20 april 2024, 15:05:51

Kweek 2006

Gestart door Sander, 4 maart 2006, 16:31:01

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes sander

sunny zit momenteel samen met mijn pearly (een cinamon geparelde geelwang) in één kooi alleen jammer dat ze beiden popjes zijn  ::)  :-\
ik heb mijn geelwangetjes appart moeten steken omdat mijn enige man tiny (een cinamon geparelde witmasker) een zwak had voor geelwangetjes en hij kon hen niet meer met rust laten  ::)  :P maar ze spelen veel samen en volgend jaar vind ik wel een partner voor allebei  ;)

hier twee fotokes waar ze allebei opstaan  ;) kan je nog eens zien hoe mooi sunny geworden is




groetjes marilyn

•=Bonnie=•

Hey Sander,

Jij gaat flink inkrimpen dan. Broeden jouw geelwangen zelf dat je alleen nog drie koppels geelwang wil gaan aanhouden?

Sander

Hallo Bonnie

Twee van de drie koppels broeden zelf. Het derde koppel heeft dit jaar een hoop onbevruchte eieren gehad, ik hoop dat het volgend jaar beter zal gaan.

Mvg,
Sander

•=Bonnie=•

Super dat ze zelf broeden, het voeren doen ze dan neem ik aan ook zelf? Komend jaar hoop ik op mijn eerste geelwang jongen, ben erg benieuwd.  Waar zit jij trouwens dat de verkoop van de valkjes zo moeizaam gaat?

Sander

Hallo

Ik woon in West-Vlaanderen, Belgie dus. Blijkbaar zijn hier niet zoveel valkparkietkwekers, deze zitten toch meer in het noorden van het land en in Nederland.

Mvg,
Sander

Sander

Hallo

Voor de kweek van volgend jaar heb ik een nieuw koppel parkieten aangeschaft. Het gaat om een koppel rosella in roodisabel/lutino x rubino. Momenteel ben ik op zoek naar nog een koppel om mijn rosella's op 4 koppels te brengen!



Mvg,
Sander

Rianne

:D Mooi hoor! Weet je al wat voor kleur rosella's je erbij wilt?

Sander

Hallo Riane,

Ik weet het vrijwel zeker welke kleur ik wil, aangezien het vierde koppel reeds in mijn volieres zit ;) ;D

Maandag heb ik bij een kweker nog een koppel gekocht. Ditmaal een koppel met zowel man als pop rubino. Beiden zijn mooie jonge vogels. Nu heb ik dus vier koppels uit het rosella-geslacht:

1-1 prachtrosella wildkleur
1-1 prachtrosella rubino x rubino
1-1 prachtrosella roodpastel/rubino x rubino
1-1 pennantrosella roodcinnamon/blauw x blauw

Mogelijks komt hier nog een koppel pennanten bij, maar dit is nog even afwachten!

Ik plaats binnenkort wel foto's hier!

Mvg,
Sander

Rianne

Zeker doen! Helaas heb ik er zelf geen plaats voor, maar vind ik het ook leuk om mooie vogels van anderen te zien. :)