4 augustus 2025, 05:22:35

Valkennieuws uit America

Gestart door Riny, 8 mei 2005, 15:40:40

« vorige - volgende »

trienke

hey riny

Hoe is het nu met bink?

groetjes trienke

Riny

13 september 2005, 22:12:18 #376 Last Edit: 17 november 2005, 23:43:36 by Riny
Hallo allemaal
Vandaag heb ik een heel gesprek gehad met een mevrouw die vaker een koningsparkiet groot gebracht heeft met handopfok.
Zij verzekerde me dat ik er niet op hoefde te rekenen dat die binnen een paar weken zelfstandig zou zijn.
Het schijnt bij deze vogels heel erg moeizaam te gaan.
Ze dacht dat het nog zeker 6/7 weken zou duren voor die zelfstandig zou zijn.
Dat valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen.Toen ik er aan begon had ik geteld zoals het bij een valkje ging.
Maar of ik deze spetter nog af kan geven als die zo lang bij mij gebivakkeerd heeft weet ik ook niet.
Vanmorgen heb ik hem geen eten gegeven omdat ik dacht dan begint die zelf wel een keer,maar dat mocht ik niet meer doen vertelde ze.
Ze vertelde dat deze dieren zich zelf uit kunnen hongeren.
Dus we voeren maar weer 3x daags en 1x daags proberen we met het lepeltje wat binnen te krijgen.
Vanmiddag kwam hij tot de ontdekking dat onze hond een staartje had.
Dat hadden jullie moeten zien Bailey(hond)voorop en Binky er achteraan                                                                           
Groetjes Riny :D :D :D

hippysuus

Goh Riny,

Dat is lang zeg, ja het ene vogeltje is blijkbaar het andere niet :D Ik kan me ook zo voorstellen dat niet alleen jij aan hem hecht in zo'n periode maar hij ook heel erg aan jou.

Heb je het al tegen de mensen van Binky gezegd? Komen ze eigenlijk wel elke dag op visite bij Binky? Als het mijn vogel was kwam ik 3 keer per dag ;D

Groetjes,
Suus

Riny

Hoy Suus
Die mensen hebben nog geen band met hem omdat hij daar steeds in het nestblok heeft gezeten.
Ze zijn vorige week wel komen kijken maar dit verhaal heb ik nog niet verteld,ik weet het zelf ook nog maar net.
Ben eens benieuwd hoe ze hier op reageren.

marga

hoi riny
ben benieuwd hoe ze er op reageren
groetjes marga

~Natas~

Hoi Riny,

Tjee zeg ik wist niet dat het zolang kan duren voordat deze vogels zelfstandig worden.
Heb je er geen spijt van, nu je eraan bent begonnen  :P
Maar tis en blijft wel een mooie vogel hoor.
Haha leuke foto van Baily met Binky.

Groetjes,

Natas

Riny

Hoy Natasja
Spijt heb ik er niet van maar als ik dit van te voren had geweten dat het zo lang ging duren had ik denk ik wel afgesproken dat ik zou zorgen dat die met de spuit zou leren eten,en dat hun dan de rest zelf moesten doen.
Dat is voor het beestje en ook voor de ''kunstmoeder'' dan gemakkelijker.
Ik heb al de hele zomer huisarrest gehad door mijn eigen kwekerijtje en nu ben ik weer aan huis gebonden.

Gerda

Jeetje Riny, daar zit je inderdaad nu lang aan vast. Het is dan onmogelijk om geen band met hem te krijgen lijkt me. Vooral als ik hem zo dapper met Bailey zie!! Wat grappig!!

Maar jij bent echt zo'n persoon van: als ik ergens aan begin dan maak ik het ook af!! Ik ben benieuwd hoe de eigenaren reageren.

Een moeilijke situatie en een langdurige. Wel om/aan jezelf denken ook hoor!!!

Groetjes Gerda

margreet

hallo Riny,

Wel een spetter hoor, die koningsparkiet, daar ga je je natuurlijk wel aan hechten zeker nu hij zolang papvoeding nodig heeft, denk je er af te wezen heb je weer zo'n handenbindertje. Merk aan je dat je je daar best wel een beetje zorgen om maakt. Hoop voor je dat er een passende oplossing komt. Had je trouwens plannen om naar Euro-Parot te gaan?, ikzelf wel, hoop daar veel bekende bezoekers van Valkparkiet te gaan ontmoeten. In levende lijve is toch wel even anders. Succes verder

groetjes Margreet

Ankie

Hoi Riny

Je hebt je handen er wel vol aan he?
Het zal niet meevallen om straks afscheid van hem te moeten nemen ,als je dat dan nog wil ! En anders heb je er een koningsparkiet bij :D ;). Prachtig gezicht is dat he ,als je hondje achtervolgd wordt door een valkje of in jou geval een koning ;D. Zazou hier zit ook nog steeds achter Kelly aan en ik heb af en toe wel met het hondje te doen ,want overal waar zij zich ook verstopt ,Zazou weet haar te vinden ;D.

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Tjeeeeee Riny, daar zit je dan met al je goede bedoelingen zelf weer een tijdje aan huis vast...  ;) Heel vervelend en ongepland, maar ik weet zeker dat jij er wel weer wat van zult maken. Zo'n koningsparkiet is verwacht natuurlijk wel een koninklijke behandeling! Misschien hoort dit daar gewoon bij!
Sterkte... maar ook heel veel plezier ermee! Enne... niet teveel hechten he?!

Gr
Petra

Riny

14 september 2005, 20:01:41 #386 Last Edit: 17 november 2005, 23:45:22 by Riny
Hallo allemaal
Ik mag me nu hechten zoveel als ik wil,ik heb vandaag Bink gekocht!!
Nu nog zorgen dat die groot wordt.

patty_dordtse valkjes

gefeliciteerd riny met je nieuwe

BINK BINK BINK

kus voor de bink
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Gerda

Hoi Riny,

Gefeliciteerd met je knappe Bink!!!

Mooi dat alles zo is opgelost!!!  ;)

Groetjes Gerda

Christine

gefeleciteerd met bink :-* :-* :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**