Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

valkchico

Hallo Angelina,

Kijk eens hoe ik ben gegroeit toen jij op vakantie was. Ik zit tegenwoordig boven samen met Sky in een kooi en blijf nu al een paar dagen netjes op gewicht ik kom nog niet erg aan maar val niet af ook al krijg ik geen pap :).







zie je hoe groot ik ben geworden???en mijn kuif is ie niet om in te kamperen?

gr STITCH

angelina

Hey lieve Stitch.

Wat ben jij een lekker ventje aan het worden zeg! :-*
Wij kijken hier al helemaal uit naar je thuiskomst. ;D
Kiko staat te trappelen om een lief en knap maatje en ik weet zeker dat jij dat helemaal bent. ;D :P
Groei nog maar ff lekker en laat maar goed zien hoe goed jij voor jezelf kan zorgen en dan mag je snel hierheen. ;)

Hele dikke knuf koezie :-* :-* :-*

Angelique

Love birdies

angelina

Hallotjes,

Ik heb een tijdje niet echt geschreven. :-\
Af en toe wel een kleine reactie op de mega lieve foto's van mijn nieuwste aanwinst. ;)
Morgen is het dan eindelijk zover.
STITCHIE komt thuis. ;D
Caroline( carco) en Esther( valkchico) komen mijn kleine sweetheart morgenochtend thuisbrengen. :D
Zijn kooi voor de aankomende 3 tot 6 weken staat al helemaal ingericht.
Heerlijk weer zo'n ukkie in huis. :-*
We kijken er mega naar uit. Heb wel gewacht met het mijn dochtertje te vertellen tot vandaag want anders had ik waarschijnlijk een stuiterballetje in huis gehad tot morgenmiddag. hihihi. ::) ;D

Met de andere birdies gaat het allemaal uitstekend. :D
KIko heeft eindelijk haar draai gevonden maar een maatje is wel op zijn plaats voor haar. :)
Kiko heeft ook heel erg in de rui gezeten de afgelopen weken.
Al die lelijke veren die ze had toen ze hier kwam is ze nu kwijt. Ze is nog geler geworden. :o
Het is een heel nieuwsgierig valkje met een zachte lieve uitstraling maar helaas ook nog steeds wel erg bang. :-\
Op het laddertje stapt ze zonder problemen op en laat zich makkelijk uit en in de kooi zetten. ;)
Maar met geduld kom je ver en uiteindelijk zal ook Kiko wel overstag gaan en wat minder bang worden. ;)

Zazou is de dikke tante van het stel. :P
Als een directrice zit ze erbij. hihihi ;D
Beetje doezelen of voor het raam samen met Abu kleffen. :P
Ondanks haar moeilijke start hier is ze een heel makkelijk valkje geworden.
Zij stapt wel op en ook op de schouder zitten wil ze wel maar daar ligt wel de grens. ::)
Ik laat haar in haar waarde. Ik weet dat er meer uit te halen valt maar bij Zazou moet je het op haar manier en tempo doen anders kom je er niet. Daar ben ik na een jaar wel achter. ;)

En dan hebben we nog Abu. :-*
Met hem ben ik helemaal in love. :-* :-* :-*
Hij is nog steesds de kleinste van het stel. :o
En ook de makkelijkste. Hem kan ik gewoon oppakken en hij verdrijft toch ook wel veel tijd op mijn hoofd.
Zijn bouwvakkersfluitje klinkt als muziek hier en hij gaat nu ook heel leuk brabbelen. ;D
Sinds een week geeft hij kusjes.
Doormiddel van mijn neusbel tuseen mijn tanden nemen heb ik hem geleerd kusjes te geven.
Nu wil hij iedere morgen ff aan mijn onderlip knabbelen.
SO SWEET. :-* :-* :-*

De birdies zijn alle 3 super makkelijk. :-*
Als ze in de kooi moeten blijven maken ze daar geen probleem van en vermaken ze zich prima en als ze uit de kooi kunnen dan maken ze er een feestje van voor zichzelf. ;D :P
Maar moeten ze er bij wijze van spreken na 5 min weer in dan laten ze zich zonder troubles in de kooi zetten. :-*
En ook uitslapen is er voor mij gewoon nog steeds bij.
Gaan de gordijnen om 8 uur s'morgens open dan komen ze tot leven maar ook als ze pas om 1 uur s'middags open gaan.
tot die tijd houden ze gewoon hun snavel en zitten ze zelf ook op stok. :-*
Met Stich erbij is het stel straks compleet. ;D
En ik weet zeker dat ook hij straks net zo makkelijk en meegaand is als de anderen. ;)
Vanavond zal ik weer eens een paar foto's plaatsen en natuurlijk morgen zodra stitchie er is. :D

Greetz angelique ;)

Love birdies

Bianca

hoihoi, wat leuk dat morgen stitch komt.
vraagje heb je toevallig een mooie nieuwe foto van Abu?
Ben benieuwd naar zijn mooie witte koppie, die nu wel helemaal door zal zijn.


Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

angelina

Hoi bianca,

Ja die heb ik wel maar staat nog op m'n foontje zal em ff op de comp zetten over en hier neerzetten.

Greetz, Angelique

Love birdies

angelina

Hallo,

Zoals beloofd de foto's van mijn 3 schatjes. ;D

Allereerst mijn kleine nieuwsgierige kiko :-*


De lieve dikke directrice Zazou :-*


Mister handsome Abu :-*


Het love duo Zazou en Abu :-*


En nog een keer maar nu wat kleffer. :P


Dat waren ze voor even morgen verse foto's met natuurlijk de eerste kiekjes van Stitch. ;D

Greetz Angelique ;)

Love birdies

angelina

JOEHOE

STITCHIE IS EINDELIJK THUIS!!! ;D

Vanmorgen kwamen caroline en esther hem brengen.
Meneer ging gelijk vliegen en bedacht ik ga op het geluid van de andere valkjes af. :-\
Het raam in de woonkamer stond open en gelukkig was esther sneller dan Stitch. :o
We hebben gezellig koffie zitten leuten en ondertussen vertoonde Abu zijn kunsten. ;D :P
Stitch zal de aankomende weken in mijn slaapkamer staan in een lekkere grote kooi. ;)
De birdies roepen wel naar elkaar en Stitch doet dan ondertussen zijn vliegoefeningen. :)
Waarschijnlijk om bij de eerste kans die hij ziet zo snel mogelijk naar de woonkamer te vliegen hihihi :P
Toen Caroline en Esther weg waren ben ik bij hem gaan zitten en hij zat zich lekker te poetsen. :-*
Toen ik eenmaal zijn aandacht had heb ik hem even uit zijn kooi gehaald en hebben we samen voor het raam gestaan.
Hij heeft me een paar keer een soort van kusje gegeven en vliegen kan ie ook als de beste. :D
De bodem van de kooi vind ie nog niet super want steeds als ik hem daar neerzet om te eten of te drinken klimt ie via mijn arm weer naar boven. :-\
Toch heeft ie wel een slokje water genomen en daar ben ik wel tevreden mee. :)
Er ligt een lekkere strengel trosgierst naast de voerbakjes en hij weet waar het staat nu dus ik laat hem voorlopig ffies met rust.
Vanmiddag zal ik een paar foto's schieten en vanavond in mijn verhaal plaatsen. :)

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

angelina

Hallotjes,

Zoals beloofd hier de eerste kiekjes van mijn kleine lieve stitchie. ;D
het is echt een scheetje. :-*
Hij is druk met vliegoefeningen en roepen naar de anderen.
En die roepen natuurlijk vrolijk terug. ;D
Gelukkig niet hinderlijk want mijn slaapkamer zal stitch zijn thuis zijn voor de aankomende weken. :-\





Is het geen sweetie? :-*
De bodem van de kooi vind ie hier nog niet echt leuk dus heb ik ook wat voer hoog gehangen en natuurlijk ook water. ;)
Het voer heeft ie gelijk uitzichzelf gevonden en net betrapte ik hem toch op het zitten van de bodem en was hij water aan het drinken. :o ;D
En daarna weer zo snel mogelijk de hoogte in natuurlijk.
Anyway hij doet het helemaal super hier. ;D

Dochter lief was door het dolle heen. Ze was het even vergeten dat hij vandaag zou komen en wist niet wat ze zag toen ze thuis kwam.  :o ::) :P
Morgen meer foto's. ;)

Greetz, Angelique

Love birdies

carco

14 juni 2006, 22:31:47 #638 Last Edit: 14 juni 2006, 22:40:55 by carco
 :-* Wat een poepie is het toch hè??

En ik heb genoten van Abu en zijn versierpogingen .
Echt ik heb zoiets nog nooit gezien, dat moet je eens filmen: schitterend gewoon!!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




angelina

Stitch doet het super. ;D

eerst moest ie niks van de bodem van de kooi hebben en ook klimmen ging moeizaam. :-\
Nu 4 dagen later zit meneertje meer tijd op de bodem dan op de stok en ook het klimmen gaat steeds beter. ;)

Aanhalen vind ie heerlijk.Gaat ie van die kleine lieve priet geluidjes maken en als je stopt doet ie zijn koppie tegen je vinger aan zodat ie nog meer krijgt. :P :-*

Vliegen moet nog wel geoefend worden want dat gaat niet zo gesmeerd. Gelukkig geen ongelukken maar zonder slag of stoot gaat het ook niet. :-\
Hij heeft ook een plaatsje gevonden om op te landen die voor mij nogal ongelukkig is. :P
Als ie zichzelf ff voorbij vliegt dan stort hij zich gewoon in de dromenvanger die boven mijn bed hangt. :o
Om er vervolgens bovenop te klauteren en heerlijk alles te kunnen over zien. Om hem weer te kunnen opstappen moet ik toch wel op mijn tenen bovenop het bed gaan staan anders kan ik er niet bij. ::)

Wat ook heel erg opvalt is dat Stitch toch wel heel erg aanwezig is in vergelijking met Abu toen ie net hier was. :P
Kwetteren en brabbelen en vooral roepen hij doet het allemaal. :D
Kortom alles gaat heel erg goed met de kleine ukkepuk.

Greetz Angelique ;)

Love birdies

carco

Hoi

Fijn dat alles zo goed gaat.
Dan hebben we toch ons best een beetje gedaan :P ;D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




angelina

Hallotjes,

Stitch is hier nu 8 dagen en helemaal los. ;D :P
Vliegen gaat nu goed en 3 tot 4 keer per dag zit ik samen met hem op mijn slaapkamer om hem de vrijheid te geven.
S'morgens staat hij al op en neer te jumpen om eruit te mogen. ::)
Knuffelen vind ie het einde en dat gaat dan gepaard met piep/kreun geluidjes. :-*
Hij vind het ook heerlijk nieuwe dingen te ontdekken en dat doet ie dus ook. ;)
Nieuwe landingsplaatsen vinden is toch wel een uidaging.
Vandaag heeft hij het wasrekje ontdekt en dat vond ie wel wat. :P
Hij heeft er bijna een kwartier opgezeten met een koppie van Hey dit is leuk! :D
Om vervolgens op te stijgen en zich met een rotvaart in mijn dromenvanger te storten. :o
DROMENVANGER IS NU OFFICIEEL VALKJESVANGER GEWORDEN!!! :P
Zelf vind ik ook dat er al veranderingen aan hem te zien zijn.
Afgezien van het lef mannetje wat het aan het worden is.
Zie ik toch al meer geel op zijn koppie. :o

EN DAN NU FOTOTIJD!!! ;D


Hey zou je dat kunnen slopen?


Hmm to do or not to do?!


Close uppie?!


Ik ben mooi he?


Lekker dat zonnetje op mijn achterkantje


Dit is zoooooo lekker mmmm knuffelen


En een uitzicht joh vanaf hier


Er moet een manier zijn om dat te slopen wedden?

Zo dat was het weer voor even.

Greetz angelique ;)

Love birdies

carco

Ach wat lieff......
Hij lijkt inderdaad al geler in zijn koppie.
Anani van Esther wordt dat ook al zo snel zou het toch met het plukken te maken hebben wat de ''ouders'' hebben gedaan? Alhoewel het bij Stitch wel mee viel geloof ik toch??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




angelina

Pfoe alweer ernstig lang geleden dat ik geschreven heb en dat terwijl ik iedere avond hier wel ff rondsnuffel. :-[

Het gaat goed hier met de valkies. ;D
Met z'n 4 tjes in de kooi gaat prima en ze zitten elkaar niet in de weg verder.
Kiko moet nog steeds niet veel hebben van Stitch maar wie weet komt dat nog. :-\
Eigenlijk heeft kiko Zazou uitgekozen om knuffelpogingen mee te doen en Zazou is weer in love met Abu. ::)
En Abu die houd zich lekker afzijdig en bekijk al het gebekvecht vanaf een afstandje. :P
Stitch trekt het zich niet aan dat er niet met hem gekroelt wordt door een ander valkje want hij heeft mij gekozen tot zijn partner denk ik. ;D :P
De grootste knuffelokont van het stel is het.
Helemaal met zijn koppie in mijn handpalm en dan moet ik hem beetpakken en vooral heel erg lang kroelen. ;)
Soms als het geen voldoening geeft krijg ik een liefdesbeetje zo van hey kroel es effe met me! :o
Wat ie ook heel goed kan is hard met zijn snavel/neusje tegen je vingers drukken en dan zijn snaveltje tussen duim en middel vinger manouvreren dan kan je mooi met je wijsvinger over zijn voorhoofdje aaien. ::) :P
Hij maakt ook nog steeds die heerlijke bedelgeluidjes tijdens het knuffelen. :-*

De aankomende weken zijn de valkjes even wat meer in de kooi en op elkaar aangewezen.
Er zit een verhuizing aan te komen.  ;D
Ik ben al heel lang bezig hier weg te kunnen en gelukkig heb ik nu een andere woning aangeboden gekregen. :D
Een grotere woonkamer dus nog meer vliegspace  voor de valkjes en een veel rustgevendere omgeving als je het vergelijkt met waar ik nu woon. ;D
Over 4 weken moet het helemaal af zijn en gaan we dus verhuizen.
Vind het wel spannend want dan moet ik ze in een kleinere kooi doen en Stitch kan in het vervoersboxje voor dat eventjes.
Abu maakt nergens een punt van en zal makkelijk in die andere kooi gaan maar dan heb ik nog steeds Zazou die niet door een kleine opening durft en Kiko die overal bang van is maar met een beetje geluk wel de anderen volgt omdat ze daar een safe gevoel bij heeft. :-\
Maar goed das nog 4 weken weg en tot die tijd zitten ze lekker in de grote kooi en ga ik er maar niet te lang bij stil staan over hoe het nu moet met de vogels verhuizen.

Tot zover de laatste ontwikkelingen hier.

Greetz angelique ;)

Love birdies

carco

Hoi


Ik denk dat Stitch op zijn moeder lijkt : dat is ook een knuffelkont eerste klas! En zijn broertje Doris blijkbaar ook al :D

Spannend hoor een verhuizing, fijn voor je. Blijf je wel in dezelfde stad wonen?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!