Nieuw eitje bij koppel en jong van halve dag oud wordt genegeerd

Gestart door Kirsten, 6 mei 2005, 21:00:07

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Iedereen

Ik hoop dat iemand een advies voor me heeft.
Vanmiddag is het enige overgebleven eitje van een koppel buiten uitgekomen, een mooi witmasker jong, waarbij ik niets afwijkends zie,. eidooier is op, ik zie ontlasting(ook al een klein beetje eruit) verder piept het jong(niet zoveel maar het piept wel), Alles beweegt verder en het reageert op aanraking.
Nu heeft dit koppel sinds een dag ook een nieuw ei :-\,.
Gevolg, jong is koud en ze zitten netjes op het nieuwe eitje
Wat kan ik nu het beste doen?,. Heeft het jong meer kans als ik het eitje weghaal. Ik heb het jong er al bijgelegd, maar volgens mij doen ze er niets mee.
Binnen heb ik een koppel zitten die vandaag ook een kleintje hebben gekregen. Het jong doet het erg goed en wordt ook al gevoerd. Ze hebben nog vier eitjes over, dus ik vind het een beetje te druk om het jong over te leggen,.
Heeft één van jullie advies, want ik weet het even niet meer
Bedankt alvast voor jullie hulp,

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

hoi kirsten.ik zou het jonkie bij die andere leggen
en kijk of die gevoerd wordt.echt ik zou het gelijk doen.anders moet je handopfok gaan doen pfff.
en anders gaat hij dood.
succes hoor kanjerr knuff anita

Kirsten

Hoi Anita,

Allereerst erg bedankt voor het snelle reageren,.
Wordt het niet teveel voor binnen?,. als alles uitkomt hebben ze totaal 6 jongen om te voeren!,. Ook is het een jong koppel

groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

en ik begrijp dat het nieuwe eitje eventueel weghalen geen optie is?


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

hoi kisten.het is punt 1 je enige kans.en punt 2 kan je straks als ze ouder zijn evt zelf bijvoeren.moet lukken hoor 6.
zijn genoeg koppels die dat kunnen.
en als er 1 achter blijft in gewicht geef je 1x per dag pap bij of zo.als ze wat ouder zijn.
knufff anita

Anita1

nee zou ik zeker niet doen.ik denk dat er nu meer eitjes bij komen hoor.dan richten ze zich daar weer helemaal op.
zet maar bij het pleegkoppel neer.kan echt .knuff anita

Kirsten

Hoi Anita,

Ik ben heel erg blij met je steun, ik voel me zo machteloos en ben echt erg blij dat ik er hier even over kan praten. :-*
Ik wilde het jong gaan weghalen en toen leek het toch alsof de man erop zat,. Wel ligt het jong nog een beetje op zijn zij, kan dat? He jong binnen was erg snel op z'n pootjes vond ik..
Pff ik ga straks nog even kijken en voelen of het warm gehouden wordt. Nogmaals heel erg bedankt, Al dat verdriet hier op het forum, zit hier met waterige ogen te typen.
Fijn dat iedereen er voor elkaar is,.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

och kirsten meiss toch
komt wel goed hoor.je hebt in ieder geval een pleegkoppel joh!
das al prachtig.
kijk ff aan of ie warm gehouden wordt.een jong hoeft niet gelijk te eten.die kunnen wel ff zonder.
als hij warm gehouden wordt door de eigen ouders is mooi.
en een jong kan echt in allerlei standen liggen hoor.ze zijn ook nog erg klein he?
niks om je druk over te maken kanjerr.
wel over het warm houden.en anders naar het pleegkoppel.kan helemaal geen kwaad.kussss knufff anita

Kirsten

Hoi Anita,

IK geloof dat de ouders wat traag zijn van begrip. Eerst van de week dat ze het eitje in de steek hadden gelaten, nu het jong.
Maargoed ik heb net met mijn vriend nog even gekeken en het jong is warm, piept meer dan eerst en zijn veertjes zijn opgedroogd en hij ziet er nu pluizig uit :D. Het wordt nu donker dus ik gok het erop dat het goed blijft gaan, ik wil het nest ook niet meer storen. Ik weet dat dat ook niet goed is.
Maargoed ik moest een overweging maken en dat is soms moeilijk. Toen ik net van mijn dochterje bevallen was zei iedereen dat je op je moederinstinct moet vertrouwen, nou een omainstinct heb ik nog niet ontwikkelt geloof ik..maar ik doe m'n best.
Ondertussen hoor ik binnen 'voer'geluidjes, dus dat gaat goed,.

Groetjes van een weer opgeluchte Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Vanmorgen gelijk gekeken, want de ouders zaten even buiten,. Het jong was redelijk koud, dus ik heb het binnen bij moppy en lucky neergelegd, denk niet dat deze kleine het gaat redden, ik hoop dat ik er goed aan gedaan heb :-\

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Anita1

 ;D goed gedaan kirsten,en hoe is het nu?? met de kleine?
knuff anita

Astrid

Hoi Kirsten,

Jeetje, wat een toestand,
hoop dat het jong het gered heeft.
Is dit de eerste keer dat je nestjes hebt ?

Zo te lezen doe je het hardstikke goed.


Groetjes,
Astrid


Kirsten

Hoi,

Ik heb net een verhaaltje erover in m'n dagboek gezet. Het jong is vanmiddag overleden :'( Het was m'n alleerste jong en de natuur is gewoon erg hard soms.

Gelukkig ook goed nieuws, binnen gaat het met moppy en lucky en hun inmiddels 4 jongen goed. Het is een jong koppel en dit is hun allereerste nestje. Kropjes zijn vol en ze zorgen er goed voor. Ben ik wel erg blij om.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------