3 mei 2025, 20:17:54

Gaat dit eitje nog uitkomen?

Gestart door RobjeH, 1 mei 2005, 19:23:30

« vorige - volgende »

RobjeH

Ik heb een eitje liggen dat op dit moment aan het uitkomen is. Gisteren was het gaatje nog erg klein, maar nu wordt het wel groter. Het gat is op dit moment redelijk groot, maar ik zie niks bewegen erin. Dit is mijn eerste nestje, dus ik heb geen idee hoe het moet lopen. Het halve ei is op dit moment open, maar er gebeurt niks. Vaak zie ik eitjes die echt doormidden gaan, maar deze is in de lengte open in plaats van de breedte. Wat nu? Dood geboren? Kan het nog komen? Is het normaal dat ze nog niet bewegen?  ??? ???

Riny

Hallo Robbie
Als dit al lang zo is moet je snel zorgen dat het kuikentje eruit kan komen.
Je doet dit met een cocktailprikker ,zo maak je voorzichtig de schaal open.
Als je ze open hebt en het kuikentje leeft nog laat je het er zelf maar uitkruipen.
Veel succes Riny :D :D :D

RobjeH

Gisteravond kwam er een gaatje in. Wat is 'lang zo'? Er zit al een groot gat in het ei, maar er gebeurt niks. Het gat wordt wel iedere keer groter, maar hoelang kan dat duren? Moet ik helpen? Voor mij is dus vooral belangrijk hoelang het duurt na het eerste gaatje in het ei tot er iets of iemand uit komt?

RobjeH

Ik heb nog even gekeken, maar er is nog niks uit. Ik zie het snaveltje voor het ingangetje zitten, maar ik zie totaal geen beweging. Zou het kleintje nu al in het ei moeten bewegen? Het gat is nu echt groot geworden, maar...... De schil is ook voor het grootste deel kapot, maar de 'binnenvlies' nog niet. Ik hoop dat iemand snel een goed antwoord kan geven, want ik heb nu GEEN idee wat ik moet doen.

Alvast bedankt!

Riny

Hoy Robbie
Het eitje open maken zoals ik dat beschreven heb met een cocktailprikkertje.
Maar ik ben bang dat het jonkie ingedroogd zit in het eivlies en dat het dood is,omdat het al zo lang duurt.
Veel succes Riny :) :) :)

RobjeH

Dat durf ik niet zo goed.... zoals ik al vroeg, vraag ik me af hoelang het normaal gesproken duurt vanaf het eerste gaatje in het ei? Het gaatje is ten opzichte van vanmiddag wel gegroeid, maar.... :(:(

Peter

Hoi,

Heb je ook een foto van het ei? Dat zegt soms meer dan 1000 woorden.

Je kunt zien hoe een "normaal" uitkomt.

Ook zul je een normaal om de minuut (soms om de 10 minuten) een keertje horen piepen.

Groetjes,
Peter

RobjeH

Ik heb geen foto. Ik heb het ei een beetje verder open gemaakt, maar er gebeurde nog niks. Er zat ook nog een beetje eigeel bij! Het ei is nu half open en ligt weer bij de rest. Ik heb weinig hoop dat er nog iets gaat gebeuren, maar ik wacht het even af. Normaal hoort een ei (volgens mij) ook door midden te gaan, maar deze probeerde in de lengte.

Morgen zien we verder :(

trienke

Waarschijnlijk zit dit vogeltje gedraait in het ei, dit had die van mij ook, ook heb ik hem/haar geprobeert te helpen, maar hij/zij had het eigeel ook nog niet op, hierdoor is hij/zij gestorven in me handen.

:(

Groetjes trienke

RobjeH

Vogeltje is al gestorven voor het de kans kreeg, denk ik. Heb het ei grotendeels open gekregen, maar gebeurde nog niks. Daarna terug gelegd, maar de ouders stootten het tot twee maal toe af..... Werd steeds in de hoek gelegd :(

Tara

Hoi Robbie,

ik vreesde er wel voor hoor, dat het zou sterven :(.
Je hebt gedaan wat je kon in elk geval, maar deze had gewoon geen schijn van kans.
De volgende komen wel goed hoor :).

Groetjes, Tara