20 april 2024, 00:19:54

Geelwang kweker

Gestart door Mandy, 2 mei 2005, 00:20:16

« vorige - volgende »

Mandy

2 mei 2005, 00:20:16 Last Edit: 2 mei 2005, 00:51:39 by Mandy
Hallo allemaal  :) ,

Vandaag ben ik weer eens bij een collega kweker geweest.
Bij hem heb ik mijn fallow en geelwang koppel gehaald.
Hij woont in de buurt van Antwerpen en heeft zo'n 25 koppels, maar de meeste daarvan zijn pleegkoppels voor de geelwangen waar hij nu vooral mee kweekt.
Vandaag heb ik eens wat foto's gemaakt en zal ze hier even aan jullie laten zien. 8)

Dit zijn enkele vluchten;




Een prachtige lutino geelwang! ;D

Kost slechts een kleine 150 euro! :o

Een cinnamon bonte geelwang;


Een geelwang man;


Een geelwang pop;

(Het geel op d'r rug is lichtweerkaatsing van het dak.)

En hier zie je een zilveren man;

Ik blijf het verschil heel moeilijk zien met een fallow, maar een fallow heeft een bruine gloed en een zilveren heeft een grijze gloed. ;)

Hij kweekt overigens alleen voor de mutaties. Hij maakt ze niet handtam dus het zijn geen huiskamervalken en ook gaat hij niet naar tentoonstellingen, al zou hij daar zeker wel hoge punten kunnen scoren! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Daar kunnen ze in de regen zitten. 8)
En dit is beter dan een gewoon open stuk in een volière want hier is geen bodem waar ze in aanraking kunnen komen met uitwerpselen van buitenvogels en ongedierte zoals wormen, een goed alternatief dus. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Riny

Hallo Mandy
Prachtige foto's.
Maar als je het leest is en blijft het super moeilijk met geelwangen.
Groetjes Riny :D :D :D

Bianca

Wauw.......wat een ongeloofelijk mooie voliere en super vogels zeg............

Laat me weten wanneer je weer gaat dan wil ik met je mee! ;D

Wel heel erg duur hoor!
Maar ja wat wil je, ze liggen niet voor het oprapen.


Ennuh mag ik meteen bij je op de wachtlijst voor een lutino geelwang? :D :D :D :D

groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

 ;D Volgens bij heeft Bernard veel uitgebreid  ;D Prachtig hoor. Toe ik daar kwam was hij net begonnen met geelwangen, had er één nestje van, geparelde witmasker. Hij wilde zich toen op dominant zilver storten, maar ik zag niet veel verschil met een wildkleur, behalve dan de poten en snavel  ::) Die lutino is wel om te kwijlen hoor  :D :D :D Ben je nog geslaagd ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kirsten

In één woord 'wauw'!,.

enne bianca, ik sluit me aan als jullie gaan,. ;D

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Peter

Hoi Mandy,

Mooi hoor :) Het is moeilijk om niet iets stiekum onder je jas mee te nemen hahaha. De lutino geelwang heeft zelfs al veel weg van een bleekmasker geelwang of pastelmasker geelwang omdat het masker dezelfde kleur heeft als het lichaam.

Was dat toevallig bij Daniel of bij een andere kweker?

Groetjes,
Peter

Mandy

Nee dat was bij Bernard in Haasdonk.
Inderdaad, de wangvlek vloeit bijna over.
Hij had er nog zo een en die had het veel meer maar daar heb ik helaas geen gelukte foto van.
Hij hoopt er ook nog meer van zulke te kweken dit jaar.
Heel mooi, maar ik heb al 1 geelwang koppel en meer wil en kan ik niet nemen. Eerst maar eens afwachten of die wat gaan doen. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peter

Hoi Mandy,

De geelwangen van ons doen het tot nu toe echt zeer goed.

Had je deze maand ook het blad van de NBvV gehad? Onze cinnamon pop stond in het stuk van Ron.

Het is zeker een keer een bezoekje waard om te gaa nkijken bij deze man.

Groetjes,
Peter

Mandy

3 mei 2005, 01:22:38 #9 Last Edit: 3 mei 2005, 02:37:08 by Mandy
Ooo is die van jullie, mooi hoor! ;D
Ja en Ron ken ik wel maar ik ben er nog nooit geweest, misschien nog maar eens doen dan. ;)

Citaat van: kazoo op  2 mei 2005, 19:37:51
Ben je nog geslaagd ?


Ik heb een albino pop split bont van 2004 meegenomen.
Maar ik vind mijn Grietje eigenlijk mooier, die is forser en heeft helemaal geen kale plek. Deze is wat smaller en heeft wel een klein kaal plekje. Verdorie, waarom ziet die Hans dat nou niet hahhaaha! 8)
Maar misschien is Hans ook wel het probleem. Hij is best dominant en erg aanwezig, ook is hij zeer geïnteresseerd in de blokken met jongen en probeert er telkens bij te komen. In plaats dat hij nou eens naar de dames om zich heen gaat kijken en een eigen nestje maakt! :D
Maar goed, afwachten maar.

Ondertussen heb ik al een afspraak met Esther gemaakt dat ik haar mooie bont geparelde witmasker Noa over ga nemen. :-*

Vorig jaar zat die bij Anita en zij dacht toen dat het een pop was en eenmaal bij Esther dacht zij weer dat het een man was. Ik zal kijken wat ik ervan maken kan en anders doe ik een DNA test als ik er niet aan uit kom.
De parels zitten er nog maar dat was bij Kuifje die ik vorig jaar had ook. Ik zal trouwens eens aan de nieuwe eigenaar vragen of dat nog zo is. ::)
Dus zodra ik daaraan uit ben kijk ik of ik hem koppel aan Grietje of de andere albino pop en mocht het een pop zijn dan hoop ik dat Hans haar wil.
Als het lukt wordt het trouwens een ruil want Esther had al een fallow jong bij mij gereserveerd.
Ze gaat Noa morgen apart zetten van de rest en zondag 22 mei na de meeting rij ik Esther achter na en neem Noa dan mee. Dan heeft ie toch al bijna 3 weken in quarantaine gezeten. ;)
Ik wil en probeer gewoon nog 1 koppel samen te stellen waaruit ik bonte witmaskers kan kweken. De bedoeling was Hans&Grietje maar dat klikt dus niet, vandaar deze nieuwe valkjes. :)

Dus misschien toch maar niet langs Ron gaan, anders kan ik kooien bij gaan bouwen! ;D
En ik ben ook al helemaal verliefd op die pimrose van Diana...pfff.
Tja, je kan niet alles hebben hé. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Citaat van: missmelig op  2 mei 2005, 08:50:58
Wauw.......wat een ongeloofelijk mooie voliere en super vogels zeg............

Laat me weten wanneer je weer gaat dan wil ik met je mee! ;D

groetjes Bianca


Citaat van: Kirsten op  2 mei 2005, 19:49:49
In één woord 'wauw'!,.

enne bianca, ik sluit me aan als jullie gaan,. ;D

Groetjes
Kirsten


Dat zou mooi zijn, dan kunnen we de tol delen, is inmiddels al 10 euro! :o
Maar ik ga voorlopig even niet meer hoor, ik heb nu dus al een valk teveel en er komt er nog 1 bij... ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peter

Hoi Mandy,

Ron heeft geen geelwangen meer, ik geloof nog 1 koppel maar die gaat ook in de verkoop en hij zou over gaan op bont. Dus dan moet je snel zijn voor de geelwangen.

Omdat bont geen problemen heeft zoals soms niet broeden en de bont is veel forser op te kweken waarna je volgens weer andere mutatie mee op kunt kweken.

Groetjes,
Peter

Mandy

O nee ik wil geen geelwangen bij hoor, 1 koppel is genoeg, ik was eerst ook niet eens van plan die te nemen maar deze kweker bood ze me aan en ik dacht, ach, kan het proberen natuurlijk. Maar als er al eitjes gaan komen dit jaar dan leg ik ze meteen over hoor! ;)

Maar ik weet wel dat Ron heel selectief kweekt en ze zo fors en natuurlijk mogelijk probeert te houden, dus wie weet in de toekomst. :)
Maar ik heb op dit moment al vrij veel bonte valken en daar ben ik ook tevreden mee hoor. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Peter

Hoi Mandy,

Het wordt nu spannend bij ons, de geelwang eitjes moeten vandaag of morgen uitkomen. Het zijn goede forse valken bij ons met een zeer grote broeddrang. We laten de geelwangen dus een hun eigen eitjes uitbroeden.

Groetjes,
Peter

Mandy

Nou ik ben benieuwd hoor! :)

En hoe oud zijn die geelwangen eigenlijk? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl