16 april 2024, 09:57:24

de eitjes komen gewoon niet uit???

Gestart door sky, 9 mei 2005, 23:49:29

« vorige - volgende »

sky

Hoi,

Eerst en vooral ga ik het legschema geven zodat je kan volgen
1*-11 april
2*-13 april
3*-15 april
4*-17april   vanaf nu gaan ze broeden
5*-20april
6*- 23 of 24april

Uitgerekend vanaf ze zijn gaan broeden zouden ze vanaf 5 mei moeten uitkomen, maar dat gebeurt niet.
Daarom heb ik daarnet ff geschouwd en er was 1 met een luchtkamer en heb er nog 2 bekeken en daar zag ik dus het eigeel lopen als het ei gedraait werd.
Vervolgens heb ik een van die 2 genomen en het opengemaakt.
Er kwam veel eigeel uit en jawel een zakje met daarin een jong (8mm op 2 mm), heel klein als je het mij vraagt.
Er was vreugde omdat ze bevrucht waren, anderzijds  :'(
Waarschijnlijk was het jong niet verder ontwikkeld en vrees ik nu voor de andere.
Ze ging wel binnen de 5 minuten terug broeden.
Weet er iemand hoe dit zou kunnen aflopen.

Alvast bedankt, groeten Sky

sky

Is er hier niemand die whier iets meer over weet ???

Mandy

Ik zou het nog even aankijken hoor.
Van de 6 waren er dus 2 niet goed, met eigeel en een klein vruchtje.
De andere 4 zouden nog uit kunnen komen. Vanaf het laatst gelegde ei 21 dagen verder geteld zou zondag de 15e het laatste jong nog uit kunnen komen.
Misschien dat die eerste eitjes even bebroedt geweest zijn en daarna een poos koud gelegen hebben waardoor het vruchtje is afgestorven, duidelijk is dat dat in een vroeg stadium is gebeurd.
Succes met de andere eitjes. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

sky

Thx Mandy voor de raad,

Ik ben gewoon zo zenuwachtig omdat het men eerste nestje is.
Heeeeeeeeeeeeeel normaal dus.
Ergens ben ik ook blij dat ik geen dood van een jong op men geweten heb, want dan zou ik me wel echt rotslecht voelen.
Had het nu al moeilijk omdat dat kleintje het niet gehaald heeft :'(

Vriendelijke groeten, Sky

Anita1

hoi sky,vervelend dat het zo gelopen is.ik hoop voor je dat er nog een eitje uitkomt.
mijn geelwangen waren ook zo laat uit.2 nog.maar de andere 2 kwamen ook niet uit.
ik wacht toch zeker met weghalen tot 1 week dagen na de uitkomst datum.zeker de laatste.
joh hierna gaat ze misschien snel weer leggen,en dan heb je jonkies.we bidden voor die ene.zou nog leuk zijn.knuff en sterkte anita :-*

jeroenl

hallo

ik zit met het zelfde probleem. ???
bij mij komen ze ook niet uit
ik heb er net ook een paar bekeken en er
waren er ook veel leeg en uitgedroogd
dus ik weet het ook niet

succes er mee
mvgr Jeroen :)

sky

14 mei 2005, 00:22:17 #6 Last Edit: 14 mei 2005, 00:23:52 by sky
Hier ben ik nog es.
Nog 2 dagen en dan is het hopeloos.
Ik ga het binnen enkele weken nog es proberen, maar ga haar aan een andere partner proberen koppelen.
Vandaag was hij aan het broeden en zij uit het blok, wat ik niet veel heb meegemaakt.
En raad eens, er was er eentje uit de andere kooi die haar zag en zich  redelijk macho begon te gedragen, lekker met de vleugels wijd en maar heen en weer  :D
Misschien lukt het met deze beter om te broeden.

Groetjes Sky

trienke

Hoi jeroenl

Je verteld dat je eitjes zijn ingedroogt he?

Dat komt waarschijnlijk doordat de luchtvochtigheid bij jou er laag is. waar zitten ze met hun nestje?

Groetjes Trienke