Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Citaat van: carco op 28 augustus 2006, 22:51:15
Hoi


Ik denk dat Stitch op zijn moeder lijkt : dat is ook een knuffelkont eerste klas! En zijn broertje Doris blijkbaar ook al :D

Spannend hoor een verhuizing, fijn voor je. Blijf je wel in dezelfde stad wonen?
Groetjes: Caroline.


Bof ik ff dat Stitchie op zijn moeder lijkt. ;D
Echt genieten hoor als ie zoveel wilt kroelen. :-*

Ik blijf idd wel in dezelfde stad zelfs dezelfde wijk wonen.
Alleen aan de andere kant van de wijk.
Waar ik nu woon kan ik Melanie echt niet buiten laten spelen en durf ik haar dus ook niet los te laten. :(
Maar een meisje wat straks 7 moet worden hou je natuurlijk niet eeuwig gevangen dus nu ga ik op een plaats wonen waar ze heerlijk buiten kan spelen en nog steeds bij al haar vriendjes en vriendinnetjes in de buurt woont. :)
Het is zelfs dichterbij school dus als ze straks alleen kan omdat ze zich te groot voelt dat ik mee ga dan hoeft ze maar 1 keertje over te steken. ;)
Ik kijk er heel erg naar uit maar jeetje als je ga verhuizen en de boel in moet pakken word je je pas bewust van hoeveel rommel je hebt. :-\
Dus ik neem alleen mee wat ik nu ook gebruik en de rest regelrecht de containers in hahaha. ;)

Greetz Angelique

Love birdies

angelina

Hallo,

Zo'n 3e en halve week geleden vertelde ik dat we gingen verhuizen.
Gisteren was het dan zover.
Ik heb de valkjes een dag eerder verhuisd dat zij niet teveel stres zouden krijgen van de mensen in mijn oude huisje. ;)
Iedereen zou dan toch alleen maar druk heen en weer lopen en ik was bang dat dat nie bevoordelijk zou zijn voor de birdies.
Dus de avond voor de verhuizing moesten zij naar het nieuwe huis. :-\
Dat was nog een hele onderneming.
Niet alleen het verhuizen maar ook de valkjes in een andere kleinere kooi krijgen viel niet mee. ::)
Zazou en kiko krijg je gewoon met geen mogelijkheid ( zonder te vangen) in een andere kooi.
Die opening is te klein en dan weigeren ze gewoon om erin te gaan. ::)
Erg fijn maar niet heus. :(
Dus vrijdagochtend de grote kooi weggehaald en daarvoor in de plaats een kleinere neergezet. In de hoop dat ze er vanzelf wel in zouden gaan wanneer ze honger of dorst zouden krijgen. Abu en Stitch heb ik er wel een aantal keren in gezet en die laten dat ook gewoon toe maar die andere 2 speelden een slim spelletje. ::) :P
Dus de kooi wat hoger gezet. En heel geduldig gewacht, maar zolang die staande lamp nog in de woonkamer stond gingen zij lekker helemaal nergens heen. ::)
Dat is een favoriet plekje dus die lamp moest de woonkamer uit. Dat hadden ze geen andere keuze dan tenminste bovenop de kooi te gaan zitten. ;)
En ook dat hielden zij uren en uren vol. :o
Uiteindelijk rond een uurtje of 8 klom zazou in die kooi om te eten en vlak daarna kiko. :D
Ik heb als een speer het deurtje dicht gedaan en toen Abu en Stitch er een voor een in gezet. ;D
En daar zaten ze dan met z'n 4tjes in een te krappe kooi.
Toen naar het andere huis wat gelukkig nog geen 5 minuten rijden is.
Eenmaal in het nieuwe huis heb ik de kooi weer in orde gemaakt en ze er weer een voor een in gezet.
Alleen kiko sputterde tegen. Die heb ik uiteindelijk maar even gepakt want anders had het nog heel lang kunnen duren. :-\

Ik heb ze een plaatsje gegeven waar zo min mogelijk mensen zouden komen en waar ze ook het beste overzicht hadden zodat schrikken ergens van bijna niet mogelijk was.

De dag van de verhuizing ben ik totdat het huis leeg was in het oude huis gebleven en wist dus niet hoe het eraan toe ging daar en hoe de valkjes erop reageerden. ???
Mijn moeder heeft ze s'morgens gerust moeten stellen toen de bovenbuurvrouw ineens wasgoed ging ophangen waardoor ze schrokken en dus gingen fladderen. :-\
Mijn moeder vind de valkjes helemaal leuk zolang ze in hun kooi zitten. Dan durft ze dichtbij te komen en gaan ze allemaal haar haren zitten wassen. :P
Zelfs kiko die normaal wel uit de buurt blijft. :o
S'middags toen het huis leeg was ben ik ook naar mijn nieuwe stulpje gegaan en toen zaten ze lekker relaxed een beetje om zich heen te kijken van wat er allemaal gebeurde.
Dat is dus helemaal super gegaan. ;D
Vanmorgen was Stitch alweer vroeg van de partij met zijn gefluit en omdat er nog geen gordijnen hangen is meneertje helemaal vroeg. :-\
Erg leuk. In de straat waar ik nu woon gaan om half 10 de kerkklokken op zondag luiden en dat vind ik dan ook wel een mooie tijd voor de birdies om tot leven te komen. ::)
En niet om 7 uur. :P
Vandaag was nog een druk dagje hier in huis en de valkjes heb ik een aantal keren moeten verplaatsen om ze te beschermen tegen de herrie. ;)
Nu staan ze op de plaats waar ze horen te staan en zitten prins heerlijk op stok.
Geheel tevreden want voor 1 keer heb ik ook wat voerbakjes en een waterbakje hooggehangen omdat ze toch bijna een hele dag niet gegeten hadden en ik me een beetje zorgen begon te maken. :-\
Straks als ze weer opnieuw gewent zijn dan klimmen ze wel weer naar beneden en gaan ze weer lekker scharrelen over de bodem. ;)

Nu begint een gewenningsproces voor ons allemaal.
Om het voor de valkjes wat gemakkelijker te maken voor straks met vliegen heb ik niet meer die grote spiegel boven mijn dressior oplaten hangen. ;)
Hij begon toch te vervelen en was een beetje te groot.
Das leuk in een kleine woonkamer omdat het dan door het spieglbeeld lijkt alsof de kamer groter is maar ik heb nu een grote woonkamer dus das niet meer nodig.
Voorlopig blijven ze lekker nog in de kooi want zolang hier nog geen gordijnen hangen vind ik het veel te eng. ;)
Maar straks hebben ze wel een paar metertjes extra om lekker hun vleugeltjes te kunnen strekken. :P

Ook heb ik een meubelstuk weggedaan waar ze normaal graag op zaten. Die bewuste lamp staat er nog wel en ik heb nu een vensterbank en als ze dat eenmaal doorkrijgen hoop ik dat ze daar lekker gebruik van gaan maken( scheelt mij weer gordijnen wassen).
Ben benieuwd waar ze nu hun 3e zitplaatsje gaan maken nu de compkast weg is. :D
Tot zover hier de ontwikkelingen.

Greetz Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Gelukkig is je verhuizing goed verlopen. gefeli met je nieuwe huis.
:D
Ik hoop dat jullie er heel plezierig zullen wonen.

De birdies zullen  vast snel gewend zijn. 8)

Groetjes, Nel :)

carco

Gefeliciteerd met de nieuwe woning. Ik hoop dat iedereen er snel kan aarden.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




angelina

Dank jullie wel.

Dat wennen lijkt geen enkel probleem te zijn voor zowel de valkjes als mijn dochtertje.
Ook voor mij niet hoor want ik wilde al heel lang verhuizen en heb mijn huisje zo naar mijn zin gemaakt dat ik het niet anders dan heerlijk kan vinden hier.

Dochter lief kan nu eindelijk buiten spelen en heeft vanaf dag 1 contact gezocht met de buren en de kids uit de buurt en nu is ze meer buiten als binnen.
Das soms nog weleens een beetje moeilijk maar helaas op deze leeftijd moet ik haar wel een beetje losser laten.

De birdies zitten hier net zo op hun gemakkie als in het andere huis. Wellicht nog wel meer.
Stitch zong vanaf dag 1 alweer het hoogste lied en de rest was toch wel een beetje onder de indruk van al het nieuws om hun heen. Daardoor aten zij de eerste dagen heel slecht maar ook dat doen ze inmiddels gewoon weer en maken ook weer net zoveel troep al eerst.
Als er straks over gordijnen hangen kunnen ze er weer eens een keertje voorzichtig uit en de vleugeltjes strekken.
Ze lijken er trouwens geen moeite mee te hebben om in de kooi te zitten hele dagen. Alleen Stitchie die wil maar geknuffeld worden en roept me steeds bij hem en je ziet hem zowat smekend kijken van haal me er nou ff uit.
Zo'n 3 keer per dag neem ik hem dan ook heel ff bij me en knuffel ik hem ff lekker. De rest van het knuffelritueel gaat door de tralies heen.

Ook ik kan het al lekker wennen hier.
Mega groot grasveld achter waar Melanietje lekker kan spelen en ik haar in de gaten kan houden.
Mijn huisje helemaal naar mijn zin en dat zorgt ervoor dat je meer rust vind als je thuis bent.
Uiteraard is het nog een beetje rommel her en der en in een kamertje waar uiteindelijk de comp moet komen is het nog een rommel van jewelste. Allemaal dozen die ik nog niet uit kan pakken maar dat komt allemaal nog wel.
Ik ben van een galerij woning naar een trappenhuis woning gegaan. Even wat anders dus.
Nieuwe geluiden en je hebt toch net even wat meer met je buren te maken.
Maar ook met mijn buren heb ik het echt getroffen en ze zijn allemaal even aardig.

Een verse start dus voor mijn meisje,valkjes en voor mezelf.

Greetz Angelique

Love birdies

angelina

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar weken verhuisd en wil daarom ook een nieuw verhaal beginnen. Nieuwe plaats nieuwe belevenissen zeg maar.
Ik zal dit verhaal nog niet gelijk beginnen want voorlopig heb ik nog geen schrijfstof en verse foto's.
Bij deze is dit dus mijn laatste berichtje in dit verhaal.

Greetz Angelique en de 4 musketiers

Love birdies

Peter

Hallo allemaal,

Dit onderwerp is gesloten op verzoek van Angelique, binnenkort een nieuw dagboek van Angelique en de 4 musketiers!

Groetjes,
Peter