Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Angelique,

Wat ik net vergat: weet je waar ik ook aan zit te denken?

Geef je Zazou weleens wilgentakken? Er zijn zat krulwilgen bij ons in de buurt (niet langs een weg nemen ivm uitlaatgassen). Als je er daar van afknipt is ie uren zoet.

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Nel,

Zodra s'morgens mijn wekkertje gaat komt mijn dochtertje uit bed en begroet Zazou. Als ik daarna richting de woonkamer gaat begin ik al vanuit mijn slaapkamer met zacht te fluiten en als ik de woonkamer binnen kom zeg ik goedemorgen lieve Zazou.( hij kijkt me dan echt een beetje dufjes aan hahaha)
Totdan toe gaat alles gewoon oke. Het eerste gordijn gaat ook nog helemaal zonder problemen en het 2e gordijn word een probleem. Kan er maar niet achter komen of het van de lichtinval komt of dat het angst is omdat er mss een keer iets groots langs het raam is gekomen of een vogel er tegenaan is gevlogen. Hij lijkt wel heel angstig om zich heen te kijken.

Waar kan ik het beste die takken halen?
Want ik ben daar nog niet zo in thuis.

Groetjes,  Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelina,

Citaat van: angelina op 31 mei 2005, 23:04:24
Hoi Nel,

Het eerste gordijn gaat ook nog helemaal zonder problemen en het 2e gordijn word een probleem.

Waar kan ik het beste die takken halen?
Want ik ben daar nog niet zo in thuis.

Groetjes,  Angelique ;)


En als je een doek over zijn kooi heen legt en die er pas afhaalt als de gordijnen al open zijn? Misschien werkt dat. Of je zet de kooi op een andere plaats, iets verder van het raam af. Probeer eens het 2e gordijn even dicht te laten en gewoon je gang te gaan. Op een gegeven moment gordijn 2 een stukje open, een halfuur later weer een klein stukje verder open tot ie helemaal open is op een gegeven moment.
Als ik jou was zou ik allerlei dingen gaan uitproberen, wel 1 voor 1, anders kom je er nog niet achter wat echt helpt.

De takken kan je halen op de Zuidbuurtseweg, daar staan treurwilgen. Op een zijveld van de Zuidbuurtseweg staat een hele grote schietwilg. Krulwilgen staan bij mij voor, 2 stuks. Als je met je rug naar mijn voordeur staat zie je er links 1 en rechts 1. Die rechterboom ben je onderdoor gelopen om bij mijn huis te komen.

Succes met alles Angelique.

Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi nel.

Bedankt voor je tip van die takken die ga ik zeker eens halen.
Dan heeft zazou ook wat nieuws om zich mee bezig te houden.
Wat betreft het ochtendgebeuren hier. Daar heb ik niet in stil gezeten.
Wat jij voorstelde heb ik idd geprobeerd meerdere malen, maar ook dit was em niet.
Heb zijn kooi ook gedeeltelijk afgedekt een lichtje s'nachts aangelaten en de gordijnen helemaal opengelaten. Dit heb ik gisteren gedaan. Toen mijn dochtertje vanmorgen uit haar bedje kwam zei ze vrolijk hallo tegen hem en hij reageerde daar volkomen normaal op terug. Geen gegil of gekrijs omdat de gordijnen open waren. Al die tijd is hij rustig geweest  heeft hij onder het afgedekte gedeelte gezeten en zo heel af en toe reageerde dochter en zazou op elkaar en liet hij zichzelf ff zien.
Dit vernam ik vanuit een andere ruimte en had mijzelf nog niet laten zien.
Toen ik naar de woonkamer kwam reageerde zazou eerst happy( kuifje ophoog en een gewoon roepje), maar na een min of 5 begon hij toch met hetzelfde gedrag als voorgaande dagen. Nu zou ik bijna gaan denken dat het aan mij ligt.
Als hij eenmaal uitgeraasd is is er niks meer aan de hand.
Is hij gewoon vrolijk naar mij toe en is hij in gedrag totaal het tegenovergestelde.
Echt veel snap ik er niet meer van nu.
Vanmorgen kwam ik met een grieperig hoofd uit bed en het laatste waar ik zin in had was gegil van zazou.
Heb eerst even gekeken hoe hij reageerde en toen zijn kooi open gezet. Voor het eerst sinds 2 dagen kwam hij er weer uit( de dagen hiervoor mocht hij wel maar wilde hij niet).
Heel de dag heeft hij rond mogen scharrelen.
Ben op de grond gaan liggen met trosgierst en kreeg hem nu zelfs zover dat hij een paar keer even op mijn hand terrecht kwam als hij de trosgierst achterna ging.
De eerste keer sprong hij er gelijk weer af want dat was niet zijn bedoeling maar de 2e en 3e keer bleef hij toch wel op zijn gemak zitten zolang ik mijn vingers niet bewoog.
Vanavond beloot meneer maar eens een keertje terug te keren naar zijn kooi( dorst en honger) en toen hij eenmaal weer een beetje rustig zat mocht ik zelfs even zijn snavel aanraken. Dus ondanks alles gaan we toch een klein beetje de goede richting uit. ;D
Heb wel besloten dat wanneer ik een juiste kooi voor een leuk prijsje op de kop kan tikken ik voor een 2e valkje ga :D.

Nou dat waren mijn belevenissen weer.

Groetjes Angelique ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelique,

Klinkt goed allemaal.

Nu ik het laatste verhaal lees zou het wel eens zo kunnen zijn dat Zazou jou aan het uitproberen is. Zoiets van: Hoe harder ik gil des te meer aandacht krijg ik.
Ik denk dan ook dat je dat gekrijs volledig moet negeren. Dan kan je heel goed zei je al, nou daar bof je dan bij  ;D.

Als hij geen reactie krijgt gaat het vanzelf over als het goed is.

Leuk hoor dat ie op je hand is geen zitten. En je hebt hem ook nog eens aan kunnen raken, toppie hoor  8)

En leuk dat je er een 2e valkje bij gaat nemen te zijner tijd. Ze kunnen altijd bij mij logeren, dat weet je he.

groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Nel,

Ben blij dat ik uitgerust ben met een flinke dosis geduld dan.
Hij houd dit nu al weken vol en ik was bijna ten einde raad, maar nu ik bijna zeker weet dat het door mij komt dat ie zo doet ga ik door met geduld opbrengen en dan komt het hopelijk nog goed voordat er een 2e valkje bij komt.
Het volgende valkje wil ik wel tammer in huis krijgen zodat zazou daar ook een voorbeeld aan kan nemen.

En ik ben blij met iemand als jij in de buurt.
Iemand die er meer vanaf weet dus als ik vragen heb dan weet ik waar ik terrecht kan.
Ik vind het een fijn idee dat ze bij jou mogen als ik eens op vakantie ga en ik weet hoe ze er dan bij zouden zitten in die super vogel kamer. Helemaal goed dus.
Thanks. :-*

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies

Lin

4 juni 2005, 10:05:06 #36 Last Edit: 4 juni 2005, 14:59:42 by Lin
Hey Angelique,

eerst ging ik elke dag elk dagboek af maar door drukte op school red ik het niet meer. Daarom kom ik nu pas in je dagboek terecht. Maar ik moet het eerst nog even doorlezen. Maar wat ik gelezen heb zorg je goed voor Zazou. Ik zie dat niet veel mensen of je dagboek reageren en ik en Nel (kreeg ik de tip van dit dagboek) vinden dat wel jammer. Ik heb even een link gemaakt in mijn dagboek en ik hoop dat er dan meer mensen hier komen.

Groeten, Lin

ps ik kom terug maar dat duurt nog wel even.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Agnes

Hoi Angelique,

Jij hebt je handen vol aan Zazou zeg! ;D ;D
Maar het lijkt me een leuk ondernemend valkje. Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent, dan komt het vanzelf goed ;)

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Petra en Cheeky

Heeee Angelique,

Je had je dagboek misschien beter bij de dagboeken kunnen plaatsen, die worden altijd druk afgestruind, bij de verhalen lees ik eigenlijk nooit, alleen 2 van mensen die ik inmiddels goed heb leren kennen vanuit Cheeky's dagboek! Tja, alleen de dagboeken lezen en reageren, daar heb je al een urentaak aan, vandaar.... maar uiteraard nu ik je eenmaal gevonden heb... ;) ;D

Wat vervelend he om te beginnen met een valkje dat niet zo tam is. In de dagboeken (Queeny & Princess) staat ook zo'n verhaal van een valkje dat bij Lin is opgegroeid, die er alles aan gedaan heeft om haar tam te krijgen, maar dat leek steeds niet te lukken. Nu is het valkje (Princess) bij Patrick en heel langzaam, stapje voor stapje, wordt ze ietsje vrijer... Dus.. met een hoop geduld kun je vast nog wat bereiken! En tsja, de ene valk is nou een maal de andere niet! Maar ik heb alle bewondering voor je geduld en liefde en je zult zien: het gaat heus beter!

Dat schreeuwen ken ik van Cheeky (ons eigen valkje). Maar die houdt het godzijdank nooit zo heel lang vol. Soms denk ik dat hij op die momenten alleen zijn stembanden aan het testen is. Maar dat is idd geen prettig geluid!  ;)

Veel sterkte en ik kom zeker vaker bij je kijken...

Cheeky & Petra

bobbie

Hoi Angelina,

Zag jij vanmiddag dat er iemand bij een kruispunt het raampje van de auto naar beneden deed en naar je zwaaide?

Dat was ik  ;D

groetjes, Nel :)

angelina

Hallo allemaal,

Wat leuk om reacties te vinden van nieuwe mensen. :)
Het was achteraf gezien mss beter geweest mijn verhalen onder dagboek te plaatsen, maar ik had dan ook niet verwacht dat ik zo bezig zou zijn met zazou en het hele gebeuren eromheen. Toen ik hieraan begon dacht ik leuk zo af en toe eens een klein stukje over zazou, maar het idd een verslavende bezigheid. Het leukste is als je een stukje schrijft dat er altijd wel iemand reageerd en/ of advies geeft.
En aangezien er verder niemand in mijn omgeving met valkjes bezig is heb je al snel de neiging om hiernaartoe uit te wijken en apetrots je verhaal te doen.

Ik ben dol op die kleine lieve deugniet die sinds 4 weken mijn huisje vult met geroep, gegil en geschreeuw. :-*
Hij steld mijn geduld enorm op de proef en 9 van de 10 keer kan ik daar best mee omgaan.
Maar zo heel af en toe als zazou en mijn dochter allebei tegelijk bezig zijn wil het me weleens teveel worden hoor. >:(

Vandaag ben ik weer een stapje verder gekomen met zazou.
Angst om de trosgierst over mijn hand te volgen heeft ie niet meer. Moet alleen niet mijn vingers bewegen want dan maakt ie dat ie wegkomt. Toch is dit een hele stap vooruit.
Ook heeft zazou vandaag kennis gemaakt met Sjakie het konijn. Die heb ik vandaag met kooi en al in de woonkamer gezet en zazou ging nieuwsgierig kijken wat of wie dat nou eigenlijk was.
Wel van een afstandje hoor want dichtbij komen vond ie toch nog wel een beetje eng.
En of dit nog niet genoeg was voor 1 dag vond zazou het ook maar eens tijd worden om eens een stukje in de rondte te gaan vliegen/fladderen. :o
Zodoende kwam hij eerst op mijn bank terrecht.
Best eng om alles eens van een andere kant te zien dus maken dat je weer wegkom en ergens onder verschuilen moet ie gedacht hebben. Na weer heel de middag uit zijn kooi geweest te zijn wilde meneer weer zijn kooi in klimmen maar klom op de zijkant tegen zijn kooi op ipv de voorkant. ???
Gevolg hij kwam bovenop zijn kooi terrecht en wist even niet wat hij ermee aan moest.
Ik heb het hem zelf uit laten zoeken en daarop besloot zazou weer het luchtruim in te gaan.( Ik hield m'n hart vast. Gordijnen waren open en dressiorspiegel niet afgedekt.) :(
Rondje woonkamer en nu kwam hij op de andere bank terrecht. Helemaal verdwaasd van zijn actie heeft hij daar 5 min gezeten. Ik wilde hem eerst zijn gang laten gaan maar heb een zoveelste poging ondernomen hem op een stok op te laten stappen en hem terug naar zijn kooi te brengen.
En wat denk je. Hij stapte op zonder problemen. Ik was helemaal happy de peppy en prees hem zowat de hemel in. ;D
Alleen deel 2 van deze actie mislukte.
Halvewege vloog meneer weer lekker weg. Nu met minder succes want hij ging richting dressiorspiegel. Raakte hem wel maar niet hard. :-\
Want nadat hij weer op de grond zat liep hij gelijk naar zijn kooi om vervolgens erin te klimmen en te gaan eten.
Das dus met een sisser afgelopen.
Wat een actie voor 1 dag voor zo'n jong valkje.

Nou dat waren de belvenissen weer.

Groetjes Angelique :)

Love birdies

angelina

Hoi Lin ik wil je nog ff bedanken voor de link die je gemaakt heb naar mijn verhaal/dagboek.

thanks ;)
groetjes, angelique

Love birdies

angelina

Hoi Nel,

hahahaha en ik me maar afvragen wie dat nou was het ging net ff te snel om het goed te kunnen zien. :o

Groetjes, angelique ;)

Love birdies

bobbie

4 juni 2005, 22:35:06 #43 Last Edit: 9 juni 2005, 18:25:37 by bobbie
Hoi Angelina,

Gezellig he zoveel verschillende namen in je verhaal.

Dat gaat steeds beter bij jou thuis met Zazou. Prima dat hij opstapte joh, weer een vordering. Volgende keer blijft ie wel zitten hoor, zachtjes tegen hem praten en niet te snel naar de kooi lopen dan komt het allemaal goed. Dit was voor hem ook de eerste keer zo. Volgende keer kan je ook lijm op de stok doen  ;).

Succes verder.

groetjes, Nel :)

angelina

Hahahahaha  ;D

Ja dan weet ik zeker dat ie niet meer wegvliegt.

Groetjes, Angelique ;)

Love birdies