29 juni 2025, 16:46:07

ik hoop op jongen

Gestart door stijn, 14 april 2003, 02:01:49

« vorige - volgende »

stijn

joepie, ik hoop dak binnenkort evne mooie jongen krijg als jou, mandy!!
ik heb van daag gelukkig nog een fatsoenlijke man op de kop kunnen tikken :d:d:d nietletterlijk natuurlijk ;)
want ik zat namelijk met twee poppen!!  :o
nu hebbe ze al een blok uitgekozen en de pop begint al broedneigingen te krijgen!! mijn vraag??mag die andere pop daar bij blijve zitten :-/ :-/ :-/

StIjN

Tara

Hoi Stijn,

leuk dat je nu een mannetje hebt. De 2de pop kan geen kwaad, soms heb je nu wel kans op 2 nestjes, maar dan moet je natuurlijk ook 2 broedblokken hebben. Als de man niet met beide paart maar enkel met 1, kun je best de andere pop er uit halen, want eenmaal een nest, dan kunnen ze agressief ertegen doen. Tenzij je valken in een volière zitten, dan is het geen probleem.

Groetjes, Tara

stijn

jaja ik heb er natuurlijk twee nestblokken inhangen, want ik hoop wel stilletjes op twee nestjes :);)  mijn valkparkieten zitten in een grote voliere dus het zal wel geen kwaad kunnen zeker!! ik hoop van niet!

groetjes van stijn en de valken

Paul

Hallo Stijn,
Een man met twee popjes kan in elk geval wel maar twee mannen en een popje gaat vaak mis.
Je krijgt alleen 2 nestjes als het mannetje met beide popjes paart maar dan zal 1 popje het nest alleen moeten uitbroeden maar dat is best wel zwaar maar het kan wel.
Succes met je nestje(s)

Groetjes,  Paul

Stijn dc

bedankt iedereen voor de tips, de poppen hebben ondertusse n hun eigen nestkast uit gezocht!  maar ik had nog twee vragen, inspecteren de mannen soms ook de kast? en de tweede vraag: waar kan je schouwlampjes kopen????

Stijn dc

jeeeeeeeeeej ik heb zonet gezien dat men ene pop gedekt werd!! ook heb ik al een ei van de roodruggen, hopeloijk krijgen deze ook jongen, die zijn ook fantastisch mooi he!!

gelukkig heb ik hier een split man van zodat de jongen gele poppen bruine poppen gele mannen groenen mannen en split mannen opleveren!!bye tot de volgende

Paul

Hoi Stijn,
Eerst gaat de man de broedkast inspecteren en als dat bevalt probeert ie de pop erin te krijgen.
Als het ze dan beide bevalt gaat de pop de eitjes leggen.
Een schouwlampje kan je in een goede dierenspeciaalzaak kopen of via een site op internet die verkoopt ze ook.
Je kan er ook eentje zelf maken van 5 cm plastic zitstok en daar een lampje van een zaklamp in monteren of een klein zaklampje bijboorbeeld een Maglite solitaire die er precies in past.
Het voordeel van een schouwlampje is dat je de eitjes dan niet hoeft vast te pakken want je kan ze in de nestkast schouwen.

Groetjes,  paul

Stijn dc

thx ma ik begrijp toch nie echt hoe je zon lampje zelf maakt als je het nog is zou wille uitlegge, eenbetje duideluijker :-/ :-/ :-/ :-/ :-/

Paul

Hoi Stijn,
Als je dus een stukje plastic zitstok neemt van 5 cm lang en ongeveer 17 mm dik kan je er een lampje van een zaklamp in monteren en als je dan dat stukje zitstok tegen het ei houd komt het licht alleen uit het pijpje en kan je er zo inkijken zonder de eieren te hoeven beetpakken.
Je kan ook even kijken op http://www.rimo.nl/Schouwlampen.htm
daar verkopen ze schouwlampjes.

Groetjes,  paul