Zazou, Abu, Kiko en Stitch(Ik wil dit verhaal afsluiten)

Gestart door angelina, 8 mei 2005, 01:09:13

« vorige - volgende »

angelina

Nog een keer proberen.

op hoop van zegen

Love birdies

bobbie

Hoi,

Er staat op de gekopieerde regel het volgende als het goed is:


Eerst zie je dit als je het lijstje aan klikt. Je gaat er met je cursor middenin staan, dus tussen de 2 haakjes in. Dan tik je:

http://www.valkparkiet.org/forumupload/ naam van de foto.jpg
Dit staat dus tussen de middelste haakjes van img in
probeer maar

bobbie

Angelina,

Als het je nog niet lukt kan je op een middag bij me langs komen, dan doe ik het je voor. Stuur me maar een IM als je langs wil komen.

Groetjes, Nel :)

bobbie

Angelina,

Kom anders even naar de chatbox (zie boven aan pagina, klik open chatbox aan).
Groetjes, Nel :)

angelina

Hallo.

Hoi Petra,
Bedankt voor je aanbod om mijn foto's op het forum te zetten.
En ook Nel bedankt voor het aanbod om een keertje bij jou langs te komen en om het me voor te doen.
Ik ga het nu nog een keertje proberen want ik geloof dat ik nu weet wat ik fout gedaan heb.
Maar Nel het lijkt me wel leuk om een keertje kennis te maken en jouw valkjes in levende lijve te zien.
Ik heb het valkenvirus behoorlijk te pakken geloof ik.
Nou ja ik hoor het wel of je dat ziet zitten.

Groetjes, Angelina.

Love birdies

angelina

Nou zoals jullie kunnen zien is het me nog steeds niet gelukt. >:(

Maar petra ik heb toch maar je aanbod aangenomen en de foto's naar je toe gestuurd in een e-mail.
Hoop dat het jou wel lukt :-\.

Alvast bedankt voor de moeite en groetjes,
Angelina ;)

Love birdies

KoosjeTweety





Sorrie duurde even :)
Maar hier dan Zazou van Angelique :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

angelina

hoi Petra,

Bedankt voor het plaatsen van mijn foto's. Ik ben nog even op onderzoek uit geweest maar heb niet kunnen vinden waar het nu precies mis gaat.
(nu ben ik ook niet zo wijs in de computerwereld hoor)
En daarnaast heb ik het reuze druk gehad met Zazou want die roept ook steeds om aandacht natuurlijk.
Ik ga het nog wel uitzoeken hoor zodat ik af en toe eens een ander fototje op het forum kan plaatsen.
En hoe vind je Zazou. Schatje he?

Groetjes Angelina


Love birdies

bobbie

Hoi Angelina,

Wat een beauty is het toch he, die Zazou  :-*. Op de foto's is het al een poepie en dan heb ik hem nog eens in het echt gezien ook  ;D

Gezellig als je een keer langs komt Angelina. 's Middags ben ik bijna altijd thuis (behalve woensdag as, moet ik naar de tandarts  :-\). Ik hoor het wel. Als je ook 'ingewerkt' wil worden voor foto's plaatsen doen we het een keer voor mijn vakantie, anders wordt het pas na mijn vakantie.

groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Nel.

Lijkt me heel gezellig om een keertje bij je langs te komen.
Doen we snel een keertje. Fijn dat je me wilt leren hoe ik de foto's op het forum moet zetten want het blijft voor mij een raadsel waar het nu mis gaat.
Weet niet wanneer het voor jou het beste uitkomt.
Of je dat liever op een bepaalde dag visite krijgt.
Eigenlijk kan ik bijna altijd behalve op woensdagmiddag.
Ik stuur je wel een mailtje en dan spreken we wel even verder af.

Mooi is ie he? Mijn Zazou-tje.
Het is zo'n lieffie. Hij heeft echt een eigen willetje en daar laat ie zich niet snel vanaf brengen.
Zijn ontsnapping van gisteren smaakte naar meer want vandaag deed hij weer een poging. Maar nu ging ik zo voor de kooi zitten dat het hem toch wel wat eng leek en toen liet ie het maar. Dat hij het niet leuk vond liet hij dan ook wel even merken met een hoop kabaal en toneel. Dat duurde ong een kwartier en toen ondernam ik weer een poging hem uit mijn hand te laten eten.
Toch wil dat nog niet zo van de grond komen omdat hij veel liever los gaat en daar alles op alles voor zet dat voor elkaar te krijgen.
Zodra hij doorheeft dat het hem niet gaat lukken wordt ie ontzettend boos en is er het eerste kwartier niks goed meer.
Nou ja geduld is een schone zaak denk ik dan maar.
Vraag me alleen af of valkjes ook last van ochtendhumeur kunnen hebben.
Als ik s'morgens uit bed kom begroet ik Zazou eerst en doe dan de gordijnen open.
Daarna loop ik eerst nog even naar de kooi voor een klein kletspraatje met Zazou en dan ga ik mijn dochter wakker maken. Op het moment dat ik de gordijnen open doe gaat hij al kabaal maken en word ie ontzattend boos(lijkt het wel).
Alsof hij wil zeggen waarom heb je me wakker gemaakt?
Vervolgens houd hij het tenminste 20 min vol stennis te schoppen. Vraag me toch een beetje af wat dit nu zou kunnen zijn. :-\

Hij is verder een super enthousiast valkje die tot nu toe al helemaal bij het gezinnetje hoort.;)

Groetjes, Angelina( angelique)

Love birdies

angelina

HOERA

Weer een stapje verder.
Of eigenlijk 2 moet ik zeggen.
Eerst bedacht Zazou vanmiddag dat hij over de mogelijkheid beschikte ook eens een mooi riedeltje te proberen.
Eerst heel voorzichtig maar later steeds zekerder van zijn zaak terwijl ik het gebeuren de hemel in prees.
En vanavond nadat ik na een aantal uurtjes weer thuis kwam en mijn dochtertje op bed lag ging ik lekker naast de kooi zitten met de reclame bladen en tegelijkertijd kletsen tegen Zazou.
Je zag hem denken van dit ken ik niet maar ik vind het wel heel leuk.
Nadat ik uitgelezen was ging ik met Zazou aan de slag.
Eerst door de tralies heen trosgierst.
Dit is inmiddels zo normaal voor hem geworden dat hij ook geen seconde meer twijfeld of hij wel aan dat kleine stukje trosgierst zal beginnen.
Later met een halve stengel trosgierst op mijn hand in de kooi.
Volledig op mijn hoede want een ontsnappings poging ondernemen is peace of cake voor Zazou.
Maar deze keer besloot hij toch maar aan de stengel trosgierst op mijn hand te beginnen.
Heel voorzichtig en steeds ff naar mij kijkend maar ik kwam uiteindelijk dichtbij genoeg hem heel even te aaien over zijn buikje.
En toen vond ie het mooi geweest en liet dat merken door me te pikken. Deze waarschuwing pakte ik direckt op en liet hem toen weer met rust.
Dat werd beloond met een klein riedeltje van Zazou.
Ook voor het eerst sinds hij hier is want normaal laat hij zich s'avonds niet horen.

Ik ben blij en trots dat hij nu een klein beetje meer toegeeft aan me. :D

Groetjes, Angelina ;)

Love birdies

bobbie

30 mei 2005, 19:28:26 #26 Last Edit: 30 mei 2005, 19:39:59 by bobbie
Hoi Angelique,

Ik vond het leuk dat bij me op visite kwam vanmiddag. Dipsy, Cobus en Beppie vonden het ook erg gezellig om op je schouders, haar, handen en armen te zitten  8)

Jammer dat internet een storing had. Zodoende kon ik niet voordoen hoe ik mijn foto's plaats. Helaas. Moeten we nog maar eens afspreken als jij daar zin in hebt.

Het kwam toevallig zo uit dat je Renzo en mijn dochter hebt gezien waar je lekker mee hebt zitten beppen ;) Een lekker ding he, Renzo  :-*

Nadat jij weg was zijn Jolanda en ik (uiteraard ook Renzo) nog even weggeweest. Om 17.00 uur kwamen we terug. Ik al sikkeneurig naar de computer, dacht die doet het nog steeds niet natuurlijk. Wat was het geval: hij deed het weer  :o  Ik weer helemaal gelukkig. Hoe bedoel je verslaafd aan www.valkparkiet.com. Ik was zo benieuwd naar Little van Roxanne. Jammer genoeg heeft zij nog niets nieuws in haar dagboek staan. Maar we houden moed, want ze is volgens mij ook nog niet online. Misschien is ze naar die mensen toe.

Oke Angelique, als je nog eens zin hebt om te kroelen met mijn vogels: je weet nu waar ze wonen ;).



Groetjes, Nel :)

angelina

Hoi Nel,

Ik vond het ook super gezellig vanmiddag.
Gezellig gekletst over de valkjes en met je dochter over mijn andere passie paarden.
En wat een toeval dat we allebei met dezelfde paarden in de weer zijn geweest. Vond het echt leuk en de tijd vliegt als je het naar je zin hebt dus het was zo weer half 4.
Beetje jammer dat internet het niet deed, maar ik heb genoten van je super lieve valkjes.
Wat een scheetjes zeg!!! :-*
En wat een lief jochie is Renzo zeg.
Heerlijk om te zien hoe happy dat ventje is.
En als ik nog niet helemaal besmet was met het valkenvirus dan ben ik het nu wel.
Geef een kus aan die lekkere knuffels en tot snel, want dat knuffelen met die lieffies sla ik niet af. :D

Groetjes,
Angelique ;)


Love birdies

angelina

hoi hoi,
hahahaha ff lachen hoor. ;D
Mijn allerliefste,gekste schattigste Zazoutje wordt helemaal wild als hij het liedje van spongebob squarepants hoort.
Dacht van de week al zoiets op te merken, maar nu weet ik het zeker.
Eerst gaat hij super geinterreseerd naar de tv kijken om zich vervolgens ff flink te laten horen. (meezingen?????)
En is het liedje afgelopen dan houd meneer zazou ook weer zijn snaveltje. Zazou vind de tv toch al zo interessant en spongebob wordt hier veel gekeken en hij zal het vast herkennen. Nou en er waren nog wat ontwikkelingen omtrent het uit mijn hand eten. Ook dat gaat steeds makkelijker, maar hij blijft op de uitkijk om te kunnen ontsnappen.( de dondersteen).
En helaas pindakaas is het hier s'morgens echt geen feest met zazou. Kan er maar niet achter komen waar het nu precies fout is gegaan en de juiste oplossing heb ik ook nog niet gevonden ??? maar goed misschien als hij mij wat meer vertrouwd dat het in de ochtenden ook beter gaat zodra hij ziet dat ik het ben die de gordijnen open doe en er niks gebeurd verder. :-\
Tenminste daar hoop ik op.
Ik weet 1 ding wel heel zeker na mijn bezoekje aan Nel.
Er komt een 2e valk bij. Wat een gezelligheid zeg.

Groetjes, Angelina ;)

Love birdies

bobbie

Hoi Angelina,

Wat ik mezelf ineens afvraag: praat jij tegen hem als je de kamer in komt 's morgens? Of kom je zachtjes de kamer in?

Als ik mijn vogelkamer in ga praat ik al als ik nog aan de andere kant van de deur sta. Ik zeg mijn vaste riedel 's morgens: hallo vogeltjes, lekker geslapen? Goede morgen allemaal. Enzovoort.

Misschien doe je dat al, dat kan. Maar stel dat je dat nog niet doet dan is dat het proberen waard.

Succes, Nel :)