maar een grapje ,want dat zou een rotstreek zijn.

Petra en Cheeky

Citaat van: Riny op 16 september 2005, 19:47:35
En van dat verjaardagscadeau is maar een grapje ,want dat zou een rotstreek zijn.

Dat wist ik ook wel Riny, zou niet erg bij je passen als je zulke streken uit zou halen!  ;) ;D

marianca.

Hallo Riny,

Goh meis,wordt dan wel zwaar voor je als Bink weg gaat doen.Ik heb behoorlijke kamervolieres leeg staan...vandaag de allergrootste,een zeshoekige..doorsnee 1.17 en hoogt 2.10,
leeg gemaakt.Ik heb de 2 kakarikis in de voliere erbij gedaan.Ze zaten er met z n 2tjes in en ik vond het nu wel tijd worden dat ze uit hun paleisje gingen en lekker bij hun 2 bonte kakarikis soortgenootjes.
DUS,als je eens interesse hebt of besluit die lieverd van een Bink te houden en je manlief een Koningsparkiet popje schenkt voor zijn verjaardig ;D 8) ;) kan je d evoliere eens bezichtigen..we maken dan wel een leuk prijsje.

groetjes
marianca

Riny

Hallo allemaal
Gisteren heeft iemand mij gevraagd naar de 2 valkjes die ik bij de broodfokker meegenomen heb.
Omdat ik net mijn prullebak geleegd heb kan ik niet meer nagaan wie het vroeg.
Daarom beantwoordt ik het hier maar.
Het gaat prima met ze ,over 2 weken mogen ze naar de grote voliere,dan hebben ze 2 maanden in quarantaine gezeten.
Ze zien er prima uit ze zijn dikker geworden .
In het begin waren ze heel erg bang maar nu niet meer,ze eten nu ook bijna overal van.
Ik heb steeds een beetje meer spullen in de kooi gehangen want ze waren verschrikkeljk bang.
Nu staan ze overdag buiten en 's nachts in de garage,anders ben ik bang dat de overgang naar de voliere te groot wordt.
Ik ben nog steeds verschrikkelijk blij dat ik ze meegenomen heb .
Als ze over 2 weken naar de voliere verhuizen weten ze helemaal niet wat hun overkomt.
De bovenste valk is de pop de onderste de man.

Christine

maar was het de eigenaar doe het vroeg of tja dat weet je nu waarschijnlijk niet maar ja hou ze maar lekken bij je en ik vind ze prachtig :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Het is niet altijd mogelijk om alle dieren te houden waar je voor zorgt. Als je Bink niet het leven kan aanbieden wat een koningsparkiet hoort te leven, zul je namens hem moeten beslissen wat je doet. Maar een leuke partner erbij, en een mooie kooi en alle zorg en aandacht... Je hebt al een aanbieding van een kooi gekregen... ;)
Het is voor ons erg makkelijk om te zeggen dat je Bink moet houden... maar het moet wel kunnen! :)

Riny

17 september 2005, 10:56:04 #415 Last Edit: 17 november 2005, 23:56:15 by Riny
Hallo Rianne
Ik heb informatie ingewonnen bij een kweker en als we Bink houden heeft die om een fijn leven te hebben een voliere nodig met een vlucht van minstens 6 meter.
Nu hebben we wel zo'n voliere en als ik perse wil ,heeft mijn man er ook niets op tegen.
Maar ik heb al 3 grote voliere's van 3meter breed en 7 meter lang .
En dan heb ik de papegaaienkooien die ik heb om te kweken nog niet eens mee gerekend.
Mijn man heeft veel ruimte nodig voor zijn jonge fazanten in het broedseizoen en daar wil ik ook rekening mee houden.

Rianne

:-\ Moeilijk allemaal. Gelukkig vind je man het ook leuk, al die vogels. Maar je moet wel rekening met elkaar houden.
Je hebt nog even de tijd om te beslissen. ;)

Lin

Hey,

Nou wat zal dat moeilijk worden als Bink ergens ver weg heen zou gaan omdat je hem niet alles kan bieden.  En ze hebben dus wel een erg grote voliere nodig. Dat verwachte ik eigenlijk niet. fijn dat de quarantaine valkjes straks lekker kunnen genieten van de ruimte.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

17 september 2005, 13:42:17 #418 Last Edit: 17 september 2005, 13:45:58 by Gerda
Hoi Riny,

Ik was vandaag bij Artis en zag een vogel die ik nooit eerder heb gezien. Ik was er echt weg van, prachtige kleuren geel rood en blauw. Weet jij (of je man) wat voor vogel dit is. Er stond bij Artis geen bordje bij. (soort fazant?? Goudfazant??)
Jammer genoeg geen huisvogel

Als beloning heb ik dit voor je:
http://www.youtube.com/watch.php?v=bW2FbNWPmGk

Groetjes Gerda

gonnie

Hoi Riny
Zo er is weer heel veel gebeurt bij jou , ergens had ik het wel verwacht dat je Binkie zou kopen , maar hem dan houden is een ander verhaal , jammer dat ze zoveel ruimte nodig hebben , want dan zou het niet moeilijk zijn , en je valken van die broodfokker zien er prachtig uit , je kan zeer trots zijn op jezelf.
Groetjes Gonnie