18 april 2024, 22:08:06

zaad in kropje

Gestart door Lin, 7 mei 2005, 07:02:45

« vorige - volgende »

Lin

Hallo

Ik zit met een probleem mijn valkje heeft een keer zaadjes gehad die niet gepeld waren. alleen nu willen ze het kropje niet uit. En zit het er sochtends nog. Ik mag nu toch niet pap geven omdat ik dan kans heb op kropverzuring? Wat moet ik nu dan doen. hij kreeg om en om yakult door de pap en is unu rond de 6 weken. Maar eet niet zelfstandig.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Ik heb mijn eerste handopfok valkjes ook toen ze een week of 6 waren zaadjes door de pap gedaan.
En volgens mij aten ze die gewoon op zonder ze te pellen.
Ik denk dat die op een gegeven moment gewoon vanzelf weg zullne gaan en onverteerd in de ontlasting meekomen.
Als de krop echt leeg is zou ik toch gewoon voeren ook al zitten er nog een paar zaadjes in.
Je zou ook gewoon water kunnen geven in een spuitje desnoods met wat druivesuiker dan komen de zaadjes los en dan gaan die wel uit de krop lijkt me.
Dus gewoon inplaats van pap even een beetje water met druivesuiker geven.
Je kan ook voor de zekerheid straks even dr Feld bellen wat die ervan zegt.


Groetjes, Paul

Lin

Het kropje zit nu nog vol. Maar gewoon wachten totdat het vanzelf verdwijnt als ik water met druivesuiker heb gegeven? Of uit het bekje laten lopen? En hoe moeten die verhoudingen druivesuiker en water? Bedankt Paul.

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik had eerst les du kon niet naar de winkel. Maar ga zo even druivensuiker halen. Iemand al een antwoord?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Op aanraden van Feld heb ik ook bij een kleintje van mij druivesuiker met water moeten geven.
Ik gaf een kwart theelepeltje druivesuiker op 25 ml water.
Groetjes Riny :D :D

Lin

Hartstikke bedankt riny!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Feld zei ook nog dat het kropje dan vanzelf moet legen.
Als dit langer dan 1 dag duurt kun je nog altijd het kropje leeg masseren.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hey riny

Maar wanneer kan ik weer pap geven dan?

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Eigenlijk pas wanneer het kropje geledigd is.
Dat zei Feld tenminste tegen mij .
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

maar 25 ml is hetzelfde als CC toch. wat weinig druivesuiker dan. Maar ik hoef maar een keer druivesuiker en water te geven en dna wachten totdat de krop leeg is?

Bedankt riny!!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Ik moest van Feld 2 dagen alleen maar druivesuiker en water geven,bij mij was er schijnbaar dan iets anders aan de hand.
Als ik jou was zou ik gewoon Feld bellen hoor en het vragen.
Daar hoef je niet bang voor te zijn het is een aardige man die het niet vervelend vindt als je in het weekend belt.
groetjes Riny :D :D :D

Tara

Hoi Lin,

ik was er vanmorgenvroeg niet, ben na het voeren nog even mijn bed ingekropen, anders had ik wel geantwoord.

Toen ik Ukkie eruit haalde, had ie ook ongepelde zaadjes in zijn krop die er ook niet uitwilden, ze hebben er meer dan een dag gezeten, maar ik heb gewoon gevoerd, zondagavond had ik 'm, maandagmorgen zaten ze er nog, ik heb gewoon gevoerd, dinsdagmorgen leek het erop dat de krop totaal leeg was, en ook die zaadjes waren eruit.

Veel succes met de handopfok Lin!

Groetjes, Tara

Lin

Hey tara dank je. Ik ben nu nog bezig met druivesuiker en water te geven. Moet een beetje afkoelen nog. Ik hoop dat dan alles er over een tijdje uitgaat en dn ga ik wel weer verder aan de pap. dus riny ik pobeer toch maar pap. Want hij is al zo verzwakt.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

dat zou ik ook doen hoor, want druivensuiker alleen lijkt mij ook beetje te weinig en ook niet zo heel gezond.

Succes!

Groetjes, Tara

Rianne

En anders kun je altijd Feld bellen, is echt een hele aardige man en weet direct een antwoord. :)