4 mei 2025, 02:37:53

EINDELIJK DE VOLIERE KLAAR!!!

Gestart door Jacob, 3 mei 2005, 14:57:20

« vorige - volgende »

Jacob

hallo mensen,

eindelijk is mijn voliere klaar. het heeft even geduurd, maar het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf.

de voliere is 4.08 x 2.04 x 1.80 meter. en het nacht hok is 2.29 x 1.10 x 1.25 meter.

ik heb er 6 koppels valkparkieten inzitten en 4 koppels grasparkieten. onderin lopen nog mijn 10 krielkippen.

hopen dat de vogels zich er goed voelen en dat ze veel jongen kweken. mag wel na 2 jaar niets :-\.

hier een paar foto's

Riny

Hoy Jacob
Je voliere ziet er mooi uit maar mag ik je een goede raad geven?
Als je graag met hun wil kweken moet je in het broedseizoen de valken en de grasjes scheiden want dat gaat niet goed.
Ik heb hier heel nare ervaringen mee gehad.
groetjes Riny :D :D :D

margreet

hallo Jacob,

Ziet er heel gezellig uit, leuk die kipjes op de grond, hoop dat je er veel plezier van gaat hebben.
ps. Riny heeft gelijk, grasjes zijn klein maar kunnen in het broedseizoen ware killers worden.

groetjes Margreet

Karin

Pas ook op met de kippen als je inderdaad wilt gaan kweken.  Ik hoorde laatst van iemand waarvan de kippen een net uitgevlogen jongen doodgepikt hadden. Het zal wel per soort verschillen, maar kippen kunnen echte killers zijn, vangen zelfs muizen !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vergeet ik bijna te zeggen  ;) : schitterende volière ! Ik wou dat het in mijn tuin kon.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Ja mooi hoor, leuk ook die hele verzameling aan gekleurde vogels. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Ria

Hoi Jacob,

Vunn'n, je bericht tussen de huisvesting. Nou was ik al onder de indruk van je oude voiliere toen ik vorig jaar bij je was om David op te halen.

En nu de voiliere veranderd. Zo te zien heel mooi en groot !  Ben benieuwd hoe hij er in het echie uitziet. En ik hoop dat de broed bij jou ook dit jaar wil lukken. Jou David heeft mij nu weer een prachtig nest jongen bezorgt. Als de rust hier wat terug is kom je maar eens kijken.

Groetjes,
Ria

kok_roy

Wat een schitterende grote voliere Jacob, heel mooi. Je collectie parkieten mag er ook wezen, ziet er heel mooi uit :)
Het is idd wel link om valkparkieten en grasparkieten te laten kweken terwijl ze in één voliere zitten. Ik hoor wel vaker dat dit verkeerd gaat, ze vallen elkaar lastig in de nesten en sommige jongen worden zelfs gedood :(
Maar voor de rest heb je het heel mooi voor mekaar! Veel plezier en geluk verder.

Groeten Roy