28 maart 2024, 10:55:41

eitje?met fotos van Rosie!

Gestart door marianca., 3 mei 2005, 10:04:27

« vorige - volgende »

marianca.

3 mei 2005, 10:04:27 Last Edit: 11 mei 2005, 19:35:49 by marianca.
Hallo,

Ik heb een vraag ivm mijn koppel Rosie en Coco.Ze zitten nu bijna 3 weken apart om te gaan broeden.Kippie doen ze als de beste maar tot nu nog geen eitje.Rosie heeft al nachten in het blok geslapen dat ik dacht de volgende morgen zal er een eitje zijn..maar niks!
Ze is verders actief en oogt niet ziek..geen legnood naar mijn mening.Als ze uit de kooi is vliegt ze met Coco lekker rond.
Sita en Kokkie hadden binnen een week al een eitje...
Waarschijnlijk verschilt het per koppel maar vorig jaar waren de koppels ook sneller met leggen.
Dus mijn vraagje is...kan het langer als 2 weken duren?

groetjes
marianca

Peter

Hoi Marianca,

Niet elk koppel wil leggen in een broedkooi, het kan ook aan de kombinatie liggen. Soms liggen de valkjes elkaar niet zo en komen er ook geen jongen de vonk moet zeg maar wel over springen bij de valken.

Wij hebben het bij ons met de geelwangen mee gemaakt, in een aparte kooi deden ze niets en in een grote vlucht met meerdere valken hadden we direct eitjes.

Groetjes,
Peter

marianca.

Hallo,


Vorig jaar heeft dit koppel 5 eitjes gelegd maar ze waren niet bevrucht.Waarom het nu zolang duurt vind ik een raadsel..ze ligt regelmatig in het blok..neem aan dat ze wil leggen en Coco haar manneke ook ligt er ook in.Deze 2 zijn al 2 jaar een verliefd koppel dus ik denk dat het daaraan niet ligt.
Ik wil alleen niet dat ze onnodig in een aparte kooi zitten terwijl hun vriendjes lekker bij elkaar zitten in de voliere..
Ik weet niet wat te doen...zouden hun langer tijd nodig hebben bij het leggen??

groetjes
marianca


Peter

Hoi Marianca,

Er bestaat ook een goede kans dat ze nog niet willen broeden. Je kunt ze weer terug in de vlucht doen en eivoer en veel groenvoer geven waardoor ze in de broed stemming komen. Zie je ze dan op een geven moment paren dan duurt het vaak nog 7 dagen al voor het eerste er is en dan apart zetten in een broedkooi.

Groetjes,
Peter

marianca.

Hallo Peter,


Bedankt voor je advies.Ik zal ze terug zetten en kijken wat z egaan doen.Kippie heben ze nu ook al dagelijks gedaan in de aparte kooi...rare dame en heer.Zal zo zijn wat jij zegt dat ze nog niet echt in de broedstemming zijn.En ander koppel had binnen 7 dagen al een eitje en gister is de 2de gelegd.Dit koppel had vorig jaar 5 mooie knaapjes op de wereld gezet.
Trouwens,ik vind wel dat Rosie DIK draagt?Zou het dan toch mogelijk zijn?


groetjes
marianca

marianca.

Hallo,

Ik wil hier nog eens 3 fotos plaatsen van Rosie.Ik heb haar en Coco toch laten zitten omdat ikzelf vond dat Rosie nogal rond draagde.Nu vind ik haar behoorlijk ROND!Maar,ze eet,vliegt,poept etc als de beste..dus geen legnood naar mijn mening.Ik heb nog nooit zoeen dikkertje gezien tijdens de broed bij mijn valken.

Is dit nu normaal :-\






marianca.


marianca.


marianca.

Hallo,


Ik heb haar al ingesmeerd met lauwe olie aan haar poepertje...wat ze me niet in dank afnam :).Ze eet als een bouwvakker alas ze uit het broedblok komt..ze slaapt er wel nu al enkele nachten in!


groetjes
marianca

marianca.

hallo,


Niemand weet of dit een ei is?


groetjes
marianca

Kolkkie

Hoi Marianca,

Het lijkt er idd op dat er een ei zit. Ik denk dat het ei er binnen de kortste keren moet zijn hoor.

Minggu was vanaf haar 3de ei ook zo rond. Bij de eerste 2 was ze vrij plat.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marianca.

Hallo mariska,


Bedankt voor je reactie.Nu ben ik gerust ;)Ik weet nu dat het niet iets ernstiger is.Rosie is al een hele tijd uit het blok nu en vliegt wat rond en eet...ben benieuwd of ze voor Coco ook wat eten over laat :D :D..tis een vreetzakje hoor.


groetjes
marianca

marianca.

Hallo,


Nou,nog steeds geen Eitje..Maar de dame doet het goed...niks te merken van legnood.Volgens mijn man wordt het een Kippe Ei...ze is vreemdgegaan zegt hij met de haan van de buren :).


groetjes
marianca