18 april 2024, 18:46:37

zwartmasker??

Gestart door carco, 30 april 2005, 17:32:43

« vorige - volgende »

carco

Hallo allemaal

Ik weet niet of dit bericht bij spoed hoort, maar voor mij is dit namelijk wel een beetje zo.
Het zit namelijk zo:
Via struinen op het internet kwam ik een advertentie tegen van iemand die een zwartmasker te koop aanbiedt.Nu heb ik contact met deze gehad en het is een jong van hunzelf:afkomstig uit een zwartmasker pop en een witmasker vader.
Ze stuurde een foto mee die bij mutaties hier stond van een zwartmasker en zei ook eerlijk geen foto van zichzelf te hebben, maar dat deze valk er zo uit ziet.
Nu ga ik van de week kijken.
Maar het volgende : hoe weet ik nu dat het een zwartmasker is en niet een gewone witkop!!Ik bedoel ze vragen er maar € 15,00 voor, en als het echt een zwartkop is kan ik deze zeker niet laten lopen.
Dus help.. hoe kan ik dit zien?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




KoosjeTweety

Poeh ik heb geen idee.
Ben dan ook heel benieuwd hoe deze er uit ziet ..
Ik lees met je mee :)
9 Weken te vroeg!
Maar ze maakt het goed

Karin

Nou nee hoor, dat is echt geen zwartmasker, voor een witmasker vind ik het al te goedkoop  ;D Hier vind je een omschrijving : http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutazwartkop.htm

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

30 april 2005, 17:39:57 #3 Last Edit: 30 april 2005, 17:41:57 by carco
Hoi Karin


Nee het lijkt mij ook heel sterk, ik ben bang dat het gewoon een witmasker is en de pop een cinnamon witmasker of zo.
Ik stuur nog even een mail want ik zie hier een foto van Mandy staan van een witmasker cinnamon pop die er erg op lijkt.
Als zij nu zegt dat het er zo één is??
Ik kreeg nl. de foto doorgemaild bij mutaties van zwartkoppen en dan de 3e foto van links die erop staat.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sander

Hallo

Ik denk wel dat het een gewone witmasker pop of een jonge witmasker man zal zijn.
Want iemand die zwartkoppen zou verkopen voor 15 euro lijkt me toch wel een onervaren iemand, en ik denk niet dat zo'n mensen de zwartkop in hun bezit zouden kunnen hebben.

Groeten
Sander

carco

Hoi

Ben ik het ook helemaal mee eens.
Ik heb ze ook nog een mail getuurd met een foto van een witkop pop of deze pop niet hetzelfde is als die van hun, maar ik krijg nog geen antwoord terug.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Peter

Hoi Caroline,

De zwartmasker is nu nog veel te duur om te kopen en omdat het om een nieuwe mutatie kun je beter alleen zwartmasker kopen bij een "bekende" kweker.

Er zijn bij de geelwang bijvoorbeeld "te kleine" vogels te koop of met andere problemen zoals niet broeden e.d.

Bij de zwartmasker lijken geen problemen maar niemand kan het nog met zekerheid zeggen.

Zelf ben ik al meerdere keren witmasker poppen tegen gekomen die verkocht werden als zwartmasker.

Ook al is het een zwartmasker dan zal deze slechts enkel (EF) zwartmasker zijn. Het is een dominate mutatie waardoor je ook een zwartmasker man nodig zult zijn om jonge zwartmaskers te kunnen krijgen. Als het wel een zwartmasker pop zal wezen en je zal de pop samen met bijvoorbeeld een witmasker man zetten dan krijg witmasker zwartmasker jongen krijgen. En geen zwartmasker.

Groetjes,
Peter

carco

Hoi
Dat is precies wat zij zeggen inderdaad een witmasker man en een zwartmaskerpop: en daaruit dus zwartmaskerjongen.
Het leek me al vreemd inderdaad.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Tara

Hoi,

uit een witmasker man en zwartmasker pop kan er niet eens een zwartmasker jong komen, of de witmasker zou er split voor moeten zijn wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

Groetjes, Tara

carco

Hallo allemaal

Ik kreeg vandaag de volgende mail binnen van haar:

Hallo,

Ik kan niet met zekerheid zeggen wat het is , dus gaan we er maar vanuit dat het een witkop is.

Succes verder met zoeken ,


Nou dan weten we genoeg toch??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lique

Citaat van: Tara op  1 mei 2005, 21:51:09
Hoi,

uit een witmasker man en zwartmasker pop kan er niet eens een zwartmasker jong komen, of de witmasker zou er split voor moeten zijn wat mij onwaarschijnlijk lijkt.

Groetjes, Tara

Hoi Tara,

De zwartmasker is dominant en als de zwartmasker pop dubbel factorig is (DF) dan is het jong enkel factorig (EF) zwartmasker split voor witmasker.

Zilver dominant heeft dezelfde eigenschappen zwartmasker. Je kunt dus in een mutatie calculator zilver dominant invoeren ipv zwartmasker. En bij het resultaten moet je zilver dan weer lezen als zwartmasker.

Groetjes,
Peter