28 maart 2024, 12:51:06

Een vraagje!

Gestart door Birdy, 28 augustus 2002, 19:16:28

« vorige - volgende »

Birdy

Hallo allemaal :)

Sinds enige tijd ben ik  helemaal gek van Valkparkieten, ik zag er 1 in een winkel en was gelijk verkocht, ik heb al wat gelezen maar over sommige dingen kan ik niks vinden.

Ik loop al een tijdje diverse dierenzaken af, maar de meeste valken zijn of; 10 weken oud, 3 weken uit het blok, en volgens de verkopers heel goed nog tam te maken, en vaak is er maar keus uit 1 of 2.

Ik heb nu een Engelse parkiet en die heb ik gevoerd met pap en die is ontzettend tam. Ik zou ook graag een valk willen die heel tam wordt, natuurlijk ligt dit ook aan jezelf maar ik wil niet een valkparkiet aangesmeerd krijgen die al een paar maanden oud is en waar ik toch minder mee kan bereiken als met een jongere. Wat is nu de beste leeftijd?

En nu heb ik nog een vraagje, ik heb dus een engelse parkiet die heel erg tam is en in een hele ruime kooi zit. Kan daar eventueel een valkparkiet bij of is dit niet aan te raden, de 1 zegt dat het absoluut niet kan omdat de valk de parkiet aan kan vliegen en kan kaalplukken en de ander zegt dat het makkelijk kan.

ik hoop dat iemand van jullie op mijn vragen een antwoord kan geven.


Birdy!

annemiek_botter



Hoi Birdy

10 weken is nog een prima leeftijd om een vogel tam te maken. Ik heb een vogel van 6 weken gekocht en die was binnen een week tam, maar hoefde niet meer bijgevoerd worden, dus geweldig! Daarna heb ik er nog een vogel bijgekocht van 4 maanden, en die heb ik nu 4 weken en is nog niet tam. Ik doe hard mijn best om hem tam te krijgen en hij wordt ook wel tammer, maar het kost veel tijd en geduld. Dus met een beetje geduld en tijd lukt het wel om een vogel tam te krijgen denk ik.
Maar als je een tamme jonge vogel wilt dan kun je natuurlijk een bij een kweker kopen! Er staan hier op de site wel een paar die tamme verkopen.

Ik zou zelf niet een valkparkiet bij een engelse parkiet in doen. Het kan goed gaan, maar je weet het maar nooit. Dan had ik nog een engelse parkiet erbij gekocht als je die ene niet alleen wilt laten zitten.

Groetjes Annemiek

Birdy

hoi Annemiek!

Daar heb ik oook al aan gedacht maar ik vind juist een valkparkiet zo leuk!!
Misschien hebben anderen nog meer ervaring?
Birdy