Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

Rianne

Ik kan me voorstellen dat je hier ongelukkig van wordt.
5 maanden is wel ongeveer de tijd dat ze gaan puberen. Is Abu ongeveer even oud?

bobbie

Hoi Angelina,

Wat rot voor je joh.

Een deel van het gedrag herken ik in Kanoni. Kanoni was 10 keer erger maar Kanoni claimde Cootje helemaal. Als Cootje bij mij een kroel kwam halen kwam Kanoni er achter aan en viel Cootje of mij aan, tot bloedens toe.

Toen ik Kanoni liet uit logeren en hem uitving, riep hij steeds maar de andere valken maar geen enkele valk heeft hem beantwoord. Dat zei toen voor mij ook heel wat. Ze waren duidelijk opgelucht dat ie weg ging.

Ik kan me het dilemma van jou voorstellen. Ook Abu wordt hier niet vrolijker van. Dat Abu jou (net als Cootje op een gegeven moment bij mij deed) uit de weg gaat om te voorkomen dat er wordt aangevallen, zegt ook al heel veel. Dit zijn 2 ongelukkige valkjes  :-\

Begrijp 1 ding: wat je ook besluit, ik weet dat je dat in het belang van de valken doet.

Ik kan me herinneren dat het broertje van Zazou hetzelfde gedrag vertoonde, die was alleen gelukkig in een groep vogels. Dat ging niet eens in zijn eentje bij iemand thuis. Misschien is het een aanleg "van-huis-uit" zeg maar.

Rot voor je hoor. Succes met de besluitvorming.

groetjes, Nel :)

angelina

Hoi,

Nou en toen was de elende helemaal compleet.
Vandaag besloot mijn dochtertje dat het wel heel erg leuk was als Zazou en Abu gingen vliegen.
Dat besloot zij en niet de birdies.
Gevolg : heel veel elende en paniek.
Melanie was zichzelf aan het aankleden toen ik even richting badkamer liep. Niks bijzonders. Melanie besloot op dat moment dat de ze vogels wilde zien vliegen en deed iets onvergeeflijks. Ze klom op de bank die naast de kooi staat. Zazou en Abu zaten boven op de kooi. Melanie begon met haar broek te zwaaien en te slaan.
Ja logisch dat ze daarvan gingen vliegen. Ik hoorde een hoop kabaal en toen ik ging kijken betrapte ik mijn dochter op deze actie. Zazou was in paniek maar vloog gelukkig nergens tegenaan. Abu vloog tegen het gordijn en zat vast met een nageltje en wat er volgde was dus een nog grotere paniek.
Gelukkig kreeg ik Abu tot bedaren en kon ik hem rustig losmaken. Zazou zat alweer op de kooi maar wel helemaal over de zeik ( op zijn hollands gezegd).
Nu is alles wat ik nog overhad met Zazou ook helemaal weg.
Hij krijg al vluchtdrang al je de woonkamer binnen kom wandelen. Van Melanie moest hij al niet veel hebben maar dat hoeft hij van mij nu dus ook niet meer.
En het laddertje vind hij nu ook heel erg eng. In alles ziet hij nu gevaar (wat logisch is).
Abu heeft heel even licht gestresd op de kooi gezeten maar ging al vrij snel weer verder met waar hij altijd mee bezig is.
Maar ook Abu heeft een klap gekregen want nu moet ook Abu niks meer van Melanie hebben. Gelukkig vertrouwd Abu me nog wel. Ja hij gaat lekker ( maar niet heus)
Ik geloof dat ik nog nooit zo boos ben geweest op mijn dochter. Nog nooit heb ik haar zo gestrafd als vanmorgen.
Ik snap ook totaal niet waar dit nu ineens vandaan kwam.
En eerlijk gezegd denk ik dat er iets achter steekt waardoor ze zich zo gedroeg. Maar dat praat het niet goed.
Ik heb van boosheid lopen huilen. Ik had zo'n medelijden met die arme birdies. Aan het eind van de dag was me wel duidelijk dat het met Abu wel helemaal goed gaat komen. En Zazou tja die is het vertrouwen nu echt helemaal kwijt en ik geloof ook echt niet dat het terug gaat komen. Tenminste niet hier met melanie in de buurt. Melanie is zo geschrokken dat die nooit never meer zo'n actie zal proberen uit te halen.
Op dit moment zit ik er een beetje doorheen.  Toen ik gisteren mijn verhaal van me afgeschreven had vond ik dat ik het allemaal nog een kans moest geven.
Maar geloof dat dat alleen maar averrechts zou werken voor Zazou na vanmorgen. Steeds als ik naar hem kijk zie ik 2 dingen. 1: mijn ongelooflijke mooie en lieve Zazoutje en 2: een vogel die hier totaal niet gelukkig kan worden en een plek verdiend waar hij wel op zijn plaats is. Ik weet wat het beste voor hem is maar moet mezelf wel ff de tijd geven hieraan te wennen want  voorlopig kan ik alleen maar tranen laten en me heel verdrietig voelen.  :'(

Angelique

Love birdies

bobbie

3 september 2005, 20:37:42 #228 Last Edit: 3 september 2005, 20:40:43 by bobbie
Jeetje Angelique,

Wat een ellende  :-\

Je dochter is nog een jong kind, dus die snapte dat allemaal niet. Die weet niet hoe dat in elkaar steekt. Zijzelf is ook al van slag door wat er met oma is gebeurd.

Angelique, als je zou willen mag Zazou gerust hier even logeren, dat is helemaal geen punt. We wonen ongeveer bij elkaar om de hoek.
Voor iedereen een time out. Over een kooi hoef je niet in te zitten want ik heb hier nog een lege valkparkietenkooi staan. Kijk maar wat je doet.
We kunnen een tijdsperiode afspreken en dan Zazou weer bij je terug brengen. Kijken wat er gebeurt als ie weer in jullie kamer is en weer bij Abu is. Zazou is dan de nieuweling en dat zou dan wel eens een heel stuk beter kunnen gaan.

We kunnen niet toestaan, zeker niet voor je dochter, dat jij dadelijk instort. Het is maar een aanbod, als je dit niet wilt is dat natuurlijk ook goed. Ik probeer alleen te helpen.

Sterkte  :-\

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Nel,

Dat zou ik echt super vinden.
Ik kan het gewoonweg niet over mijn hart verkrijgen hem weg te doen.
Het druist zo tegen mijn gevoel in. Ik weet dat ik hem heel veel kan bieden en wil daar ver voor gaan.
Ik ben me ervan bewust dat Melanie niet lekker in haar velletje zit en dat ze het allemaal niet helemaal begrijpt maar dit kan niet door de beugel en zal ook nooit meer gebeuren.
Zazou heeft een speciaal plaatsje en als ik eraan denk hem weg te moeten doen kan ik alleen maar huilen eigenlijk.
Als uiteindelijk blijkt dat hij toch beter af zou zijn in een violere dan zal ik me daartoe zetten omdat Zazou daar gelukkiger zal zijn maar ik zie hem liever hier oud worden.
Ik zou het echt heel erg fijn vinden als hij een tijdje bij jou mag zodat vooral Zazou rust krijgt. De birdies hebben ik een half jaar tijd een groot deel  van mijn hart gestolen en ik wil niet meer zonder ze.

Groetjes, Angelique

Love birdies

bobbie

3 september 2005, 20:56:43 #230 Last Edit: 3 september 2005, 20:58:46 by bobbie
Hoi Angelique,

Dan doen we dat! Ik zal tijdens de logeerpartij proberen (na een paar dagen bijkomen) hem wat tammer te krijgen.

Ik schijn veel tam te krijgen behalve mijn man  ;)

Stuur me maar een IM wanneer je hem wilt komen brengen of wanneer ik hem moet komen halen. Ik denk dat het laatste het makkelijkste is.

Je hoeft verder niets mee te geven alleen zijn lievelingsspeeltje.

Verder heb ik alles in huis  :)

Relax maar Angelique. We spreken een logeertijd af en dan komt ie bij je terug.

Ik hoor wel van je.

groetjes, Nel  :)

angelina

JE BENT ECHT EEN SCHAT :-*

ik stuur je morgen een IM om af te spreken

Groetjes Angelique

Love birdies

bobbie

Goedemorgen Angelique,

Goed geslapen?

Voelt het bovenstaande voorstel van mij aan jou nog steeds goed?

Zo ja dan gaat het door, zo nee dan gebeurt het niet.
Hij is in ieder geval van harte welkom. :D

Ik hoor het wel of het nog goed voelt.

Wel wil ik even duidelijk stellen dat als je besluit dat Zazou toch naar een ander adres zal gaan, dit helaas niet bij mij zal zijn. :-\. Ik raak overbevolkt  ::)

Ik vind 8 valkjes al aardig wat ;). Dit zeg ik toch nog even voordat Zazou komt logeren want je kan beter weten waar je aan toe bent. :)

Groetjes, Nel :)

Rianne

Wel een lief aanbod Nel, ik hoop dat het helpt. :)

angelina

Hoi Nel,

Heb vrij onrustig geslapen maar sta nog steeds heel positief tegenover jouw voorstel. Zo kan Zazoutje even tot rust komen en Abu ook natuurlijk. Ik voel me hier heel prettig bij en weet nu wel 1 ding heel erg zeker Zazou gaat hoe dan ook niet weg.
Als na zijn logeerpartijtje deze lekkere eigenwijze valk nog steeds alle vrijheid van de wereld wil dan krijgt hij die van mij.
Dan blijft alles bij hoe het nu is en zal ik ervoor zorgen dat hij zo min mogelijk wordt lastig gevallen. De enige tijd dat hij dan in zijn kooi moet is als ik echt heel lang weg moet, of na 8 uur sávonds. Ik hoop wel dat het probleem van hem in zijn kooi krijgen met de tijd slijt.  Als de vrijheid die hij nodig heeft en de rust hem gelukkig maken dan krijgt hij dat van mij.
Vind het idee dus nog steeds helemaal goed hoor nel.
En ben ervan overtuigd dat het daarna wel weer beter zal gaan.

Groetjes, Angelique

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Ik denk dat je aardig gerust gesteld bent met het voorstel van Nel,.even wat adem zal je zeker goed doen.

Nel je bent inderdaad een schat!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

bobbie

Hoi Angelique,

Zijn slaap/speel/eethuisje staat klaar!



Groetsjes, Nel :)

angelina

HELEMAAL SUPER!!! :D

ik bel je morgenmiddag even.

Groetjes Angelique

Love birdies

Kirsten

Hoi Angelique,

Ik heb gisteravond nog even een groot gedeelte van je dagboek doorgelezen,. Ik heb zelf een dochtertje van bijna 4, het is erg moeilijk om sommige dingen uit te leggen aan ze.
Ik denk dat je zo een hele goede beslissing maakt om even wat rust in de tent te krijgen. Bij Nel is je valkje in superhanden. Zij heeft haar hart op een hele goeie plek zitten en jij kan even wat tijd besteden aan jezelf en je dochter.

Succes en Nel?, kunnen we straks bij jou ook foto's bewonderen ;) :D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Inderdaad, als Zazou weg is, zou je misschien de tijd kunnen nemen om Abu en je dochter aan elkaar te laten wennen. :)