4 mei 2025, 06:22:13

Schreeuwen tot en met ...

Gestart door Kurtje, 2 mei 2005, 11:36:36

« vorige - volgende »

Kurtje

Hoi allemaal,

Onze Chico (Lutino mannetje) is een jaar oud en hij schreeuwd van 's morgens tot 's avonds als hij niet uit kan, hij is bijna ierdere dag uit geweest, maar nu gaat da gewoon niemeer ... dat geschreeuw brengt de nodige spanninge mee en dergelijke hier thuis en ik zit op het werk met een 3 ploege susteem waarbij ik ook nachtpost moet doen, dus ben ik om 6h 's morgens pas thuis en Chico begint van een uur of 8 van zijn neus te make, dit is niet vol te houde, wegdoen wille hem hélemaal niet, maar wille hier wel een oplossing voor, misschien mensne die dit ook gehad hebbe en en oplossing hebbe hiervoor,

Mvg Kurt

Maris

Hoi Kurt,

Wij hadden hetzelfde probleem. Vorige week hebben we een vriendinnetje voor Japie gekocht en de sfeer in huis is weer super. Japie fluit weer gezellig en kletst de hele dag door. Hij is echt weer gelukkig.

kok_roy

Tja... dat is vaker zo, maar soms helpt een vrouwtje ook niet. Nadat de partner van mijn wildkleur mannetje was overleden en ik er een nieuwe partner bijdeed voor hem (met het doel het dagenlange schreeuwen te stoppen)... maar dat hielp helemaal niets, hij was gewoon té rouwig. Maar dit is wel een hele andere situatie natuurlijk.

Groeten Roy 

Kurtje

hoi,

Nja, denk da het gewoon is dat hij uit wilt want dan is hij zo stil am het ma kan zijn, maar dan moete we ook niet teveel van hem verwachte, want dan wilt hij op zen gemak kunne zitte of zich wasse ... in zen kooi kunne we door de tralies hem kroelen, over zijn buikje aaien noem maar op, ma owe als hij uit is "laat me dan maar met rust" denkt hij :D

Groetjes Kurt

Snoop en vinnie

hoi,
wat ik vaak doe is ze eruit halen en in m'n truitje doen met zo'n rits.
en dan laat ik het ritsje open.
Vaak gaat hij helemaal in mijn mauw zitten ;D, vind hij lekker warm ofzo.
Probeer maar een, ze genieten ervan, en daarna fluiten hij niet meer.
Maar je moet hem dit niet gaan aanleren anders gaat hij de hele tijd doorfluiten om bij je te kunnen zijn. ;)
veel suc6
grtz.
fam. Hanna

~Natas~

Hoi,

Het kan betekenen dat hij PUUR om jou aandacht vraagt.
En dat doet hij door alsmaar te schreeuwen net zolang tot jij hem aandacht geeft en naar de kooi toeloopt.
Het negeren tja das heel moeilijk en erg vervelend voor jou.
Ik kan alleen maar zeggen probeer eens een 2e valkje erbij te nemen.
wie weet helpt dat?

Groetjes,

Natas

Kurtje

hoi allemaal,

bdankt voor de reacties, ik denk da het ook zo is dat hij onze aandacht volledig wilt hebben, natuurlijk kan dat niet atijd, hij mag wel iedere dag uitvliege in huis en de ganse dag dan nog wel :) maar we gaan ons blijkbaar overwegen om hem een poppetje cadeau te doen :) zo zal hij niet alleen komen te zitten als we eens weg zijn, maar gaan ze dan ook niet meer aan elkaar gehecht worden en ons, mensen, wat meer links laten liggen ? want dat willen we natuurlijk ook niet, is altijd leuk als zo een beetsje zo gehecht aan ons is :)

Groetjes Kurt

Riny

Hoy Kurtje
Je krijgt wel dat je valkje zijn aandacht gaat verdelen tussen jullie en zijn popje dat is logisch.
En hij zal toch moeten leren dat hij alleen uit de kooi mag als jullie dat willen hebben en dat zijn geschreeuw niet helpt.
Laat maar eens wat krijsen en net doen(hoe moeilijk het ook is)of je het niet hoort.
Misschien dat hij dan dat negatieve gedrag een beetje afleert.
Ik ben het niet helemaal met M@rco eens dat een tweede valkje een garantie is om van het geschreeuw af te zijn.
Kijk maar eens rond op het forum er zijn meerdere mensen die 2 of meer valkjes hebben die ook krijsen.
Veel succes Riny :D :D :D