18 juni 2024, 10:27:13

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Gerda

Prachtige filmpjes !!! Ik heb ervan genoten . Dat t,t,t, heb ik Zazou en Nala nog nooit horen doen. Dus Sanne ,niet alle valkjes doen dat  ;D.

Groet van Ankie

hippysuus

Hoi Gerda, leuk dat je mijn verhaal hebt gelezen en dat ik nu in jouw verhaal terecht ben gekomen, ik heb het nog niet allemaal gelezen hoor maar wilde even zeggen dat ik jouw trio valkjes echt ontzettend mooi vind! Vooral Grisha is prachtig zeg!

Ik zat me dus net af te vragen hoe je zulke prachtige scherpe foto's hebt gemaakt (bij mij is echt meer als de helft beroerd) en zie ik net dat het met een coolpix is....nah...volgens mij kan jij gewoon heel erg goed fotograferen  ;D

Ik ga even lekker verder lezen  :)

Gerda

Vandaag keek ik uit mijn raam en er zat er weer eentje.

Eerst leek het een groene vrucht, maar zulke grote vruchten zitten er niet aan een kastanjeboom



Het was weer een halsbandparkiet



De afstand was toch nog een beetje groot. Dus geen superfoto's. Maar toch wel leuk.

Groetjes Gerda

Gerda

Hoi Suus,

Ja ik heb de Nikon Coolpix 8800. Een geweldige camera. Het duurt een tijdje voor je hem onder de knie hebt (of je moet alles op automatisch schieten), maar ik kan er voor een groot deel mee lezen en schrijven.

Maar ook bij mij zitten er rgelmatig mislukkingen bij. Dat is het voordeel van digitaal: gewoon in de prullebak!!!

Maar ik heb ook een coolpixje 2200. Een 2 megapixelcameraatje, maar toch heb ik daar ook aardige foto's mee gemaakt. Belangrijkst is oog voor je onderwerp en gewoon 'doen'.

Jouw foto's vond ik trouwens erg goed gelukt hoor!!! Dat schreef ik al in je 'dagboek'.

Hoi Ankie en Rianne,

Ik heb het Spikey niet geleerd. Hij deed het uit zichzelf. daarna deed ik het een paar keer na en dan doet hij het weer na. Hij kan echt heerlijk zielig zingen!!

Marianne en Petra,

Ik blijf foto's en filmpjes plaatsen. Nu ik een uploadmogelijkheid heb van filmpjes tot 100Mb heb ik al heel wat filmpjes geplaatst. Hij speelt ze snel af. Enige nadeel is dat bij het afspelen de bitrate aardig beperkt wordt, dus geluiden klinken erg blikkerig.

Dus voor een ieder, mijn jongens zingen mooier dan op het filmpje lijkt. Wie het niet geloofd kan een bezoekje komen brengen (of het aan Lin, Rianne of Paul vragen)  ;D ;D

Groetjes Gerda

Roosje

Ik geloof je hoor gerda ;) Mijn valkjes zingen ook mooier dan op de filmpjes (want mijn coolpix 4600 neemt zonder geluid op!) Wist niet dat er al een nieuwere was (mijn portemonnee ook niet :P)

Gerda

14 augustus 2005, 22:40:10 #530 Last Edit: 14 augustus 2005, 22:42:42 by Gerda
Hoi Roosje,
Ja ik geloof meteen dat bewegende snaveltjes minder mooi is dan hun riedeltjes  ;D ;D ;D ;D
Mijn coolpix 995 had ook geen geluid. Die had ik ruim 4 jaar toen ik mijn nieuwe kocht.
ja het was een flinke investering (met extra accu en geheugenkaart en tas ruim boven de 1000 euro), maar het is een hobby van me. Een ander geeft misschien zijn geld aan andere dingen uit. En ik heb er veel plezier van!!!
Ik heb hem nu meer dan een half jaar en nog steeds blij.

Groetjes Gerda

Roosje

Aha aardig professioneel cameraatje dus ;) Ik zie inderdaad wel dat jij veel mooie foto's maakt, echt onwijs leuk van artis enzo, en ze zijn vaak net wat anders dan anders, dat trekt mij wel. Dus vooral lekker doorgaan ;D

Gerda

14 augustus 2005, 23:19:55 #532 Last Edit: 14 augustus 2005, 23:25:52 by Gerda
Nog even over Grisha,

Ze probeert de mannen te ontwijken en heeft niet veel zin in hun avances. (Ze zit wel gezellig naast Nezumi maar er moet niet gefriemeld worden  :D :D.) Maar ze probeert wel hun riedeltjes na te doen. Het lukt niet echt, maar het klinkt wel grappig.

Ze kan wel een beetje het 'geborrel' van de grasje nadoen!!

Hier kun je Grisha zien terwijl ze Nezumi nadoet:

http://www.youtube.com/watch.php?v=SRYfwa4BmFk

Groetjes Gerda

hippysuus

Nou ja..zitten die groene parkietendingen gewoon buiten? :o Waar komen die dan vandaan?

Ik vind het zo erg als sommige mensen gewoon hun beestje laten vliegen omdat ze er dan vanaf zijn, er kan dan toch vanalles met ze gebeuren!

Gerda

Hoi Suus,

De halsbandparkiet leeft al sinds 1965 in groepen in Amsterdam. Er zijn echt groepen van ruim 50 vogels.
Ze hebben de mussen een beetje verdreven in Amsterdam.
Hier kun je er wat over lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Halsbandparkiet

Hier op het forum staat ook wat over ze:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11220.0.html

Ze zijn helemaal verwilderd en bestand tegen de elementen (koude en warmte).

Groetjes Gerda

Rianne

Wel apart hoor, om zo'n vogel in het wild te zien. Ik hoop alleen niet dat zo de mus uitsterft. Maar gelukkig zitten de halsbanden nog niet overal.

Ivy

Hoi Gerda!
Ik heb genoten van je filmpjes! En je mag tegen Spikey zeggen dat ook als hij geen indruk kan maken op Grisha, hier heeft die zeker gescoord bij de dames met zijn gezang. Nicky ging mee zingen (schreeuwen) en kwam naar me toe om te kijken of ik een lief mannetje ergens voor haar heb...
Groetjes,
Ivy, Nicky&Joepie




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Hey,

Jeetje wat gaat je dagboek nu snel met al die filmpjes! Leuk dat fluiten, ze zijn hier nog aan het terug roepen! Maar die Grisha snapt het dus nog niet allemaal? Dat komt vast wel met twee van zulke knappe mannen. en wat maakt ze op het laatst lieve geluidjes. ach..

Wat gaaf dat jij die parkieten in het wild kan zien.  Dat wil ik ook!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

~Natas~

Hai Gerda,

Leuk hoor dat filmpje, heb ervan genoten.
Zo dan wat gaaf dat je zo'n halsbandparkiet in het echt heb gezien.
Je ziet echt geen verschil tussen het groen van de bomen en de kleur van de parkiet.
Wel leuk hoor, en de foto's zijn gelukt hoor  ;D

Groetjes,

Natas

Gerda

Hallo allemaal,

Ik heb weer een aantal nieuwe Artis foto's geplaatst. Dit keer met het jong van een ringstaartmaki en een albino japanse dwergkwartel.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11887.15.html

Mijn birdies komen dit weekend weer aan de beurt!!!

Groetjes Gerda