16 april 2024, 19:08:20

Ziek of niet

Gestart door Tara, 4 mei 2005, 19:11:11

« vorige - volgende »

Tara

Hoi..

Het is me opgevallen dat mijn kleintje zich een beetje anders gedraagt.. Hij is meegeweest naar de dierenarts om ook een onderzoek ook voor het kropje omdat die nog zo vol was na toen al vier u. Die was niet thuis, terwijl ze eigelijk zei van wel, maar kom...

Toen we terug thuis waren deed de kleine echt vreemd... Hij bibberde, maar voelde niet koud aan, had mooi warm, ik heb 'm toen gelijk een voeding gegeven met druivensuiker zodat ie het wat 'warmer' zou krijgen. Dat heeft blijkbaar geholpen, hij bibbert niet meer, nu slaapt ie wel voortdurend. En ook vaak het kopje naar beneden, maar dat deed ie eerder ook al en da's tamelijk normaal dacht ik.

In elk geval, hij zit ook soms te schokken, dat terwijl ie piept...

En ohja, is het trouwens normaal dat ze af en toe hun pootjes rechtop  houden terwijl die rillen? Vind ik maar een raar zicht, maar dat deden vroegere jongen ook vaak en die kwamen mooi groot..

Ook had ie altijd zin in eten, nu heb ik wel eerder een voeding gegeven dan normaal omdat ie rilde, en ie at wel goed, maar normaal heeft ie altijd zin achterna, als ik mijn vingers nog maar bij zijn bekje moet houden krijst ie en piept ie snel. Nu piept ie dan wel, maar krijsen niet echt, net probeerde ie wel te krijsen, maar het was te moe leek het ?

Nu zit ie te slapen, ik hoop dat ie daardoor betert, met de kop in het dons :).

In elk geval, nog iets over de pootjes, hij houdt ze ontzettend ver voor ze en ook tamelijk wijd van mekaar, kan het dat ie spreidpootjes krijgt? Hij heeft ook moeite, zijn klauwtjes blijven overal vasthangen.. Dan gaat ie vaak neerliggen omdat ie ze niet wegkrijgt, echt zielig, en als ie nu tegen zijn beertjes aanligt, zijn die pootjes niet onder zijn buikje, maar een deeltje voor zijn lichaampje...

Ik hoop dat het niet te ernstig is met m'n kleine, want ik wil het niet hebben dat ie sterft...

Groetjes, Tara

Tara

Hoi,

het lijkt iets beter te gaan na wat rusten, hij blaast weer als ie bang is, hij heeft zich al tweemaal uitgestrekt en al paar keer gegeeuwd.

Oja, zijn ontlasting ziet er ook weer super uit. De eerste keer toen we thuis waren allemaal water maar vanaf de tweede keer weer mooi vast.

Groetjes, Tara

Riny

4 mei 2005, 19:47:15 #2 Last Edit: 4 mei 2005, 19:55:09 by Riny
Hoy tara
Wordt het kropje niet meer geleegd en ging je daarom naar de dierenarts?
Je moet er wel goed op letten dat het kropje niet groter wordt.
Succes Riny :) :) :)

Anita1

 :D och tara geen gekke dingen meer he?
deze gaat het halen hoor.goed dat je er snel bij was.
knuffel hem maar van me.kuss anita :-*

Tara

Hoi Riny,

ik had iets nodig voor mijn papegaai, en ondertussen zou de kleine even een onderzoekje krijgen om te zien of alles in orde is.

Maar het gaat weer helemaal goed lijkt me, hij krijst weer :).
Goh ik ben echt bang geweest.

Hoi Anita,

ik hoop het ook hoor, ik denk dat het nu weer stukken beter gaat, weet je, ik ga gewoon doen zoals ik wil en niet naar de raad van de DA, want ook zij kan toch eens foute raad geven denk ik.

Groetjes, Tara

Tara

Ik vind het jammer dat niemand echt een besluit heeft gegeven, had het niet voor niets bij spoed geplaatst :(

Het lijkt in elk geval dat het weer beter gaat er mee, de krop leegt zelfs sneller dan anders, daar ben ik blij om.

Groetjes, Tara

Annouschka

Hoi Tara,

hier nog een berichtje van mij, had je topic nog niet gezien.  Wat bedoelde je met stijf op z'n pootjes, bedoel je hoog op de poten??  Of versta ik het nu mis? :-\

Gelukkig gaat het alweer wat beter met de kleine uk.  Geef je nu trouwens iets van voedingssuplementen?  Dat citroenzuur??  Ik zou er wel mee oppassen als ik van jou was, ik weet dat er nog mensen zijn die het gebruiken maar ik zou zo weinig mogelijk geven van supplement want al die dingen door elkaar is ook niet goed :-\  Ik geloof dat je ook Yakult geeft??  Kan je niet aan melkzuurfermenten in poeder raken bij jouw DA?  Daar zitten minder suikers in, is ook wat beter denk ik.

En van je eigen gedacht doen, groot gelijk, de DA kan zich idd wel eens vergissen, kijk maar bij mij ::)

Weet je, ik denk dat sommigen onder ons, waaronder ik ;D soms vergeten hoe het er in de natuur aantoe gaat bij vogels en daardoor allemaal rare dingen gaan denken en gaan panikeren voor niks want ook ik heb hier gezien, stress maakt meer kapot dan je lief is en als jij stress hebt, mag je er donder op zeggen dat je vogels dit aanvoelen hoor en dat is zeker niet goed voor hen ook ;)


groetjes en nog veel succes met je kleine uk.

Tara

Hoi Annouschka,

nee yakult geef ik niet, en de citroenzuur geef ik niet elke dag, maar wanneer het gegeven wordt, is het in zuiver bronwater hoor, en niet met dit en dat enzovoort.

Ik denk dat je verkeerd begrepen had ook, en de citroenzuur wordt trouwens aan de volwassenen gegeven en niet aan het liefje hier ;).

En idd, ik ben ook voor alles en nog wat bang, daar kan ik van meespreken.....

Thx voor je reactie Annous :-*

Groetjes, Tara