14 augustus 2025, 06:47:30

Huize Heksenketel

Gestart door jacksmama, 2 mei 2005, 08:48:17

« vorige - volgende »

jacksmama

Hoi iedereen,

ik heb thun en pino nu bij elkaar gezet ze zitten nogmaar sinds zaterdag in thun z´n kooi (Luc had thun z´n kooigesloot dus moest ik over op andere maatregelen dit was de beste oplossing.
ik denk dat het nog wel ff duurt todat ze alebij er aangewent zijn maar het gaat goed ze kunnen alle bij eten en drinken.

daar zijn we blij om Arno zijn ze gelukkig in een goed tehuis terecht gekomen.
en probeerde ze al je vogels aan te vallen arno hier heeft Felix haar eerste succesvolle jacht erop zitten.
een baby muis en een volwassene

Groeten eric
Christa & De Rest

jacksmama

Zo ..ff ter aanvulling op Eric zijn bericht:

Inmiddels zijn Thun en Pino weer gescheiden ..
Thun kreeg het op zijn heupen en begon Pino enorm aan te vallen en te pikken . Dat kon Eric niet aanzien en heeft Pino weer apart gezet met tijdelijk even alternatieve bakjes ( mama d'r tupperware hihi)

Zo jammer dat Thun enorm pubert en daar zo aggressief bij is. Vervelende bijkomstigheid...PIno begon het na te doen ..ook bijten , niet meer bij je willen zitten..
Nu ze weer alleen zit kan je d'r weer aaien ...

Jammer dat het zo gelopen is  ..we moeten nu nog bedenken hoe verder ...waarschijnlijk gewoon nog even geduld hebben tot ook Pino geslachtsrijp is, misschien dat het dan beter gaat ...

Christa & de Rest ..die nodig weer foto's moet maken....
Christa & De Rest

Rianne

Puberende valkjes kunnen echt vervelend zijn, en inderdaad jammer dat anderen dat gedrag na gaan doen. :-\

~Natas~

Hoi,

Jeetje zeg, erg jammer dat het niet gaat lukken tussen Pino en Thun.
Maar tis inderdaad heel erg puberende valkjes, want ze zijn echt heel vervelend hoor die periode.
Maar je hebt het geprobeert, helaas zonder succes.
Ben weer erg benieuwd naarje foto's/

Groetjes,

Natas

jacksmama

Duizendmaal excusus ..ik ben te lang weggeweest!

het is hier ook keidruk met van alles en nog wat :
werk, school, studie, vereniging en de feestdagen natuurlijk.

Thun en Pino doen het super ..mits ze niet bij elkaar in de buurt zijn.

Los vliegend gaat prima maar bij elkaar in de kooi, dan wordt Thun behoorlijk bruut.

Nu ontdekte we vd week dat Pino wat bloed had aan de onderkant van haar vleugel.
Naar mijn mening kwam het van het rondwieken in haar kooi..lekker tegen de tralies aan ..maar Eric was ervan overtuigd dat Thun de dader was. Leek mij sterk maar goed ..ik ga het scherp in de gaten houden en anders moet ons Pinootje maar even langs de DA, want gewonde vogeltjes vind ik altijd eng.
Ze doet het verder prima, is vrolijk, wil graag knuffelen.

Toch heeft haar korte verblijf bij Thun nog wel zijn sporen angelaten ..het duurt ff voor ze bij ons wil, moeten haar echt even over een drempel helpen ..maar zodra ze doorheeft dat het goed zit ..is ze als vanouds.

Moet echt binnekort weer foto's maken ,ze is zoo moooooooi!!

Maar dit weekend is geheel en al voor de Sint ..vanavond hadden we puber sint , inclusief foute surprises en vage gedichten..

En morgen komt de geodheiligman ons huis bezoeken ..met DRIE pieten ...spannend!!!

Dus als jullie niets meer horen...dan zit ik in Spanje!

Christa & de Rest
Christa & De Rest

~Natas~

Hoi Christa,

Ja zeg  das inderdaad wel erg lang geleden dat je hier bent geweest.
Maar leuk hoor dat je af en toe even komt kijken.
Maar ja morgen lekker sinterklaas vieren, dus das een gezellige dag.
Als we je niet meer terug zien, zie ik je volgend jaar wel terug hier  ;D

Ben ook erg benieuwd naar de foto's van Pino en Thun, maar das kan wel even wachten hoor.
Veel plezier morgen.

groetjes,

Natas Joepie en Jesse

jacksmama

21 december 2005, 08:35:57 #291 Last Edit: 21 december 2005, 08:43:27 by jacksmama
Hallo allemaal,

ben ik even snel in alle drukte rondom de feestdagen en de verjaardag van onze Jack ..

Gister heeft Pino de kerstboom ontdekt ..en natuurlijk hebben we daar een foto van gemaakt en die wilde we jullie niet onthouden...

Thun vind het niet zo'n geweldig ding ..vliegt er rondjes om heen ..hihi

Rest mij nog onze beste wensen:

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Gerda

Riny

Hoy Eric
Bij deze wil ik jou ook graag fijne feestdagen wensen en alle goeds voor 2006.
Natuurlijk ook voor je valkjes.
Groetjes Riny

jacksmama

Hllo allemaal,

Op deze eerste dag van het nieuwe jaar wil ik jullie deze prachtfoto van Pino niet onthouden.

Ze had een mega kroel bui en ging er helemaal voor.

Allemaal de allerbeste wensen voor mens en dier!

Christa & de Rest
Christa & De Rest

~Natas~

Hoi,

Jeetje zeg wat een lieve buiging van Pino.
Echt een hele mooi foto.
Volgens mij wilt hij ons allemaal een goed 2006 toewensen.

Groetjes,

Natas

jacksmama

Hoi allemaal..,

daar ben ik maar weer eens...

en ..met foto's...

Pino in vlucht...

Pino en Thun op hun nieuwe speeltje...

Thun in "gesprek"met Eric...

het gaat heel goed met onze valkjes..Pino is een lieve meid...Thun een echte vent en macho..

Ze zitten sinds kort weer bij elkaar en dat gaat in principe goed.....tot we Pino aandacht geven.....dan wordt Thun niet aardig..pikt naar ons én naar Pino...
Ook als ze los zijn moeten we het niet in ons hoofd halen om Pino aandacht te geven..want Thun is dan echt gevaarlijk..vliegt naar je ogen....

We proberen om Thun veel aandacht te geven maar hij reageert absoluut niet vriendelijk terug..wat we ook proberen...
En nu twijfel ik zelf wat te doen...want Pino wordt hier absoluut niet tammer van terwijl het een vreselijk lekker kroelvalkje is,.... en dat vind ik zo jammer...

Moeten we ze nu uit elkaar halen? of juist bij elkaar laten? Voor Thun mischien een ander vrouwtje gaan zoeken? en dan voor Pino ook weer een nieuw vriendje?..ik vind het reuze moeilijk..wil Thun ook niet kwijt eigenlijk..hij kan zo vreselijk gezellig fluiten....maar ja..een vogel die aanvalt en je eigenlijk de hele dag in een kooi moet laten zitten...vind ik ook niet echt geweldig....

ze ruien overigens geweldig..vooral Thun...die ziet er nu gewoon RUIG uit...

Nou ja..ik ga er nog maar es een paar nachtjes over slapen.....ondertussen kunnen jullie ff lekker foto's kijken....

Groetjes van Christa & de Rest
Christa & De Rest

Tara

Hoi Christa,

wat een mooie foto's.
Ik zou het ook niet meteen weten, het is jammer dat Thun zo reageert.

Hier heb ik binnen drie valkjes, waarvan de ene ook heel erg dominant is tegenover de andere twee als hij geen aandacht krijgt, maar een van de andere, maar dat reageert ie niet (altijd) af op mij.

Ik zou ze weer eventjes apart doen, een andere partner voor beide denk ik niet dat dat zin zou hebben eerlijk gezegd.

Groetjes, Tara

Rianne

Hoi,

misschien een optie om Thun in de kooi te zetten als je met Pino wil kroelen. Wel zodat ze elkaar zien kunnen, anders vliegt Pino toch weg.

Leuk speeltje hebben jullie, ik heb er ook zo een en Caroline ook ;D

jacksmama

hoi allemaal,

ik heb al aardig wat advies gekregen maar ik weet nog steeds niet
wat ik nou precies moet doen, zou ik thun en pino bij elkaar moetten laten of ze uit elkaar halen en een nieuw mannetje voor pino en voor thun vrouwtje moeten zoeken??

groeten eric 
Christa & De Rest