7,5 week oud/handtam/hoe nu verder?

Gestart door ovide, 6 mei 2005, 17:56:51

« vorige - volgende »

ovide

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes...
Ik heb sinds gistermiddag een valkparkietje (witmasker cinnamon bonte) en hij is 7,5 wk oud. Zijn naam is Ovide. Hij is al handtam; eet uit mijn hand, blijft op mijn schouder of vinger zitten. In zijn kooi zit hij eigenlijk bijna de hele tijd stil en wanneer ik mijn vinger voor hem houdt dan duurt het wel even voordat hij op mijn vinger komt (soms doet hij het niet, ook niet als ik tegen zijn buikje duw).
Nu is mijn vraag eigenlijk hoe de de komende tijd het beste met hem om kan gaan. Moet ik hem de eerste dagen met rust laten, of juist niet? Eerst in de kooi aan mijn vinger laten wennen of buiten de kooi? Ergens op een hoge plaats in de kamer zetten wanneer hij uit de kooi is, of zoveel mogelijk bij mij? Als hij op mijn schouder zit en wegvliegt  moet ik er dan naar toe lopen en hem weer op mijn vinger zetten, of juist laten zitten en roepen, of met rust laten?

Het zijn een hoop vragen, maar ik weet nog niet zo heeeeel veel van parkietjes en wil het graag het beste doen.
Ps: ik zou het leuk vinden als hij SUPERtam word.

Heel veel groetjes Nancy Martens
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

Riny

Hoy Nancy
geef hem maar heel veel aandacht en als die niet bang voor je vinger/hand is haal hem er maar uit hoor.
Maar let wel op dat er iets voor de ramen hangt ,anders heb je kans dat hij tegen het glas aan vliegt.
Zijn richtingsgevoel zal ook nog niet zo goed zijn ,daarom kun je beter dubbel voorzichtig zijn.
Vooral veel tegen hem praten en met hem bezig zijn.
Maar let je er wel goed op dat hij zelf eet??
Kijk of je lege schilletjes vindt in zijn etensbakje.
En zorg dat er trosgierst in zijn kkoitje ligt .
Groetjes en veel succes Riny :D :D :D

ovide

Hoi Riny,

Hij eet al zelfstandig, en trosgierst hangt in de kooi.
Dank je wel voor je reactie.

Groetjes Nancy
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?