20 april 2024, 03:19:32

Valkennieuws uit America

Gestart door Riny, 8 mei 2005, 15:40:40

« vorige - volgende »

Riny

8 mei 2005, 15:40:40 Last Edit: 13 november 2005, 16:18:30 by Paul
Hallo allemaal
Op verzoek van Gerda (lief dat je nog aan ze denkt)schrijf ik hier een stukje over mijn 5 tal dat nog maar met zijn vieren is.
Afgelopen week leegde bij een jong het kropje niet meer goed.
Ik heb toen dr Feld geraadpleegd en die vertelde dat het om een kropverlamming ging.
Dan zijn de spieren dusdanig verlamd dat het kropje niet meer geleegd kan worden.
Het kleintje mocht 2 dagen alleen maar water met een geconcentreerde oplossing van druivesuiker en medicijnen  hebben maar was al dusdanig verzwakt dat hij het niet meer overleefd heeft.Jammer ,ook voor de toekomstige eigenaren Hans en Ilonka die zich er al erg op verheugd hadden.
Met de rest gaat het prima die eten sinds vandaag met het lepeltje ze krijgen 1x per dag gekiemde zaadjes er doorheen en een keer eikrachtvoer en een keer trosgierst.Dit doe ik wel eerst pletten en dan gaat het door de pap.
Ze groeien als kool en ieder avond liggen ze lekker met moeders op de bank samen met nog 2 lutinootjes.
Een hele blouse vol ze .....me helemaal vol maar daar geef ik niets om.Ik zal nog een paar foto's plaatsen dan kumnnen jullie zien hoe gegroeit ze zijn .
Ik ben er trots op zo ziek als ze geweest zijn en nu zo mooi.
Er zullen weer tranen vloeien als die weg gaan dat kan ik jullie wel vast vertellen maar gelukkig krijgen ze allemaal een goed huis.
Ze verhuizen naar Geleen ,Nijmegen ,Hoorn en Susteren.
Groetjes Riny ,Rocky ,Kiko en Rico van nummer 4 weet ik de naam nog niet. ;D ;D ;D
v



antoine

8 mei 2005, 15:43:03 #1 Last Edit: 8 mei 2005, 16:10:15 by antoine
hallo Riny ;D
wat een schatjes zeg!!
jammer van dat ene jonkie, maar daar kun jij niet aan doen he
ik blijf volgen ;)
grtz antoine

bobbie

Hoi Riny,

Wat een poepies. Mag je trots op zijn hoor.

Groetjes, Nel

antoine

hoi Riny,
ja sorry, ik zag pas na een tijdje wat je had geschreven ;D
grtz antoine

KoosjeTweety

8 mei 2005, 16:19:37 #4 Last Edit: 8 mei 2005, 16:49:48 by KoosjeTweety
Hej Riny
Leuk om nu ook de 4 te kunnen volgen :)
Ik hou ze in de gaten :)
Groetjes en knuffels petra

//editje... had 5 ipv 4 gezet sorry
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Gerda

Hoi Riny,

Wat een geluk dat het met het viertal zo goed gaat. Fantastisch zeg.
Ik moest regelmatig aan jullie denken.
Ik ben echt blij dat deze vier de ellende hebben overleefd.

Groetjes Gerda

Als valkenmoeder ben je een toppper, maar misschien moet je je foto's een klein beetje aanpassen, want je loopt flink uit beeld ;D ;D ;D

Riny

Hallo allemaal
Dat ik flink uit beeld liep weet ik,als ik nu ook nog eens wist waar het aan gelegen heeft???
Ik heb niets aan de foto's veranderd en toch staat het er nu goed op.
Ook heb ik alleen maar limonade gedronken ??? ??? ???
Groetjes Riny :P

antoine

hoi Riny,
hahahaha, limonade kan geen kwaat :D :P ;)
zal mss een foutje van de pc of zo zijn ;)
grtz antoine

Gerda

ja ja, Riny

Alleen maar limonade!!!?? Hahaha, laat me niet lachten. Als ik eens terug lees wat er door jou gepost is, zie ik het toch vaak over borrels gaan ;D ;D ;D ;D

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Gerda
Ik hoop wel dat mensen dit niet verkeerd opnemen want dat zou ik niet zo leuk vinden.Ter informatie het kwam doordat de img van de foto's naast elkaar stonden vertelde Peter mij.
groetjes Riny :D :D :D

antoine

hoi Riny,
niemand neemt dit verkeerd op hoor ;)
grtz antoine

Kolkkie

Hoi Riny,

Wat een geweldig 4-tal heb je zeg.
Ze groeien echt als kool.
Zo zijn ze nog van die kleine hummeltjes en ineens komt het al in de veren te zitten:).

Wat voor mutaties zijn het allemaal?

Zo op de foto zie ik een wildkleur, een bonte en een geparelde. Of heb ik het niet goed gezien?

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Gerda

rectificatie:   :-[ :-[

Lieve mensen op de forum, toen ik schreef dat Riny regelmatig berichten post waar het over borrels gaat, wilde ik daar niet mee impliceren dat zij altijd dronken zou zijn!!!

Of heb ik het nu alleen maar erger gemaakt.  :D :D


Nee hoor Riny, geintje!! Als je zo'n dierentuin hebt te verzorgen zoals jij hebt (hoorde ik ook van Paul toen ik daar afgelopen maandag was om Grisha te bezoeken), kun je dat alleen maar doen op limonade en een kop koffie (met vlaai).

Groetjes Gerda

Riny

Hoy Gerda
Ik heb het inderdaad druk genoeg.Maar ik neem het ook niet verkeerd op hoor!
Hoy Mariska
Dat heb je goed gezien .
Groetjes Riny :D :D :D

Kolkkie

Hoi Riny,

Dat heb ik gelukkig goed gezien ;D. Ik ben gelukkig dus een snelle leerling :).

Citaat van: Gerda_T op  8 mei 2005, 17:01:03
..... kun je dat alleen maar doen op limonade en een kop koffie (met vlaai).


Mmmmmmm, LEKKER ;D ;D ;D

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006