18 juni 2025, 23:22:20

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

jacksmama

Voor wie denkt: HUH?

Ik heb besloten om ons dagboekje een naamsverandering te laten ondergaan omdat Pino, Thun en Gaya de lading niet meer dekt.

Want zoals de meeste wel weten hebben we er een paar bij en komen er nog twee... en om nu een dagboekje te hebben met:
Pino, Thun, Gaya, Kiki, Koko, Melody en Lucky.. nee dat kan makkelijker!

En dus hernoem ik het naar ons eigen gezin: Huize Heksenketel... want dat is het hier met enige regelmaat; een heksenketel met kinderen en een heksenketel met de valkjes.

We hebben al een tijdje Kiki en Koko te logeren van Wilma, twee schatten van valkjes. En in overleg met Wilma is er besloten dat ze ingelijfd mogen worden in Huize Heksenketel. En als je iets doet, moet je het goed doen.. en dus nemen we de buitenvoliere van Wilma over en..... haar baby Melody met vrouwtje Lucky, is het hele gezin weer herenigd.

Eric blij ( hij wilde al een tijd een voliere) valkjes blij, Wilma gelukkig en ik vind het weer een nieuw avontuur.

Gaya blijft zoweiso binnen.. dat is mijn baby en die wil ik liever niet in de voliere.. ze heeft de hele huiskamer al tot haar beschikking... hihi.
Thun en Pino is nog twijfelen .. ik denk dat het beter voor ze is, maar Eric vind het erg moeilijk om zijn kindjes in de voliere te doen...we hebben nog even om er over te brainstormen.

Hier gaat ondertussen het normale leven weer beginnen na een luie vakantie.... de school begint weer... rust in huis....

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Wilma1

;D

Zoals ik vorige week al zei....de naam past beter  ;D bij jouw boekje en het gezin  :D

En ik kan "mijn" buiten voliere bewonderen als ie bij jullie staat, met alles erop, eraan en vooral ERIN!!!

Maakt ie er ook een "sluis" in voor de veiligheid.....wel raadzaam.... als ie nog aan het tekenen is, kan het er nog bij  :P..... want ze zijn soms supersnel  ::)

En Gaya zou IK ook binnen hebben gelaten hoor...zo'n lekker knuffeltje voor jezelf...hier was dat Beauty geworden  :-*

Het wordt en IS een gezellige boel bij jullie, waar IK me zelfs thuis voel, als ik er ben....lekker op mijn gemakje, kijkend naar al het dierbaars wat bij jullie hoog staat aangeschreven!!!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jacksmama

Dank je wel Wilma, voor je (altijd) lieve woorden.

Sluis.. goed idee.. zal het straks gelijk voorleggen.. de arme ziel is net klaar met werken ... :P

Zoals je ziet: gelijk ff mijn icoon én mijn bannertje aangepast..

Nu ben ik weer helemaal in stijl ...hihi

En tuurlijk ga jij ook lekker genieten van jouw voliere... ik verwacht minstens een bezoekje.... gooien wij er een BBQ tegen aan  ;) ;) :P :P

Kom maar gezellig vaak langs in ons heksenketeltje.. misschien gooi ik er ook nog wel een buurthuis ketel tegen aan... hihihi

Christa & de Rest

Christa & De Rest

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Ohhhhhhhhhhhh wat een moie handtekening met mijn eerste kanjers erbij....echt thuis zijn ze nu  :'( (ontroerd) en pruttelen lekker mee in het potje  :D...

Ik ben zo blij voor ze...toen ik Kiki zag zitten met het bekende pootje op de tralies als ze relaxt is, wist ik het helemaal zeker...ze is tevreden...en dan is Koko het zeker, want hij "leunt"  op zijn popje  :D en als zij zich goed voelt is hij happy en fluit zijn deuntjes. Kiki bepaalde vaak de stemming van Koko  ::)

En die BBQ  :P...klinkt erg goed in de oortjes.... langskomen doen we NIET  ::) aankomen we zowiezo wel  ;D ;), natuurlijk Veronica's deurtje slaan we niet over, want ook zij heeft mijn hart verovert  :-*

En die voliere wordt een superdesuper verbijf in Huize HEKSENKETEL, waar velen van zullen genieten!!!!
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Christa

Een sluis is inderdaad een heel goed idee. Die hebben wij er al in zitten sinds het begin van de voliere. Zelfs de twee deuren van de nachthokken zijn 'beveiligd' met een sluis. Dit inderdaad om wegvliegen te voorkomen, ze zijn zo 'rap als straatvuil'.

Wat leuk dat Melody en Lucky ook naar jou toe komen.

Zeg Wilma, is het misschien niet een idee om eens al je 'opvangouders' op de koffie te laten komen? Haha, volgens mij wel druk dan of niet?  ;)

mara

Wilma1

9 januari 2007, 18:15:01 #456 Last Edit: 9 januari 2007, 18:17:38 by Wilma1
Ik had van Nellie een mailtje...die ik in die e-mail over het hoofd  ::)  heb gezien  :-\...zo jammer, net nu niet lekker in haar vel zit, met veel pijn en IK dan niet reageer  :-\ :-\

Maar ik heb haar gebeld en gesproken  :D

Ik vind het leuk hem bij jou te plaatsen....om te laten weten hoe het met je a.s. kindjes gaat bij haar.... ;D en dat ze "uitkijken"naar de  buitenvoliere...

Ze krijgen een soort GEDRAGS/OPVOEDcusrus, "BUITEN WONEN" BIJ NELLIE  ;D ;D ;D ;D ;D....eerder mogen ze vast niet weg  ::) daarbij MOET er een SLUIS in de nieuwe voliere, zegt ze, want ZONDER is TE  riskant en ze mogen niet wegvliegen, want Melody is superslim, erg ondernemend en vreselijk snel...aldus MAMMA KLOEK NELLIE....de lieverd...zo een zorgzaam en goed nadenkend vrouwtje, voor haar dieren....

maar hier haar berichtje...

ff over je kindjes, het gaat heel goed met ze, ze gaan lekker hun gang, en doen hun eigen ding.Er wordt elke dag wel gewipt, ik laat ze hun gang maar gaan. Heb wel het idee dat Mel een plekkie aan het zoeken is om een nestje te maken, hij heeft het blok van Eddie en Coco nog niet ontdekt. Ik kan hem niet pakken als ik hem in de kooi wil doen, hij stapt echt niet op, haha, de boef. Lucky wordt steeds brutaler, ze komt lekker op de tafel zitten om wat te smullen, en ze zit af en toe ook bij me, maar dat is denk meer een foutje. Ze zijn nu al zo gewend aan het los zijn, dat ik denk dat ze het best naar  hun zinnetje zullen hebben in de voliere straks

;) Nellie en Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jacksmama

Oh wat lief zeg.

Eric is druk aan het tekenen en bedenken hoe hij alles in elkaar gaat zetten. maar ook praktisch: wat voor bodembedekking, stokken, voerbakken, etc etc.

Moet ie nog voor een apart dak zorgen.. bescherming tegen wind..( er staat inde tuin wel nauwelijks wind, maar toch), regen, vorst ... ? Heb je misschien een foto van de voliere , Wilma?

Allemaal zaken waar je misschien niet meteen bij stil staat , maar van levensbelang zijn voor de valkjes. Kortom.. er moet nog heel vele werk verricht worden voor het zover is.. dus die cursus.... is geen overbodige overbodigheid.

Och gut bedenk ik net: melody is natuurlijk een kind van zijn vader dus extra broedblokken zijn dan gewenst..... en zangles!!  ;D ;D.

Hier doen Ome Koko en tante Kiki erg hun best om Gaya het juiste voorbeeld te geven.. ze wipwappen wat af... ik zie Koko soms wel grutten in een hoekje, en daar zit ook een soort nestje... verder gebeurt er weinig... gelukkig.

Verder zijn het schatjes, knabbelen aan alles wat ze voorgehouden word ... ook al is dat niet het allergezondste...

Zo wilde een woeste puberbezoeker ze al verwennen met chips... vond ik geen goed idee ... heb hem dus maar een spercieboon gegeven om te voeren... hihi ...

Gaya heeft het lekker naar haar zin ... tettert wat af, maar het zijn nog echt popgeluidjes.. nog niets wat lijkt op een fluitje ofzo..

en vd week kreeg ik mijn eerste kusje van d'r... zoooooooooo lief! :-* :-* :-*

Thun en Pino vinden alles goed, behalve als Gaya even komt buurten.. dan word Thun knap nijdig ... hij is dus niet echt gericht op kinderen, hihi... dat word nog wat als ie papa gaat worden....

Christa & de Rest, nog steeds zonder fiets, dus ik heb huisarrest....
Christa & De Rest

Mara

Hoi Christa,

Ik kan je een beetje over mijn voliere vertellen. Misschien kun je daar ook iets mee.

Wij hebben zelf thuis ook een voliere van 7 meter. Wij hebben voor de winter plexiglasschotten. Deze zetten we er voor zogauw het koud wordt.

Wij hebben momenteel een dakpannen dak op de voliere maar daar komt na de verbouwing iets anders op. Wel hebben we de onderkant van de pannen dichtgemaakt met gaas.

En er zit een sluis in.

Groetjes

Mara

jacksmama

HELP!

Kiki kan ineens niet meer vliegen... nader onderzoek wees uit dat ze wat veren mist aan haar linkervleugel... die liggen dan oko inde kooi..

Is dit normaal???

ik schrok me te pletter.....

Christa & de Rest

Christa & De Rest

*Esther*

Hoi Christa,

Ik heb met plezier een stuk van je dagboek gelezen en uiteindelijk ook je website doorgebladerd.

Ook wij hebben hier een soort van heksenketel of in de volksmond mond ook wel een samengesteld gezin genoemd ;D
Alleen wonen hier de twee grote kinderen bij hun moeder en niet bij ons. Alhoewel de oudste nu weleens wil weten hoe het is om bij z'n vader te wonen.
De oudste is 16 dan 13 dan bijna 7 en bijna 6 jaar.
Dus heeft het wel wat weg van jullie "construktie"

Ik ben ook binnen begonnen met 1 en daarna steeds meer valkjes.  ;D
Nu zit alles buiten in een mooie voliere en daar heb ik nog geen moment spijt van.

Ga je ook een binnenhok maken?
Hier staat de wind erg op de voliere waardoor de valkjes (denk ik) nu veel gebruik maken van het nachthok.
Mijn voliere buiten is 1,50 meter bij 3 meter.
Het nachthok is 1 bij 2 meter.
Daarnaast heb ik nog ruimte in de blokhut voor alle vogelspullen quarantaine kooien e.d.
O ja, buiten op de grond heb ik 40x60 tegels liggen en daarop een klein lage zand. Ik heb vanalles geprobeerd en dit bevalt me het best.
Ik geef het voer buiten in draaiplateau's. En als ik wil bv tijdens de kweek, kan ik het buitengedeelte verdelen in 3 stukken.

Kijk maar eens op mijn site.
Als je meer details wilt, vraag maar raak!

gr Esther

Wilma1

10 januari 2007, 21:33:11 #461 Last Edit: 10 januari 2007, 21:41:45 by Wilma1
Waarschijnlijk vast gezeten tussen de tralies ??? dat zou een logische verklaring kunnen zijn en kan voorkomen, op de manier zoals zij veeal zit....geheel ertegenaan "geplakt" met het pootje om vast te houden!!! Koko misschien willen wipwappen en gekukelt!!!! Groeit wel weer aan!!

(bij toeval zat Coco dus NET vast tussen de tralies  :o vandaar...hij had Danny in het oor gehapt  ::) om aandacht, toen kreeg ie straf  ;D en werd terug gezet...wilde ie niet...dus, hield zij vleugels TEGEN de tralies  :P en zat vast  ::) ::) ::) Petra en ik lagen in een deuk bij het zien van een mopperende vogel en zoon/vriend  ;D ;D ;D ;D)

De voliere kan ik op foto zetten, maar dan zie je de "roosters" tegen de muur  ;D wordt je niet wijzer van..

Alsvolgt:

Een voorpaneel, met deur tot ruim halverwege bovenaan (best groot dus) en voerbakken die je naar buiten kunt draaien...makkelijk,....

2 Zijpanelen

Achterkant is DICHT, dus geen overtollige windvanger...ik kan Piet vragen zijn idee (zoals ie hier zou komen ) op papier te zetten hoe HIJ hem zou maken met nachthok eraan vast....

En hoeft niet duur te worden, want dat was de bedoeling hier ook....goedkoop maar wel stabiel....

EN de sluis dus erbijaan.....

Dak zit erbij...maar ik zou er wel gaas eerst overzetten alvorens dak te plaatsen(weet niet of dat erbij zit nl) ...denk n.l. meteen aan de aankomde storm  :o voor vannacht  ... ::).....en je moet er niet aan denken dat het dak eraf waait er er geen gaas zit zeg  :o

EN tegels als ondergrond, om de voliere EROP te bouwen, met trotoirebanden(wat een rotwoord zeg  :o hoe schrijf je dat ???)ertegen....vanwege muizen die er dan niet in kunnen, daarop kun je je eigen bodembedekking leggen, waar ik zandbakzand met schelpenzand etc. voor zou gebruikt hebben....kun je makkelijk omharken.... maar dat is net wat je wilt, natuurlijk...........

Ik ga Piet aan het werk zetten voor jullie  ;D ;D ;D
Onze "hulplijn"  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hoe gaat het bij de buren??? (gluren bij de buren  ;D ;))
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

jacksmama

Pff..

gelukkig...

Ben me gek geschrokken.. vd week vloog ze nog en nu ineens .. BOEM..
Maar inderdaad belaagt KOko d'r regelmatig maar dan heeft zij hoofdpijn...oid.

Met je info kan ikw el wat.. dat word dus een reisje tuincentrum!!!

En als Piet zou willen... Muchos gracias ... eric heft te weinig kennis en ik ben gene tekenwonder... en NIco is zwaar ana hetsutderen voor zijn werk.

Nog niet bij buuv geweest... ik heb even een soort van huisarrest ... kan slecht lopen, dus ook Jack niet naar school brengen, dus die heb ik om me heen , evenals Luc ...

De nieuwe fiets gaat nog even duren... het verkeerde frame was gestuurd, voor de andere is kon wel dinsdag worden, maar dat konden ze niet garanderen ... :-[ :-[ >:( >:(

Maar ik ga morgen even proberen die kant op te gaan.

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Wilma1

Doe maar rustig aan jij ...ik kan bellen hoor  ;D...en ik ga Piet aansporen ....kan ie toch en beetje helpen....

Mmmmmmmmmm..... ik zit ondertussen citroenijs te snoepen en DAT proef ik ietsie....zooooooooo lekker.... dat ik bijna zit te kwijlen het toetsenbord  ;D na dagelijks geen smaak te hebben bij alles wat ik eet  :-\

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

kimberley

Hai Christa

Ik dacht ik zal eens vragen hoe het met het zusje van Taiko gaat....??
Ik denk dat Taiko ook een meisje blijkt te zijn..... hij/zij/het wordt wel wat geler, maar het schiet niet echt op.
weet jij wanneer je dat moet gaan kunnen zien? moeten ze eerst door de rui heen zijn?
of kan je het al eerder zien?
Evengoed is ie wel heel erg lief hoor, geeft kusjes roept ons op zijn manier. dan wil ie uit de kooi, alleen met de hond gaat et nog niet zo goed. ik had verteld in mn dagboek, elmo had twee veren uit Taiko zn staart gehapt! dus dat is niet zo mooi, gelukkig heeft Taiko er niet erg veel last van.

je hebt trouwens wel een bende vogels zo bij elkaar....gaaf joh!
ooit willen wij dat ook, maar je moet klein beginnen he.
wil je misschien een foto van Gaya erop zetten van hoe ze er nu uitziet??? ben wel benieuwd.

groetjes van Kimberley en ronald.

en ook van Taiko, Elmo, de konijnen en de leguanen!!!