29 maart 2024, 16:45:25

ik wil ze niet storen!

Gestart door deniejs, 5 mei 2005, 23:08:35

« vorige - volgende »

deniejs

hallo,
mijn valkjes hebben nu een nestje van 3 eitjes,
maar ze reageren nogal fel. en ik wil ze niet storen maar ze moeten wel aandacht krijgen natuurlijk anders zijn ze straks niet meer tam. wat moet ik nou doen? en moet ik mijn valkjes nog iets speciaals geven tijdens het broeden? groetjes denise

Tara

Hoi Denise,

het is volkomen normaal dat ze nu even agressief zijn hoor,
na het nestje is alles vaak weer zoals het was :). Heb je je tammerds terug.

Verder, wat hebben ze momenteel?
Ze moeten beschikking hebben over; Grof parkietenzaad, eivoer, grit, maagkiezel, sepia, kalk, groente & fruit.

Groetjes, Tara

deniejs

hoi,
ze hebben compleet voer met alles erin en er hangt zo'n sepia blok op :)  maar ik weet niet zeker of ze bevrucht zijn.
ik weet wel dat ik ze kan schouwen maar dat heb ik al zo vaak gedaan en er zat telkens niks in, in al haar nestjes niet.
ik weet ook niet of mijn valkjes echt een stelletje zijn hoe kan je dit zien? groetjes denise

Tara

Hoi Denise,

paren je valkjes met mekaar denk je?
Kroelen ze mekaar??

Groetjes, Tara

deniejs

nou gisteren wou volgens mij het mannetje wel en toen zat me vrouwtje te broede en toen jaagde zij hem weg want ze wou niet kan dit het zijn? groetjes denise

Tara

Hoi Denise,

de mannen hebben altijd zin hoor, de poppen niet, neem dat maar van mij aan ;D.

Ik heb hier ook valkjes, waarvan de man soms paren wil, maar het ook niet doet want de pop kruipt dan als excuus vlug weer het blok in ;D

deniejs

dus ooit zullen mijn eitjes wel bevrucht zijn?

Tara

Hoi Denise,

je eitjes hebben heus kans op bevruchting als ze met mekaar paren hoor, en zeker als ze juist paren :).

Groetjes, Tara

deniejs

okey dan blijf ik maar hopen:)