7 mei 2025, 18:36:21

fluitgedrag van mijn mannetjes

Gestart door Vickyke, 21 april 2005, 16:58:54

« vorige - volgende »

Vickyke

Helloo

Hahaha ik vind het wel grappig ;D
Bij mij is het nie zo moeilijk om een pop van een man te onderscheiden.

Mijn oudste valkje(jupke) zegt mijn zoontje zijn naam.  Als we in de tuin zitten roept hij geregeld timo timo timo timo....
Na een tijdje zijn alle mannetjes hier dit gaan doen.
Ik heb ze een keer een paar dagen in het oog gehouden en als ze zijn naam zeggen komt er echt machogedrag aan te pas. Jupke fluit ook een aantal deuntjes (heb ik hem aan geleerd) en alle mannetjes doen dit allemaal na.
Zo kan ik wel vlug zien wie de mannetjs zijn ;D

Als ik jup zijn naam roep komt  hij direct aangevlogen.  Zo lief... ;D

groetjes vicky

eefje

heb je mischien een paar tips om deuntjes en namen te leren aan je vogel????

aletta@wanadoo.nl

HOI EEFJE
heel veel met je vogel bezig zijn,heel veel fluiten en dan steeds het zelfde en veel tegen de vogel praten,nu gaat het wel sneller als je een jonge vogel hebt bij een iets oudere zal het langer duren,dus heel veel geduld hebben.

GR SANDRA

gonnie

Hoi

mijn valkje vind de muziek van hier op deze site erg mooi , ik draai sinds twee weken steeds hetzelfde deuntje van de happy-cockatiel en vanaf vanochtend hoor ik het heel herkenbaar terug uit het keeltje van mijn valkje, prachtig ben super trots.dus misschien een tip voor jullie.

Groetjes Gonnie

Vickyke

Hallo

Ik ben erook heel veel mee bezig geweest.
Jupke stond vroeger bij ons in de winkel.  Mijn zoontje zat daar ook.  Timo was nogal redelijk actief waardoor iksteeds zijn naam riep en zo is hij dat gaan overnemen.

De deuntjes ben ik ook blij ven herhalen.  Ik heb hem nu zo'n 5 jaar denk ik. 
Echt heel veel herhalen, zeker als ze jong zijn.
Jupke stond vanachter in de keuken en als er mensen in de winkel kwamen floot hij dikwijls(deuntje dat de bouwvakkers naar mooie vrouwen fluiten hahahah) en de mensen maar kijken en je zag ze zo denken : alleeee wat hoor ik nu??? ???

groetjes Vicky

Riny

Hoy Vicky
Zouden de mensen wel in de gaten hebben gehad dat het een vogel was die dat deed.
Ik heb een papegaai gehad en als ik dan op het balkon stond met hem riep die heel hard hoehoe als die mensen voorbij zag komen.Ik was dan altijd bang dat ze dachten dat ik de ''boosdoener''was.
Groetjes Riny :D :D :D

Vickyke

Hoi Riny

Wel sommige vrouwen dachten soms(denk ik) dat het mijn man was hahahaha.  Zeker als ik aan de kassa stond en hij kwam uit de keuken naar voor, dan zag je sommige mensen wel raar kijken. ;D

Sommige floten dan terug en dan vroegen ze wel of er een vogel zat hahaha.  Was soms wel een grappig zicht die mensen hun gezicht.

groetjes Vicky