24 april 2024, 15:50:13

*~GRISHA EN HAAR BOY'S~*

Gestart door Gerda, 3 mei 2005, 20:24:18

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Gonnie, jij moet inderdaad nog lang wachten. Ik zal aan je denken hoor op het moment dat ik begin te klagen.
He Natas, gelukkig ruiken natte valkjes lekkerder dan natte hond :D :D

Ik heb nog twee foto's van Nezumi

Op deze is hij erg verbaasd, dus kuif omhoog



Op deze is hij lief en verleidelijk aan het zingen, dus kuiffie plat



Zo dat was het weer, ik ga naar bed. De vogels zijn allemaal al aan het slapen en de boekenkast staat al helemaal!!

Morgen lekker rustig dagje, maar weer foto's maken en plaatsen.

G

Ria

Hoi Tante Gerda,

Mooie foto's ! Vooral met de kuif omhoog. Geweldig vind ik dat.

Groetjes,
Ria

ps wie trekt er een blik broertjes en zusjes valkjes los zodat we die weer kunnen verspreiden en we nog weer meer familie zijn

Rox4nne

5 mei 2005, 10:02:40 #32 Last Edit: 5 mei 2005, 10:18:24 by Rox4nne
CitaatO ja Rox, dat bijten van jouw (en mij) is 'gemes-heid'!!
Ken je dat woord??

Voor de anderen 'gemes' is Indonesisch voor: zin om met name kleine kinderen stevig te knuffelen, ja eigenlijk te knijpen   

Groetjes Gerda


;D IK HEB ZIN OM AL DIE KLEINE SKEETIEVOGELTJES TE GEMESSEN (??? zou dat goed zijn in een zin)
Terwijl ik het typ ben ik in gedachten al druk aan het gemessen ::) hahaha

Citaatps wie trekt er een blik broertjes en zusjes valkjes los zodat we die weer kunnen verspreiden en we nog weer meer familie zijn


RIAAAA, ik wou dat ik een blik broertjes en zusjes had om open te trekken! Dan kreeg Gerda een valkje met de Letter "A" van mij,  maar dan moeten er wel 3 in zitten natuurlijk.. Want ook nog 1 for you, 1 for me *danst*

Liefs,
Roxanne

Kirsten

Hoi Gerda,

Jeetje jij maakt ook prachtige foto's zeg,. heb genoten!
Ook dat wijnrek vind ik een superidee,... Dat wordt langs de ikea ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Gerda

5 mei 2005, 23:50:44 #34 Last Edit: 6 mei 2005, 00:02:58 by Gerda_T
Ik heb gisteren Nezumi in 'het zonnetje gezet' dus nu is Spikey aan de beurt. Hij zit graag aan de planten, dus hebben we alleen maar kruiden en kattegras staan.
Hier zit ie aan de Rozemarijn



Ondeugend he??

Nezumi is meer een dromertje. Hij kan uren voor zich uit zitten de dromen. Eigenlijk stiekum mijn favoriet.



Hier Nezumi samen met de grasjes. In het begin was het wel wennen, maar nu is het over het algemeen pais en vree.



Lief zo bij elkaar toch?

Groetjes Gerda

Rox4nne

Gerda, ik kan niet anders zeggen dan dat je vogeltjes stuk voor stuk, 1 voor 1 allemaal zo mooi zijn! Echt prachtig..
Wow, ik zit hier echt van te genieten, heerlijke foto's!
Ik moet maar les van je krijgen!

Liefs,
Roxanne

Lin

Hey Gerda

Nou ik ben eindelijk in je dag/weekboek. Heel erg leuk dat je er een begonnen bent kan ik mooi grisha zien opgroeien. Want omdat Paul natuurlijk ook een lijst heeft dan weet je nooit waar ze heen gaan. Gelukkig komt Grisha bij jou. Ik vind het heel leuk dat het zo'n mooi paradijsje bij je is. Wat een prachtfoto van Grisha kan je uren naar kijken.

Wat een leuke/mooie vogels heb je toch. Ik hoop volgend jaar ook een wildkleur in mijn nest te hebben. Zou volgens de berekingen moeten kunnen. Wat een leuke badderfoto. bij mij aan ze niet zo ver hoor is te nat. En die grasjes vind ik zo mooi. Ik wil altijd nog grasjes hebben een mooie gezoomde violette ofzo en een albino. Kan je nog een keer een foto maken van de kooi waar Grisha in komt?

Groeten Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

6 mei 2005, 10:42:08 #37 Last Edit: 6 mei 2005, 10:45:39 by Gerda_T
Hoi Lin,

De kooi voor Grisha heb ik net besteld, die komt volgende week. Het is in principe alleen een slaapkooi, maar de eerste dagen is het ook even haar huisje (om te wennen). De kooi is niet zo groot, maar groot genoeg voor haar (42x53x72). Wanneer ze een middagje in de kooi moeten (als we met z'n tweetjes weg moeten) heb ik nog een grote kooi in de slaapkamer. Ik zal daar eens een foto van nemen. Voor de rest zal Grisha vanaf een uurtje of acht 's ochtends tot 's avonds vrij in huis zijn.
Ik ga nog wat extra speeltjes voor haar kopen. Ik heb ook nog wat liggen, want ik wissel regelmatig af.
Ik ben razend benieuwd hoe het zal gaan als ze erbij is. Ik hoop echt dat het een maatje voor Nezumi wordt, maar je zult net zien dat ze Spikey leuk vindt. Dan moet ik misschien nog maar een popje nemen  ;D ;D

Hoi Roxanne,

Fotograferen is mijn hobby. Ik maak ook regelmatig foto's in Artis, want daar heb je veel fotomodellen  ;D ;D
Ik probeer bij de foto's van mijn vogels zo min mogelijk te flitsen, maar soms moet je wel. Ik zet ze zoveel mogelijk voor het raam in het licht/zon als ik foto's maak.
Maar jouw foto's zijn prachtig hoor, niets mis mee!!!!!!

Groetjes Gerda

gonnie

Hoi Gerda

Hoe kom jij aan het kattegras ?
Heb je er zaadjes van gekocht of kan je de plant zo kopen .

Groetjes Gonnie




Gerda

Hoi Gonnie,

Toevallig bij Ikea meegenomwn. Een vierkante schaal met gras voor 2,50 euro. Maar je kan het ook bij veel dierenzaken kopen als zaadjes met een soort korrels erdoor waar het op groeit als het nat wordt.
Je zou de zaajes ook op natte watten kunnen laten uitkomen.

Hier hebben ze meteen aan mijn nieuwe bak zitten snoeien (ze eten het niet hoor), het zijn net grasmaaiertjes!!!!!  ;D ;D

Groetjes Gerda

Rox4nne

Hai Gerda,

Ja ik werk het liefst ook zonder de flits, dat komt veel natuurlijker over en niet zo hard.
Maar ja, soms moet het inderdaad wel, bijvoorbeeld voor aktiefoto's en als het net te donker is..

In iedergeval bedankt voor je compliment, maar jouw foto's lijken net of zijn ze uit een boekje geknipt, zo mooi!

Lekker foto's blijven maken, want ze zijn super!

Liefs,
Roxanne

Gerda

6 mei 2005, 11:09:11 #41 Last Edit: 6 mei 2005, 11:19:04 by Gerda_T
Hier een voorbeeld van een foto uit Artis, de vale gier. Beetje groter dan een valkje ;D ;D



Hier dezelfde gier van voren. Ik zat, met hek ertussen, vlak tegenover haar op de grond. Geweldig!!



Groetjes Gerda

Rox4nne

Hihi  :D
Das inderdaad best een stukkie groter dan een valkje ;D

Ik heb je net een IM gestuurd over een fotowedstrijd, het thema is "Dieren", dat leek me echt iets voor jou!

Dus, hup al die mooie kiekjes van Artis en thuis opsturen naar ze, ze zijn het echt waard!

Liefs,
Roxanne

Gerda

6 mei 2005, 11:23:40 #43 Last Edit: 6 mei 2005, 11:41:19 by Gerda_T
Nog eentje van haar koppie alleen. Ik kan het niet laten, maar dit is de laatste, anders moet het hier giertjes.com gaan heten.



Deze foto is trouwens gemaakt met een Nikon coolpix 2200 (2 megapixel) van 139 euro, dus met andere woorden: je hoeft geen superdure camera te hebben om leuke foto's te maken

Groetjes Gerda

Gerda

Hoi Roxanne,

Ik zal eens gaan zoeken tussen mijn foto's welke ik in zal sturen. Maar ik maak me geen illusie hoor, ik ben maar een amateur, met een semi-professionele camera.
Maar bedankt voor je IM, als ik wat win laat ik het direct horen. De cardreader is wel leuk, maar vooral je foto op A2 formaat lijkt me geinig.

Groetjes Gerda