12 juni 2024, 06:51:42

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Gerda

11 juli 2005, 21:24:05 #375 Last Edit: 12 juli 2005, 14:10:29 by Gerda
Hoi Ankie, zo gauw ik een halsbandje spreek, zal ik hem vragen of hij met een stel vrienden je kant op wil komen  ;)

Vandaag naar Artis geweest, de Nandoe had twee mega eieren gelegd. Wel wat anders dan een valkeneitje  :D
Ik ben even wezen kijken bij het uitkomen van de eieren van de japanse dwergkwartels en de kipjes. Ik had geluk, want de verzorger kwam om alles te verschonen en te schouwen, en omdat ik als enige er was, mocht ik blijven. Dus deur op slot, alle eitjes werden geschouwd met een enorme elektrische schouwlamp. Dan werden de uitgekomen kuikens in de grote bak onder de lamp gezet, daar stond ook hun eten. En nieuwe eieren in de uitkombak.

Ik vroeg de verzorger wat er met de kippenkuikens gebeurde. Hij antwoordde: ik kweek hier 7000 kuikens per jaar, dan mag jij 1 keer raden wat ermee gebeurt.
Duidelijk dus, die eindigen op een bordje.

Ik vond vandaag nog een beetje mislukt foto van Nezumi, toen hij Azul voor de eerste keer zag. Toch wel grappig!



Groetjes Gerda

bobbie

Hoi Gerda,

Dubbel is dat dan he. Worden de kuikens goed verzorgd, blijken ze voer te zijn voor andere dieren in de dierentuin of inderdaad op iemand z'n bordje.

Wat een geinige foto van Nezumi. Ik vind hem helemaal niet mislukt, hij is juist heel sprekend. Schitterend.

Groetjes, Nel :)

Lin

Hey Gerda,

Ik moest ook weer even bijlezen. Maar prachtige fotos van Grisha doen het altijd goed. Goh wat is ze toch mooi. Ik probeer elke keer te regelen dat ik die kant op kom maar het komt er niet van. Nog even mijn vriend over halen, maar ik denk dat die er niet op zit te wachten. en die foto van NEzumi is niet zo erg hoor. Ik vind hem heel grappig!! Wat sneu he van die kuikens, maar ja zo is de natuur.

Groeten, Lin

p.s. wat is grisha mooi!!!!! en ze heeft toch wat cinnamon over haar heen..


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Gerda,

Wat prachtig dat die foto's van de halsband,. en grisha, wat een verschrikkelijk lieve en mooie dame is dat, oh dat koppie smelt ik gewoon bij weg, Ze kijkt ook zo van ehh wil je m'n links of rechts fotograferen?,. hihi

Ik heb weer genoten Gerda!

ja en het is inderdaad erg dubbel voor wat betreft de kuikens,. ik weet dat het de natuur is, maar ik denk er maar liever niet te lang over na :-\

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Marije

Whahhahahhaa...die foto van Nezumi!
Hij lijkt echt geshokeerd.... ;D
Hele mooie foto's van Grisha zeg! Dat kuifje vind ik wel kunstig... ;)
Liefs,
Marije, P&S

gonnie

Hoi

Wat gaaf dat zulke vogels er bij jullie zitten , zomaar vrij echt nog nooit van gehoord.
En wat een mooie foto`s van grisha,die achtergrond ,zal jullie muur v.d kamer wel zijn ,maar dat zorgt ook meteen voor en heel mooi efect.
Groetjes gonnie




Ivy

Hoi Gerda!
Wat is Grisha toch een beauty! En ja, haar kuifje groeit tenminste wel terug. Mijn Joepie is zo goed als kuifloos... ;D
Nezumi lijkt erg geschrokken op de foto, zo een gezichtsuidrukking van: Wat is dit nou weer!
Groetjes!
Ivy, Nicky & Joepie




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

zazoe

Hoi Gerda,

Wat is Grisha toch een lekker ding, enne...dat kuifje hoort zo joh, dat is de out of bed look!
Zit bij ze in de familie, want Milo heeft een out of bed veertje! ;) ;D

En die arme Nezumi!
Hij bleef er bijna in, of niet? :D

Liefs, Sanne.

Christine

wat si grisha mooi en vooral nezumi die kennismaakt met één van de grasjes wel echt grappig precies of ze van mekaar verschieten :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Petra en Cheeky

Ha Gerda,

Leuk juist idd die ontmoetingsfoto tussen Nezumi en Azul. Al issie ietsje bewogen, hij heeft wel wat bijzonders juist daardoor en de rest staat er scherp op!

Tja, wel erg dubbel het vetmesten van de kuikens omdat ze als voer moeten dienen...  Kan me wel voorstellen dat als dierentuinen dat zelf kunnen regelen zo, het ze een hoop geld scheelt. En ze zitten meestal toch al niet zo goed in de slappe was.

Groetjes,
Petra

Gerda

15 juli 2005, 10:14:33 #385 Last Edit: 15 juli 2005, 10:17:28 by Gerda
Hallo allemaal,

Ja Nezumi schrok zich toen echt bijna te pletter!! Maar nu is ie aardig wat gewend hoor, hij bijt van zich af als ie die kleine druktemakers zat is en hij schrikt niet meer als die grasjes of Grisha per ongeluk bijna bovenop hem landen (van de grasjes lijkt het trouwens vaak expres - die houden wel van een beetje pesten!!). Maar meestal zit ie rustig naast ze en zit dan zelfs te slapen. Dus hij is meer relaxt dan vroeger.

Ja, dan Grisha, wat een dotje. Ronald wil ze af en toe wel een hak geven als het haar niet bevalt. Het grappige is dat ik haar een paar dagen geleden op mijn vinger wilde laten stappen. Toen zette ze een hakbeweging in, maar keek op en leek zich toen te bedenken. Toen maakte ze maar snel een kreun geluidje dat ze maakt als ze gekroeld wordt (en nu ook als ze gekroeld wil worden) en drukte haar koppie tgen mijn hand, terwijl ze eerst keurig opgestapt was. DUs ik heb nog geen hak te pakken hahahaha. Tegen mij is ze echt een schatje!!
Ze is echt heel slim, zelfs Ronald moest dat bekennen, ze leert supersnel dingen aan. Als ik onder de douche ga roep ik eerst Nezumi (die vliegt dan op mijn rechterschouder) en dan roep ik Grisha en die landt dan op mijn linkerschouder (als ze van boven komt wil ze nog wel eens op mijn hoofd landen). Dan gaan ze mee naar de badkamer en zitten gezellig samen op de stang van het douchegordijn.
Van de week ga ik weer wat foto's maken.
En ja, Gonnie, dat is onze muur. Prachtige achtergrond he?

Vandaag de laatste werkdag voor de vakantie. Vanmiddag vrij, daarom even geen koffiepauze, maar in plaats daarvan even mailpauze!!

Vanavond Harry Potter halen, dus de komende dagen veel lezen. Heerlijk bijkomen!!!
Maar ik kom ook nog regelmatig op het forum langs hoor en zal dan de komende week alle dagboeken weer bezoeken. Het is tegenwoordig zoveel dat je bijna een planning moet maken. Maar het is wel leuk, vooral de foto's. DIe moeten jullie nu missen in dit lange verhaal.

Dus vanaf nu heb ik lekker twee weken de tijd voor de birdies, maar bij mooi weer ben ik lekker een dagje naar het strand!!

Groetjes Gerda


gonnie

Hoi

Gerda een hele fijne vakantie gewenst , al ga je niet weg wat ik hier uit op maak , het is ook heel fijn gewoon lekker thuis te zijn ,wij blijven ook thuis op een weekend na.
ja en je muur heeft een mooie kleur .
Is er ook al een nieuwe film uit van harry, volgens mij niet hè. ?
Groetjes Gonnie




zazoe

Hee Gerda,

Lekker joh, een paar weekjes geen werk aan je hoofd!
Zullen de vogels ook van genieten!

Harry Potter vanavond al halen?
Jij laat er geen gras over groeien! ;)

Liefs, Sanne.

bobbie

Hoi Gerda,

Eerst wil ik even terugkomen op de halsbandparkiet.

Ik ben lid van de vogelbescherming Nederland. Dan krijg je ook om de zoveel tijd een tijdschrift op de deurmat. Ik geloof dat ik het laatste exemplaar al een paar weken in huis heb, dus ik ben hem maar gauw gaan lezen. Kom ik het volgende tegen:

FORSE OPMARS VAN HALSBANDPARKIET
Eind vorig jaar zijn alle wilde halsbandparkieten in Nederland geteld. De soort kwam oorspronkelijjk alleen in India en Oost-Afrika voor, maar is ruim 35 jaar geleden voor het eerst in de Nederlandse natuur gesignaleerd. Waarschijnlijk zijn de eerste vogels uit hun volliere ontsnapt of losgelaten. De halsbandparkieten doen het goed. Inmiddels leven er zo'n 5.400 in het wild. De meeste in de omgeving van Den Haan en Amsterdam. Daar slapen ze soms met duizenden tegelijk in een stadspark. Niet iedereen is blij met de successtory van de halsbandparkiet. De exoten staan bekend om hun agressieve karakter. De holenbroeders verdrijven in het broedseizoen inheemse vogels zoals spechten van hun nestelplek.


Wilde ik even melden.

Renzo wordt wakker dus ik ga gauw weer.

Groetjes, Nel :)

Lin

Hey Gerda,

Ik hoop dat als ik straks een eigen huis heb dat ik ook met mijn valkjes naar de badkamer kan gaan. Wel geweldig hoor dat je dan alles kan doen wat je wil en ze kunnen lekker vliegen bij je. Maar die grisha land ze gewoon als je haar roept. Dat is echt ideaal. Ik wens je een paar fijne dagen en ik zie je graag weer terug als je uitgerust ben.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)