28 maart 2024, 15:07:39

geelwang overleden. 5 dagen oud

Gestart door Anita1, 2 mei 2005, 17:13:56

« vorige - volgende »

Anita1

2 mei 2005, 17:13:56 Last Edit: 6 mei 2005, 23:01:36 by Anita1
 ;D hallo allemaal.hier ga ik verder met de 12 dagen oude witmaskers die ik in de couveuse heb.
die heb ik weg gehaald bij de ouders,zodat er plaats is gemaakt voor de geelwangen.
ik heb ze nu in een couveuse,en de temperatuur is 27.3 graden.is dit goed?
ik weet niet zo goed hoe warm het moet zijn op deze leeftijd.
ze wegen rond de 70 gram
hoe laat kan ik het beste de laatste voeding geven? knuff anita

Tara

Hoi Anita,

27.3 graden is mooi hoor, voor 12-dagen oude jongen.
Mooie temperatuur :).

In elk geval, er is niet echt een uur om een laatste voeding te geven, dat hangt er allemaal van af wanneer ze de voorlaatste kregen en hoe snel hun krop gaat, met Plukkie voerde ik laatst rond 23 u. maar vorig jaar in augustus moest ik soms jongen nog om 1 u. 's morgens voeren, dus ja :-\

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Anita,
Wat heb je precies gedaan? Heb je het hele nest jongen nu voor handopfok liggen? Of heb je er een aantal weggehaald.

Persoonlijk sta ik niet zo achter zo'n handelswijze, hoewel het handig is om pleegouders achter de hand te hebben. Maar met handopfok neem je een risico voor de witmasker, omdat ouderopfok in het algemeen altijd beter uitpakt voor de jongen. Verder zou je in principe de antwoorden op je vragen al moeten hebben, voordat je de jongen bij de ouders weghaalde.

Waarom wacht je niet gewoon en laast je de jongen bij de ouders. Als het niet goed gaat bij de geelwangen, kun je ze altijd nog weghalen, toch?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Inger, je weet wss de situatie niet, het is juist goed wat Anita momenteel doet.
Haar geelwang jonkie werd niet verzorgd en verlaten, en als ze die bij een ander nestje doet, worden ze idd vertrappeld, dus lijkt het me beter een groter, ouder valkje met de hand groot te brengen, dan eentje die nooit door de ouders gevoerd werd.

Groetjes, Tara

Anita1

2 mei 2005, 19:40:43 #4 Last Edit: 2 mei 2005, 19:56:07 by Anita1
ook hier zal ik het even neerzetten
ik heb besloten om mijn geelwangen weg te doen.naar een kweker die er echt mee om kan gaan,die genoeg pleegkoppels heeft.
ik ben er te weinig in thuis,en had er niet aan moeten beginnen.
ik heb ook maar 10 valkjes in de voliere,buiten de geelwangen.
dan is de kans op een pleegkoppel erg klein.
ik doe de geelwangen weg met het jonkie en de eitjes.iemand die pleegkoppels heeft en het jonkie kwijt kan ergens.
iemand die er verstand van heeft,en niet zoals ik ga klungelen.
ik weet dat ik het goed had gedaan met de witmaskers..
maar het gaat zoooo tegen de natuur in voor mij.
ik was zoo blij dat ik de witmaskers weer terug kon geven aan de ouders.
als ze ziek zijn,vind ik het een ander verhaal..maar dit...
ik ben er verdrietig om,en ook weer opgelucht.
als iemand een koppel wilt overnemen met de eitjes en jonkies kan je het melden.
ze broeden in ieder geval heel goed.en er piept nog een eitje!
knuff anita

tommy

hoi

Jeetje anita1 wat een ellende.
Ik heb een pleegkoppel, maar hou die liever apart voor eventuele eigen ellende. Als je echt niet anders kan moet je het me maar laten weten.
Ik hoopte dat je geel wangen het bij jou wel goed zouden doen.
Dit is echt een hele nare situatie.

heel veel sterkte en een hele goede keuze om ze weg te doen aan iemand die wel eventuele pleegkoppels heeft.
Verder zou ik met dit koppel niet meer kweken. Misschien in een andere samenstelling, maar dat is ook nog link.

grt Annemieke

Riny

Hoy Anita
Ik weet dat jij het je allemaal zo heel anders had voorgesteld.
Ik leef met je mee.
Groetjes en sterkte Riny :-* :-* :-*

Anita1

hallo allemaal even bijwerken hier.
de witmaskers blijven gewoon bij hun ouders.ging tegen mijn principe in.
de geelwang werdt toch platgewalsd door de andere jonkies.
die zit nu sinds gisteren in de couveuse weer,en het gaat goed!
vandaag al 3x pap gehad.echt al kippegeluidjes net voor het eerst.mn dochter is er helemaal weg van.
en lekker een vol kroppie.kruipt ook lekker steeds onder de knuffel.weegt nu 7 gram,dus ik ben niet ontevreden.
het 2e ei is nog niet uit.verwacht het zeker vandaag.
knuff anita

Tara

Hoi Anita,

super dat het zo goed gaat, ben blij voor je,
leuk ook dat ie weer is aangekomen zeg! Gefeliciteerd!

En lief zijn die geluidjes he :).

Ik hoop dat alles goed blijft gaan!

Groetjes, Tara

Anita1

3 mei 2005, 22:31:58 #9 Last Edit: 3 mei 2005, 22:41:28 by Anita1
 :-X er is weer een geelwang geboren.jonkie 2
deze is een beetje erg vreemd..
kijk.

en deze

ik heb er met tara over gesproken.en ze zei dat dit door incest kon komen..maar dat kan in mijn geval niet.zijn echt geen broer en zus.
verschillende ringen en geboortedatum's
de kleine heeft een verdikking in de nek,een bruine buik,en een lege krop
ik heb hm net gevoerd,en dat ging best moeilijk,omdat de snavel boven erg ver onder de onderste heen zit.
nadat hij de pap proefte,toen deed hij zelf het bekkie open.ik heb het idee dat deze niet echt volgroeid is..
de bruine buik is de ontlasting? heb m yakult gegeven.
en ook druivesuiker door de pap.
kleintje woog 4 gram en nu 5.
de andere gaat echt keigoed.die eet echt al flink.hier de foto van mijn 1e knuffie

de ander eitjes zijn ook bevrucht.ik vind het wel lang duren voor ze uitkomen.is al de 24 ste dag.of de 25.
maar ja ze zijn ook later gelegd.we wachten dat nog wel even af.
knuff anita

patty_dordtse valkjes

Hoi anita,

wat een kleine dotje zeg jeetje minna's

wel goed dat het wat heeft gegeten...


nog meer foto's hahaha
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Mandy

Hoi Anita,

Ik vind het jong er niet zo vreemd uit zien hoor. :)
Dat donkere in de buik kan de eidooier of ontlasting inderdaad zijn.
En in de nek zie ik inderdaad een kleine verdikking maar dat kan gebeurt zijn met het uit het ei komen, alles is ook zo teer. Hier heb ik dat ook wel eens gezien en dat trekt gewoon weg.
Ook aan het snaveltje zie ik niks bijzonders, gewoon zoals het hoort. ;)
Je maakt je dus weer teveel zorgen Anita, maar alert zijn kan nooit geen kwaad natuurlijk.  :)
Laat de pleegouders eerst maar eens proberen om het jong wat te voeren, dan krijgt ie wat belangrijke voedingsstoffen binnen vanuit de kropmelk. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Anita1

lieve mandy.
ik zal even uitleggen oke?
ik had er een foute foto bij.waren 2 dezelfde.de laatste is nu jong 1.die doet het heel goed.kijk maar eens.
en ik moet wel handopfok doen.
de pleegouders hebben allemaal zwaargewicht jonkies.echt waar!!
die pletten ze...
kijk maar bij de foto's in mijn dagboek pffff.16 dagen en 114 gram.een jonkie dus
daar kan ik ze niet bijleggen,en de geelwangen voeren niks.al geprobeerd.dus ze leggen in de couveus boven met de goede warmtelamp,en geef ze op gevoel eten,en het gaat wonderlijk goed nog.ze komen ook aan.ook dit laaste jonkie
knufff anita

margreet

hallo Anita,

Ben nu bij handopfok, vond de kleine er ook wel een beetje anders uitzien, vind het knap dat je er toch voeding in hebt gekregen, zo'n klein wurm. Verder heb ik er geen verstand van. Het eerste jong ziet er super uit, een gewoon flink valkje, hoop dat het verder goed gaat want ik wil ze graag zien groter groeien.

groetjes Margreet

gonnie

4 mei 2005, 00:58:18 #14 Last Edit: 4 mei 2005, 16:40:23 by gonnie
Nou Anita phoe,phoe , ik kan alleen maar zeggen dat ik het ongeloofelijk knap vind , volgens mij is het ontzettend goed dat je je hart volgt, hèèl vèèl sucses.

Groetjes Gonnie